Tekoälyoptimointi ja SEO – mikä muuttuu ja mitä pitää huomioida?
SEO muuttuu – mutta ei siihen suuntaan, mitä moni luulee. AI-optimointi ei ole uusi irrallinen ilmiö, vaan suoraa jatkumoa sille, mihin SEO on jo pitkään…
Digimarkkinoinnin blogista löydät tietoa sekä rahanarvoisia käytännön vinkkejä digimarkkinointiin, verkkosivuihin sekä hakukoneoptimointiin liittyen.
SEO muuttuu – mutta ei siihen suuntaan, mitä moni luulee. AI-optimointi ei ole uusi irrallinen ilmiö, vaan suoraa jatkumoa sille, mihin SEO on jo pitkään…
“Meillä on samat asiat sivuilla kuin kilpailijoilla, mutta Google ei silti nosta meitä näkyviin. Miksi näin käy?” Tai: “Olemme panostaneet SEOon ja avainsanat ovat kunnossa…
[Konkreettinen esimerkki siitä, miksi hakukoneoptimoituihin verkkosivuihin kannattaa panostaa — vaikka pakollista se ei tietenkään ole] Harvoin kohdalle sattuu näin selkeä ja konkreettinen vertailuasetelma. Kyseessä on…
Investoisitko itse mieluummin 1000 euroa kuukaudessa Google-mainontaan vai hakukoneoptimointiin? Tässä artikkelissa kerron, minkä valinnan itse tein reilu vuosi sitten – ja mikä oli lopputulos. Google-mainonta…
Hakukoneoptimointi (SEO) on yksi tehokkaimmista tavoista lisätä yrityksen verkkonäkyvyyttä ja hankkia uusia asiakkaita ilman jatkuvia mainoskustannuksia. Mutta jos ei ole itse hakukoneoptimoinnin asiantuntija, mistä sitä…
Suurin osa asiakkaiden ostopoluista alkaa nykypäivänä hakukoneista, ja Google on edelleen kiistatta suosituin vaihtoehto. Jos yrityksesi verkkosivustosi ei näy hakutulosten kärjessä, potentiaaliset asiakkaat löytävät sieltä…
Nykyään yrityksen kotisivut ovat tärkeämmät kuin koskaan, sillä suurin osa asiakkaista aloittaa tiedonhaun verkosta. Tässä artikkelissa käyn läpi kymmenen yleisintä harhakäsitystä yrityksen verkkosivuihin liittyen ja…
Google Ads ‑mainonta on yksi nopeimmista tavoista nostaa yrityksesi näkyvyyttä Googlessa ja tavoittaa oikeat asiakkaat juuri silloin, kun he etsivät tarjoamaasi tuotetta tai palvelua. Mutta…
Kun haet tietoa Googlesta, kuinka usein klikkaat ensimmäisen sivun ulkopuolella olevia tuloksia? Vastaus on todennäköisesti, että harvoin. Tutkimukset osoittavat, että Googlen hakutulosten kärjessä olevat sivut…
Maksetut mainoskampanjat, somepäivitysten suunnittelu ja niiden tuloksellisuuden seuraaminen voivat viedä enemmän aikaa ja energiaa kuin olisi varaa antaa. Mutta mitä jos markkinointi voisi olla jotain…
Monille yrityksille puhutaan “hakukoneystävällisistä” verkkosivuista, mutta mitä se todellisuudessa tarkoittaa? Entä miten hakukoneystävällisyys eroaa hakukoneoptimoinnista? Tässä artikkelissa avaan, mikä erottaa hakukoneystävällisyyden ja hakukoneoptimoinnin toisistaan ja…
Näin uskallan väittää! Tämä vertailu on tarpeellista erityisesti siksi, että kotisivut ovat yrityksesi virtuaalinen kotitalo verkossa – nykyään usein vielä jopa sitä kivijalkaa tärkeämpi ja…
Digitaalisten markkinoiden pelikenttä on avoin kaikille, mutta ne yritykset, jotka panostavat laadukkaisiin verkkosivuihin ja hakukoneoptimointiin ovat ne, jotka erottuvat joukosta. SEO tarjoaa pienyrityksille mahdollisuuden kasvattaa liiketoimintaansa…
Verkossa menestyminen on nykyään välttämätöntä jokaiselle yritykselle, mutta erityisesti pienyrittäjille, joilla on usein rajalliset resurssit ja kova kilpailu vastassaan. Pienyrittäjän kotisivut ovat tärkein (ja paras)…
Ennen verkkokaupan markkinoinnin aloittamista on olennaista ymmärtää, että kaikki myynti ja markkinointi lähtee verkkokaupasta itsestään. Verkkokaupan ensisijainen tavoite on konversioiden, kuten ostosten aikaansaaminen. Verkkokaupan markkinointi —…
Hakukoneoptimointi (SEO) on digimarkkinoinnin kulmakivi, joka tarjoaa monia merkittäviä etuja yrityksille. Se ei rajoitu vain parempaan näkyvyyteen hakutuloksissa, vaan sillä on laaja-alaisia ja pitkäaikaisia vaikutuksia koko digistrategiaan.…
Vaikka verkkosivusto olisi tehty miten hyvin tahansa, on verkkosivustoa useimmiten suositeltavaa uudistaa muutaman vuoden välein, jotta se pysyy teknisesti ajantasaisena, visuaalisesti houkuttelevana ja hakukoneystävällisenä. Sivustouudistus on…
SEO maailma on täynnä teknistä terminologiaa, joka voi olla vaikeasti ymmärrettävää erityisesti, jos ala ei ole lainkaan tuttu. Tässä SEO-Suomi-sanakirjassa käymme läpi tärkeimpiä hakukoneoptimointiin liittyviä…
Kun potentiaaliset asiakkaat etsivät tietoa, tuotteita tai palveluja verkossa, he kääntyvät pääsääntöisesti hakukoneiden puoleen löytääkseen etsimänsä. Tässä vaiheessa yrityksen näkyvyys hakukoneiden hakutuloksissa on keskeinen tekijä.…
Älä yritä liikaa optimoida sisältöjäsi pelkillä hakusanoilla — mutta on kuitenkin tärkeää, että jokaisella sivulla, kyseisen sivun pääavainsana löytyy strategisesti tärkeimmistä paikoista, jotta hakukoneet ymmärtävät…
Tässä oppaassa käsittelen kattavasti verkkokaupan hakukoneoptimointia. Käyn läpi avainsanatutkimuksen tärkeyden, sivun sisäisen ja ulkoisen optimoinnin käytännöt, teknisen SEOn merkityksen sekä analytiikan ja seurannan roolin SEO-strategiassa.…
Miten toteuttaa sekä Googlea että käyttäjää palveleva tekstisisältö, jolla on kaikki valmiudet nousta Googlen luonnollisten hakutulosten kärkeen? Laadukkaiden SEO-tekstien avulla nostat kävijämäärien lisäksi myös myyntiäsi. Hakukoneoptimoitu…
WordPress on maailman suosituin julkaisujärjestelmä. Kotisivualustana se on erittäin hakukoneystävällinen ja nopea — mutta toki myös WordPress-sivustosta voi saada rakennettua erittäin raskaan ja hitaasti latautuvan…
Hakuintention ymmärtäminen on yksi keskeisimmistä asioista tehokkaassa hakukoneoptimoinnissa sekä digimarkkinoinnissa. Se auttaa varmistamaan, että verkkosivustosi sisältö vastaa käyttäjän odotuksiin ja tarpeisiin, mikä parantaa sekä hakukonesijoituksia että…
Yrityksen perustamiseen liittyen löytyy netistä paljon hyviä vinkkejä ja ohjeita, tässä artikkelissa keskitymme uuden tai aloittelevan pienyrityksen markkinointiin – mistä kannattaa lähteä liikkeelle ja mitä…
Liidibotti kasvattaa tutkitusti myyntiä, nostaa konversioprosenttia ja parantaa yhteydenottopyyntöjen laatua – liidibotti on 3,5 kertaa tehokkaampi kuin perinteinen yhteydenottolomake. Liidibotti on työkalu, joka voi esimerkiksi…
Toisin kuin perinteinen markkinointi, joka pyrkii välittämään myyntiviestejä suoraan yleisölle, sisältömarkkinointi keskittyy vastaamaan kohdeyleisön kysymyksiin, ratkaisemaan heidän ongelmiaan ja tarjoamaan arvoa, joka houkuttelee heidät hakeutumaan…
Yrityksen näkyvyydellä verkossa on merkittävä vaikutus siihen, millaisen ensivaikutelman se antaa potentiaalisille asiakkaille. Kun yritys panostaa oikeisiin kanaviin ja strategioihin, se voi parantaa näkyvyyttään verkossa, tavoittaa…
Ammattimaiset kotisivut eivät vain houkuttele kävijöitä, vaan vakuuttavat heidät yrityksesi osaamisesta ja luotettavuudesta. Pienyrittäjälle laadukkaat kotisivut ovat investointi, joka voi moninkertaistaa näkyvyyden, asiakashankinnan ja myynnin.…
Uuden verkkosivuston hakukoneoptimoinnissa täytyy olla kärsivällinen, mutta tietyt perusasiat on hyvä laittaa kuntoon heti alkuun. Jatkuvuuden ja ennustettavuuden takia olisi tärkeää, että reilu puolet kävijöistä saapuisi…
SEOn tavoitteena on saada sivusto näkymään mahdollisimman korkealla hakutuloksissa relevanttien avainsanojen ja hakulausekkeiden kohdalla, mikä parantaa sivuston löydettävyyttä ja houkuttelee enemmän laadukkaita kävijöitä sivustollesi. Mitä…
Olet ehkä yrittänyt etsiä Googlesta sivustoasi, hakemalla palveluitasi erilaisilla avainsanoilla, mutta sivustosi ei vain millään tule hakutuloksissa esille. Ihan ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa, onko Google ylipäätään…
Google-markkinointi on strategista, kohdennettua ja analytiikkaan perustuvaa työtä, jonka avulla yritykset voivat tavoittaa potentiaaliset asiakkaat juuri oikealla hetkellä. Parhaat tulokset saavutetaan, kun Google-markkinointia toteutetaan kokonaisvaltaisena strategiana,…
Varmista paras mahdollinen näkyvyys omalla kotikentälläsi! Paikallinen hakukonenäkyvyys tähtää siihen, että yrityksen tarjoamat tuotteet tai palvelut tulevat hakutuloksissa esiin silloin, kun tietyllä alueella olevat käyttäjät…
Google-optimointi on hakukoneoptimointia nimenomaan Googlea varten. Suomessa Google hallitsee edelleen hakukonemarkkinaa ylivoimaisesti. Google-optimoinnin tavoitteena on nostaa verkkosivustosi mahdollisimman korkealle hakutuloksissa, lisätä laadukasta liikennettä ja auttaa…
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty! Nettisivujen suunnittelu on kriittisen tärkeä vaihe, kun luodaan uutta toimivaa ja houkuttelevaa verkkosivustoa tai uudistetaan vanhaa. Hyvä suunnitteluprosessi takaa laadukkaan…
Google on se paikka, jossa jokaisen, niin pienemmän kuin isommankin yrityksen kannattaa olla hyvin esillä — ja tarkennettuna vielä Googlen 1. hakutulossivulla, eli ensimmäisten 10 orgaanisen…
Tekninen SEO on hakukoneoptimoinnin osa-alue, joka keskittyy verkkosivuston tekniseen toteutukseen ja rakenteeseen. Sen tavoitteena on tehdä sivustosta hakukoneille mahdollisimman ymmärrettävä, helppokäyttöinen ja helposti indeksoitava. Tekninen…
Hakusanamarkkinointi on tehokasta, koska se tarjoaa yrityksille mahdollisuuden tavoittaa juuri oikeat asiakkaat oikeaan aikaan. Lisäksi se on tarkkaan mitattavissa, mikä tarkoittaa, että kampanjoiden tehokkuutta voidaan…
Verkkosivut kaipaavat tasaisesti huomiotasi, jotta ne voisivat tuottaa mahdollisimman hyviä tuloksia. Verkkosivuston kuntoa on siis hyvä tasaisesti tarkastella, ja tarvittaessa tehdä tukitoimia, jotta et jäisi…
Google Display ‑mainonta sopii erinomaisesti brändin tunnettuuden kasvattamiseen ja yleisön sitouttamiseen. Laajan verkoston ansiosta mainoksia voidaan kohdistaa kohderyhmän kiinnostuksen kohteiden, maantieteellisen sijainnin, verkkokäyttäytymisen tai demografisten…
Yrityksesi voi olla kuinka hyvä tahansa – mutta jos asiakas ei löydä sitä, näkyvyys jää sattuman varaan. Meio on Helsingissä toimiva, yrittäjävetoinen SEO-toimisto, joka auttaa…
Mikä on avainsanatutkimus? Avainsanatutkimuksen tavoitteena on ymmärtää, mitkä hakusanat ovat potentiaalisia asiakkaitasi kiinnostavia ja relevantteja, ja joilla he todennäköisimmin löytävät juuri sinun yrityksesi verkkosivut. Avainsanatutkimus on…

Google Partner -tunnus on merkki siitä, että Meio on todistettavasti kasvattanut asiakkaidensa liiketoimintaa Google-mainonnan avulla.
Ostoskori on tyhjä.