Kotisivun hinta sijoitus

Kotisivut hinta – Mitä saat eri hintaluokissa?

Kotisivujen hinta mietityttää monia pienyrittäjiä — hintahaarukka on laaja ja toteutustapoja on monia. Ammattilaisen toteuttamana perussivuston hinta on yleensä noin 500 — 5000 €.
Digitoimisto Meion kotisivut

Verkkosivujen hinta on sijoitus

Verk­ko­si­vu­jen hin­ta on yksi ensim­mäi­sis­tä kysy­myk­sis­tä, joka nousee esiin pie­ny­ri­tyk­sen tai yrit­tä­jän suun­ni­tel­les­sa verk­ko­si­vus­ton han­kin­taa tai ole­mas­sa ole­van sivus­ton uudis­tus­ta. Suu­rin osa (yli 98 %) Suo­mes­sa toi­mi­vis­ta yri­tyk­sis­tä on mik­ro- ja pie­ny­ri­tyk­siä, pie­ny­ri­tyk­sien perus­si­vus­ton hin­ta ammat­ti­lai­sen toteut­ta­man on usein noin 500 – 5000 €. Tun­ti­hin­nat ovat kes­ki­mää­rin noin 50–150 euron luok­kaa.

Oli­pa kysees­sä pie­ny­ri­tyk­sen yksin­ker­tai­nen koti­si­vu tai laa­ja verk­ko­kaup­pa, tämän artik­ke­lin avul­la saat kat­ta­van kuvan koti­si­vu­jen hin­noit­te­lus­ta ja sii­hen vai­kut­ta­vis­ta teki­jöis­tä. Tavoit­tee­ni on aut­taa sinua ymmär­tä­mään, mitä voit odot­taa eri hin­ta­luo­kis­sa ja miten voit saa­vut­taa par­haan vas­ti­neen rahoil­le­si.

Kotisivujen hinta Meion kanssa?

Meiol­ta yri­tyk­sen­ne saa laa­duk­kaat koti­si­vut rei­lul­la hin­noit­te­lul­la, ja pake­tit rää­tä­löi­dään aina yri­tyk­sen­ne läh­tö­koh­dis­ta – tutus­tu koti­si­vu­pal­ve­lui­hin tääl­lä!

Meion koti­si­vu­pa­ket­tei­hin kuu­luu aina perus­ta­son SEO eli haku­ko­neop­ti­moin­ti.

Bud­je­tis­ta­si ja tavoit­teis­ta­si riip­puen teem­me myös syväl­li­sem­pää opti­moin­tia Googlen kär­ki­paik­ko­jen saa­vut­ta­mi­sek­si. Kat­so lisää haku­ko­neop­ti­moin­nin pal­ve­luis­ta!

Hyö­dyn­nä alta löy­ty­vät vin­kit ja var­mis­ta, että saat par­haan vas­ti­neen rahoil­le­si!

Mistä kotisivun hinta koostuu?

Koti­si­vun teh­tä­vä ja tavoi­te, eli mitä var­ten verk­ko­si­vut raken­ne­taan, vai­kut­ta­vat mer­kit­tä­väs­ti sii­hen, kuin­ka pal­jon sivus­toon kan­nat­taa inves­toi­da.

Ylei­ses­ti ottaen, mitä enem­män verk­ko­si­vuil­la on omi­nai­suuk­sia ja sisäl­töä, sitä suu­rem­pi on verk­ko­si­vu­jen hin­ta — ja mitä enem­män aikaa sivus­toon käy­te­tään, sitä suu­rem­pi on hin­ta.

Mitä laa­duk­kaam­min verk­ko­si­vus­to on raken­net­tu ja mitä enem­män aikaa on käy­tet­ty sivus­ton raken­teen sekä sisäl­tö­jen suun­nit­te­luun ja opti­moin­tiin, sitä suu­rem­pi on hin­ta — mut­ta mitä parem­min koti­si­vusi toi­mii sisäl­löl­li­ses­ti ja tek­ni­ses­ti, sitä parem­min se tule­vai­suu­des­sa tuot­taa. Laa­du­kas ja orgaa­ni­ses­ti haku­ko­neis­ta hyvin löy­ty­vä verk­ko­si­vus­to mak­saa usein itsen­sä monin­ker­tai­ses­ti takai­sin.

Alla kar­kea yleis­kat­saus sii­tä, mit­kä kaik­ki sei­kat vai­kut­ta­vat net­ti­si­vu­jen hin­taan.

Kotisivujen hinnoittelusta

Mistä nettisivujen hinta muodostuu?

01

Sivuston laajuus ja toiminnallisuudet

Sivus­ton laa­juus ja sisäl­tö­jen mää­rä vai­kut­ta­vat net­ti­si­vu­jen hin­taan oleel­li­ses­ti. Mitä enem­män sivus­tol­la on yksit­täi­siä sivu­ja ja sisäl­töä, sitä enem­män aikaa kuluu sisäl­tö­jen aset­te­luun.

Perus­si­vus­to, jos­sa on vain muu­ta­ma sivu (kuten esi­mer­kik­si etusi­vu, pal­ve­lut, yhteys­tie­dot), on edul­li­sem­pi kuin laa­ja sivus­to, jos­sa on kym­me­niä sivu­ja. Lisä­toi­min­nal­li­suu­det, kuten verk­ko­kaup­pa, blo­gi, varaus­sys­tee­mit, lomak­keet ja inte­rak­tii­vi­set ele­men­tit, lisää­vät kus­tan­nuk­sia.

02

Visuaalinen suunnittelu ja brändäys

Onko yri­tyk­sel­lä­si val­miik­si graa­fi­nen ilme ja ohjeis­tus luo­tu­na? Yhte­näi­nen ilme on tär­ke­ää, jot­ta sivus­to näyt­tää sel­keäl­tä ja ammat­ti­mai­sel­ta. Täs­sä vai­hees­sa on tär­keä mää­ri­tel­lä myös väri- ja font­ti­va­lin­nat, jos nii­tä ei ole jo teh­ty.

Tar­vi­taan­ko gra­fiik­kaa tai mui­ta graa­fi­sia ele­ment­te­jä? Jos tar­vi­taan, kuin­ka pal­jon? Sivus­ton visu­aa­li­nen ilme voi­daan raken­taa myös pel­käs­tään logon, kuvien ja teks­ti­si­säl­lön sekä brän­di­vä­rien avul­la — kuten esi­mer­kik­si Meion sivus­to on täl­lä het­kel­lä pit­käl­ti raken­net­tu.

Suo­sit­te­len käyt­tä­mään verk­ko­si­vuil­la vain laa­duk­kai­ta kuvia ja mah­dol­li­suuk­sien mukaan hyö­dyn­tä­mään ammat­ti­va­lo­ku­vaa­jan pal­ve­lui­ta. Tar­vit­taes­sa sopi­via kuvia voi­daan myös etsiä kuva­pan­kis­ta.

03

Alusta ja tekninen toteutus

Tai­puu­ko valit­tu alus­ta hel­pos­ti kaik­kiin tar­vit­ta­viin toi­min­toi­hin vai tar­vi­taan­ko erik­seen koo­daus­ta? Jos koo­da­ria tar­vi­taan, vai­kut­taa se hin­taan. Eri alus­tois­sa voi olla myös eri­lai­sia lisens­si­mak­su­ja, myös lisä­osis­ta voi tul­la kus­tan­nuk­sia.

Meio raken­taa koti­si­vut WordPres­sil­lä, joka on maa­il­man suo­si­tuin jul­kai­su­jär­jes­tel­mä. Se on help­po­käyt­töi­nen, joten net­ti­si­vun päi­vit­tä­mi­nen ja hal­lin­ta on jat­kos­sa vai­va­ton­ta. Laa­jan lisä­osa­va­li­koi­man ansios­ta WordPress verk­ko­si­vus­toa voi muo­ka­ta lähes rajat­to­mas­ti.

04

Sisällöntuotanto ja optimointi

Sisäl­löl­lä on mer­kit­tä­vä roo­li — hyvin kir­joi­te­tut ja hou­kut­te­le­vat teks­tit aut­ta­vat vakuut­ta­maan poten­ti­aa­li­set asiak­kaat valit­se­maan juu­ri sinun yri­tyk­se­si. Laa­du­kas sisäl­tö paran­taa sivus­ton löy­det­tä­vyyt­tä haku­ko­neis­sa, mikä tuo sivus­tol­le­si enem­män kävi­jöi­tä ja poten­ti­aa­li­sia asiak­kai­ta.

Mitä parem­min sisäl­löt on haku­ko­neop­ti­moi­tu, kan­nat­ta­vil­le avain­sa­noil­le, sitä parem­min sivus­to löy­tyy Googlen haku­tu­lok­sis­ta. Avain­sa­na­tut­ki­muk­sen toteu­tus on kes­kei­ses­sä roo­lis­sa, kun halu­taan opti­moi­da sisäl­tö­jä.
 
Avain­sa­na­tut­ki­muk­sen toteu­tus tuo lisä­ku­lu­ja — mut­ta jos asiak­kaa­si etsi­vät tar­joa­maa­si Googles­ta, kan­nat­taa avain­sa­na­tut­ki­muk­seen ehdot­to­mas­ti (!) inves­toi­da.

Käytettävyys ja nopeus vaikuttavat nettisivujen hintaan

Sivus­ton käy­tet­tä­vyy­teen ja nopeu­teen kan­nat­taa panos­taa — nämä kak­si ele­ment­tiä vai­kut­ta­vat sisäl­lön ohel­la suu­res­ti sii­hen, kuin­ka hyvin sivus­to­si tule­vai­suu­des­sa tuot­taa ja löy­tyy haku­ko­neis­ta.

Alle tuhan­nel­la eurol­la voit löy­tää teki­jän pie­nel­le perus­net­ti­si­vul­le, mut­ta kuten hin­nas­ta voi pää­tel­lä, ei sivus­ton raken­ta­mi­seen käy­te­tä kovin pal­joa aikaa. Käy­tän­nös­sä verk­ko­si­vuil­le nopeas­ti kasa­taan toi­mit­ta­ma­si kuvat ja teks­tit, sen enem­pää koko­nai­suut­ta, osto­pol­ku­ja, toi­mi­vuut­ta, haku­ko­neop­ti­moin­tia tai käyt­tä­jäys­tä­väl­li­syyt­tä miet­ti­mät­tä.

Kun sivus­ton raken­ta­mi­seen käy­te­tään hie­man enem­män aikaa ja resurs­se­ja, panos­te­taan käy­tet­tä­vyy­teen ja nopeu­teen, mak­saa se alkuun hie­man enem­män, mut­ta pit­käl­lä täh­täi­mel­lä se on erit­täin vii­sas inves­toin­ti.

Valitse sinun yrityksellesi täydellinen kotisivujen tekijä

Kun etsit verk­ko­si­vus­ton toteut­ta­jaa, on tär­ke­ää ver­tail­la eri vaih­toeh­to­ja ja pyy­tää usei­ta tar­jouk­sia. Tar­kas­ta huo­lel­li­ses­ti, mitä pal­ve­lu­ja tar­jouk­seen sisäl­tyy ja mitä ei.

Pie­nem­pi digi­toi­mis­to tai free­lancer pys­tyy usein tar­joa­maan verk­ko­si­vut kus­tan­nus­te­hok­kaam­paan hin­taan, kos­ka muun muas­sa kulu­ra­ken­ne on kevyem­pi isoi­hin mai­nos­toi­mis­toi­hin ver­rat­tu­na. 

Suu­rem­mat pro­jek­tit, jot­ka vaa­ti­vat esi­mer­kik­si pal­jon eri­lai­sia rää­tä­löi­ty­jä omi­nai­suuk­sia, hyö­ty­vät var­mas­ti isom­man toi­mis­ton resurs­seis­ta.

Koti­si­vu­jen teki­jä kan­nat­taa vali­ta oman yri­tyk­se­si tar­pei­den mukaan.

Kotisivut hinta — mitä milläkin budjetilla sitten yleensä saa?

Täs­sä alla kar­kea yleis­kat­saus koti­si­vu­jen hin­nois­ta ja sii­tä, mitä voit yleen­sä odot­taa saa­va­si eri hin­ta­luo­kis­sa.

Alle 1000 €

Täs­sä hin­ta­luo­kas­sa saa­tat löy­tää yksin­ker­tai­sia koti­si­vu­pal­ve­lui­ta, jot­ka tar­joa­vat val­mii­ta poh­jia ja mal­le­ja, joi­ta voit osit­tain muo­ka­ta omien tar­pei­de­si mukaan (rää­tä­löin­ti­mah­dol­li­suu­det ovat yleen­sä rajal­li­sia).

Kun koti­si­vut raken­ne­taan mah­dol­li­sim­man edul­li­ses­ti, on pro­ses­si odo­te­tus­ti mah­dol­li­sim­man teho­kas. Sivus­ton raken­ta­mi­seen ei käy­te­tä kovin pal­joa aikaa.

Edul­li­sim­mis­sa vaih­toeh­dois­sa verk­ko­si­vuil­le kasa­taan tehok­kaas­ti ne mate­ri­aa­lit, jot­ka olet toi­mit­ta­nut, esi­mer­kik­si kuvat ja teks­tit, sen enem­pää koko­nai­suut­ta, osto­pol­ku­ja, toi­mi­vuut­ta, haku­ko­neop­ti­moin­tia tai käyt­tä­jäys­tä­väl­li­syyt­tä miet­ti­mät­tä.

Täl­lai­nen rat­kai­su sopii yleen­sä yksin­ker­tai­sil­le hen­ki­lö­koh­tai­sil­le sivus­toil­le, kun pelk­kä käyn­ti­kort­ti ‑sivu verk­koon riit­tää, eikä tar­koi­tus ole tavoi­tel­la näky­vyyt­tä haku­ko­neis­sa — kun koti­si­vu­jen ei ole tar­koi­tus toi­mia tär­keim­pä­nä myyn­ti- ja asia­kas­han­kin­nan kana­va­na.

1500 € — 3000 €

Täs­sä hin­ta­luo­kas­sa voit odot­taa jo enem­män rää­tä­löin­ti­mah­dol­li­suuk­sia ja laa­duk­kaam­paa suun­nit­te­lua. Perus­toi­min­toi­hin panos­te­taan yleen­sä enem­män, kuten res­pon­sii­vi­seen suun­nit­te­luun ja sel­ke­ään raken­tee­seen, jol­loin lop­pu­tu­los on laa­duk­kaam­pi ja käyt­tä­jäys­tä­väl­li­sem­pi.

Jos kysees­sä on mel­ko pie­ni ja yksin­ker­tai­nen sivus­to, mah­tuu bud­jet­tiin usein myös kevyt avain­sa­na­tut­ki­mus, jol­loin teke­mi­nen sekä toteu­tus on jo huo­mat­ta­vas­ti ammat­ti­mai­sem­paa ja aut­taa suun­nit­te­le­maan sisäl­tö­jä haku­ko­neop­ti­moin­tia sil­mäl­lä pitäen.

Tämä on hyvä vaih­toeh­to myös uusil­le yri­tyk­sil­le, jos bud­jet­ti on hyvin tiuk­ka, kos­ka hyvä ja laa­du­kas verk­ko­si­vus­to kas­vaa yri­tyk­se­si muka­na. Jos tavoit­tee­si on panos­taa yri­tyk­see­si pidem­mäl­lä täh­täi­mel­lä, kan­nat­taa koti­si­vuun heti alkuun panos­taa vähän enem­män. Kun poh­ja on raken­net­tu kes­tä­väl­le poh­jal­le, sivus­toa on help­po kehit­tää ja kas­vat­taa ajan kans­sa.

Tämä on myös huo­mat­ta­vas­ti kus­tan­nus­te­hok­kaam­paa, kuin uusia sivut koko­naan esi­mer­kik­si parin kol­men vuo­den välein.

3000 € — 6000 €

Täl­lä rahal­la saat pie­nem­mäl­tä toi­mi­jal­ta jo hyvin ammat­ti­mai­sen koko­nai­suu­den, jos­sa on huo­mioi­tu sivu­jen käyt­tä­jäys­tä­väl­li­syys, myyn­nil­li­syys sekä haku­ko­neop­ti­moin­ti. 

Täs­sä hin­ta­luo­kas­sa voit odot­taa enem­män visu­aa­lis­ta suun­nit­te­lua, laa­duk­kaam­paa suun­nit­te­lu­työ­tä tai sisäl­tö­jen haku­ko­neop­ti­moin­tia. Sivus­to voi sisäl­tää myös verk­ko­kau­pan toi­min­nal­li­suuk­sia tai olla laa­jem­pi sisäl­löil­tään — mikä on esi­mer­kik­si haku­ko­neop­ti­moin­nin kan­nal­ta erit­täin tär­ke­ää.

Suun­nit­te­lu­työ on yleen­sä enem­män brän­diä ja käyt­tä­jä­ko­ke­mus­ta pai­not­ta­vaa.

Kun koti­si­vut ovat tär­kein myyn­ti­ka­na­va­si, verk­ko­si­vuil­la on suu­ri roo­li asia­kas­han­kin­nas­sa ja haluat kas­vat­taa orgaa­nis­ta näky­vyyt­tä haku­ko­neis­sa, sil­loin koti­si­vuun kan­nat­taa panos­taa useam­pi tuhat euroa (kun kysees­sä on perus­si­vus­to).

Mitä laa­jem­pi sivus­to on, sitä suu­rem­mak­si hin­ta kas­vaa. Mut­ta mitä laa­duk­kaam­min sivus­to­si on raken­net­tu ja sisäl­löt opti­moi­tu, ja mitä parem­min verk­ko­si­vusi toi­mii sekä sisäl­löl­li­ses­ti että tek­ni­ses­ti, sitä enem­män se tuot­taa tulok­sia.

Laa­duk­kaat sivut paran­ta­vat käyt­tä­jä­ko­ke­mus­ta, lisää­vät näky­vyyt­tä haku­ko­neis­sa ja aut­ta­vat saa­vut­ta­maan lii­ke­toi­min­ta­ta­voit­tee­si tehok­kaam­min.

6000 € — 10 000 €

Suu­rem­mis­sa mai­nos­toi­mis­tois­sa pie­nem­män­kin perus­si­vus­ton hin­nat alka­vat yleen­sä 5000–10 000 euros­ta.

Jos tar­vit­set laa­jaa sivus­toa tai eri­tyi­siä ja moni­puo­li­sia toi­min­nal­li­suuk­sia, kan­nat­taa ehdot­to­mas­ti hyö­dyn­tää ison toi­mis­ton resurs­se­ja. Laa­jem­pien pro­jek­tien hin­ta on nopeas­ti ja hel­pos­ti vii­si­nu­me­roi­nen.

Muista! Kotisivujen hinta on aina investointi

Älä kat­so pelk­kää verk­ko­si­vu­jen hin­taa, vaan sitä, mitä sil­lä hin­nal­la saat, jot­ta voit vali­ta juu­ri sinun tar­pei­sii­si sopi­van rat­kai­sun. Hyvä verk­ko­si­vu tuot­taa ja sääs­tää pidem­mäl­lä täh­täi­mel­lä pal­jon rahaa. Myös mark­ki­noin­nin toteut­ta­mi­nen laa­duk­kaal­le sivus­tol­le on huo­mat­ta­vas­ti kus­tan­nus­te­hok­kaam­paa.

Kun perus­tuk­set on teh­ty hyvin, on sivus­toa hel­pom­pi kas­vat­taa yri­tyk­sen muka­na ja haku­ko­ne­si­joi­tuk­sia on hel­pom­pi läh­teä paran­ta­maan. Haku­ko­neop­ti­moin­nin kan­nal­ta on tär­ke­ää, että verk­ko­si­vu on heti alun alkaen raken­net­tu mah­dol­li­sim­man laa­duk­kaas­ti sivus­ton käy­tet­tä­vyyt­tä sekä haku­ko­ne­nä­ky­vyyt­tä sil­mäl­lä pitäen.

Eli muis­ta, että pel­kän koti­si­vun hin­nan sijaan kan­nat­taa kes­kit­tyä ensi­si­jai­ses­ti sii­hen, että mil­lai­nen sivus­to pal­ve­lee juu­ri sinun yri­tyk­se­si tilan­net­ta par­hai­ten, ja mitä tavoit­tei­ta verk­ko­si­vun suh­teen sinul­la on jat­kos­sa.

Hyvän kotisivuprojektin ei pitäisi loppua sivujen valmistumiseen

Jat­kos­sa on tär­ke­ää seu­ra­ta tavoit­tei­den toteu­tu­mis­ta ja miet­tiä jat­ko­ke­hi­tys­tar­pei­ta — sik­si on kul­lan arvois­ta löy­tää pit­kä­ai­kai­nen ja luo­tet­ta­va kump­pa­ni pro­jek­tin toteu­tuk­seen, jon­ka puo­leen voit kään­tyä jat­kos­sa­kin.

Me Meiol­la pys­tym­me otta­maan hal­tuun Google-näky­vyy­den kehit­tä­mi­sen, eli myös haku­ko­neop­ti­moin­nin sekä Google-mai­non­nan — Google-näky­vyy­den raken­ta­mi­nen on Meion ydin­osaa­mis­ta!

Pys­tym­me tar­joa­maan saman katon alta kus­tan­nus­te­hok­kaas­ti digi­mark­ki­noin­nin pal­ve­lui­ta, jot­ta verk­ko­si­vus­ta­si saa­daan kaik­ki tehot irti.

Mikä muu maksaa?

Kotisivujen ylläpidon hinta ja muut kulut

Kiin­tei­tä jat­ku­via kulu­ja koti­si­vui­hin tulee yleen­sä domai­nis­ta sekä pal­ve­lin­ku­luis­ta. Web­ho­tel­le­ja­kin on eri­lai­sia ja he tar­joa­vat eri­hin­tai­sia vaih­toeh­to­ja. Täs­sä­kin kan­nat­taa sel­vit­tää, mikä on toi­mi­vin rat­kai­su juu­ri omiin tar­pei­siin.

Oikeal­la valin­nal­la voit vai­kut­taa sivus­to­si toi­mi­vuu­teen sekä nopeu­teen, mikä on kes­keis­tä haku­ko­ne­nä­ky­vyy­den kan­nal­ta.

Kotisivua on tärkeää huoltaa, jotta se pysyy kunnossa

Esi­mer­kik­si WordPress-poh­jai­siin koti­si­vui­hin liit­tyy usein eri­lai­sia päi­vi­tyk­siä, jot­ka on tär­ke­ää pitää ajan tasal­la.

Näi­hin päi­vi­tyk­siin kuu­lu­vat WordPres­sin omat päi­vi­tyk­set, tie­to­tur­va­päi­vi­tyk­set, tee­man päi­vi­tyk­set sekä lisä­osien päi­vi­tyk­set. On tär­ke­ää pitää huol­ta verk­ko­si­vun toi­min­nas­ta päi­vi­tys­ten yhtey­des­sä, min­kä vuok­si sivus­tos­ta tuli­si ottaa sään­nöl­li­sin välia­join var­muus­ko­pio.

Var­muus­ko­pion avul­la, mikä­li päi­vi­tys­ten yhteen­so­pi­vuu­des­sa ilme­nee ongel­mia, sivus­to voi­daan palaut­taa hel­pos­ti takai­sin edel­li­seen toi­mi­vaan pis­tee­seen.

Päi­vi­tys­ten teke­mi­nen tasai­sin välia­join on suo­si­tel­ta­vaa, jot­ta yri­tyk­sel­lä on käy­tös­sään uusin ver­sio WordPres­sis­tä ja samal­la tär­keim­mät tie­to­tur­va­päi­vi­tyk­set on suo­ri­tet­tu. Näin voi­daan var­mis­taa sivus­ton tur­val­li­suus ja toi­mi­vuus pit­käl­lä aika­vä­lil­lä.
Net­ti­si­vua ei halu­ta menet­tää hak­ke­ril­le, eikä ole opti­maa­lis­ta, että sivus­to kaa­tuu juu­ri sil­loin, kun tär­keä kam­pan­ja on käyn­nis­sä.

Kotisivujen ylläpidon voi ostaa myös palveluna

Monet yri­tyk­set tar­joa­vat yllä­pi­toa myös pal­ve­lu­na, kuten myös Meio.

Täl­löin sivus­ton vuo­si­kus­tan­nuk­set ovat hie­man enem­män, mut­ta sil­loin huo­leh­dim­me puo­les­ta­si kai­kis­ta tär­keis­tä päi­vi­tyk­sis­tä sekä sii­tä, että koti­si­vusi var­mas­ti toi­mii kuten pitää­kin.

Eli sinun ei tar­vit­se itse stres­sa­ta sii­tä, onko kaik­ki päi­vi­tyk­set kun­nos­sa tai mitä pitää teh­dä, jos jokin lisä­osa­päi­vi­tys rik­koo sivus­ton. Voit siis olla huo­leh­ti­mat­ta ja antaa mei­dän pitää huol­ta koti­si­vus­ta­si!

Kotisivujen hinnasta vielä loppuun

Edul­li­nen tai ilmai­nen koti­si­vu voi kuu­los­taa alkuun hyväl­tä, mut­ta se voi tul­la pit­käs­sä juok­sus­sa nopeas­ti (todel­la pal­jon) kal­liim­mak­si, var­sin­kin jos koti­si­vu ei tuo­ta mitään.

Jos verk­ko­si­vu ei ole koko­nai­suu­des­saan toi­mi­va, valuu myös mark­ki­noin­tiin käy­te­tyt rahat huk­kaan, lisäk­si mai­non­taan täy­tyy käyt­tää pal­jon enem­män rahaa, jot­ta poten­ti­aa­li­set asiak­kaat yli­pää­tään tavoi­te­taan.

Eli muis­ta, että pel­kän koti­si­vun hin­nan sijaan kan­nat­taa kes­kit­tyä ensi­si­jai­ses­ti sii­hen, että mil­lai­nen sivus­to pal­ve­lee juu­ri sinun yri­tyk­se­si tilan­net­ta par­hai­ten, ja mitä tavoit­tei­ta verk­ko­si­vun suh­teen sinul­la on jat­kos­sa.

Jos sinul­la itsel­lä­si on aikaa ja osaa­mis­ta raken­taa sivus­to itse, löy­dät tääl­tä tär­keim­mät vin­kit ammat­ti­mai­sen sivus­ton toteu­tuk­seen!