Hakukoneoptimoinnin hinta – sijoitus, joka tuo pysyvää kasvua

Main­on­taan palaa rahaa, mut­ta tulok­set jun­naa paikallaan?
Hakuko­neop­ti­moin­ti eli SEO tuo asi­akkaat luok­sesi ja tekee markki­noin­nistasi tehokkaam­paa – ja ennen kaikkea ennustet­tavaa.

On turha ostaa liikennettä, jos sivusto ei tee siitä kauppaa.
SEO tekee sivustostasi löydettävän, vakuuttavan ja myyvän.

Kilpailijasi löytyy Googlesta. Löydytkö sinä?

Tutkimusten mukaan Google-main­ok­set keräävät vain noin 5–6 % kaik­ista haku­tu­los­sivun klikkauk­sista. Sen sijaan yli 80 % käyt­täjistä klikkaa jotakin ensim­mäis­es­tä viidestä luon­nol­lis­es­ta (mak­sut­tomas­ta) haku­tu­lok­ses­ta.

  • Jos sivus­tosi ei näy siel­lä, mis­sä asi­akkaasi etsii ratkaisua, menetät kau­pat kil­pail­i­jalle – riip­pumat­ta siitä, kuin­ka paljon pano­s­tat main­on­taan.
  • Main­os on vain sisään­heit­täjä – ostopäätös tehdään aina verkko­sivus­tol­la. Jos verkko­sivus­to ei vaku­u­ta, markki­noin­nista tulee jatku­vasti kalli­im­paa – ja silti vähem­män tuot­tavaa.

Hakuko­neop­ti­moin­ti eli SEO on tehokkain tapa varmis­taa, että yri­tyk­sesi löy­tyy oikeal­la het­kel­lä, vaku­ut­taa asi­akkaat ja tuo myyn­tiä ilman, että joudut jatku­vasti kas­vat­ta­maan main­os­bud­jet­te­ja ja juok­se­maan asi­akkaiden perässä.

SEO ei ole sivurooli, vaan liike­toim­intasi kasvun perus­ta. Sik­si kehitin SEOn ytimessä™ ‑metodin – selkeän, vai­heit­tain etenevän pros­essin, joka varmis­taa, että tulok­set kestävät aikaa ja ennen kaikkea tuke­vat liike­toim­intasi tavoit­tei­ta.

SEO ei ole kulu, vaan sijoi­tus, joka mak­saa itsen­sä takaisin – yhä uudelleen.

Hakukoneoptimoinnin hinnat

SEO, joka tekee markkinoinnistasi pitkäjänteistä, kannattavaa ja stressittömämpää

SEO ei ole yksit­täi­nen toimen­pide, vaan kokon­aisu­us, joka vaatii koke­mus­ta ja ymmär­rystä siitä, miten eri osa-alueet vaikut­ta­vat toisi­in­sa. Hyvin raken­net­tu SEO-strate­gia varmis­taa, että resurssit kohdis­te­taan oikeisi­in toimen­piteisi­in, jot­ka todel­la edis­tävät tavoit­tei­den saavut­tamista.

SEO-palvelu­iden hin­nat ovat alka­en-hin­to­ja, sil­lä jokainen verkko­sivus­to ja jokainen yri­tys on eri­lainen. Lähtöti­lanne, tavoit­teet ja resurssit vaikut­ta­vat siihen, mitä toimen­piteitä tarvi­taan ja kuin­ka laa­jasti.

Meios­ta saat kump­panin, joka hoitaa koko kokon­aisu­u­den puolestasi. Aidosti toimivia ratkaisu­ja, jot­ka poh­jau­tu­vat dataan ja vuosien koke­muk­seen – ei arvailu­un.

SEO-paketit

Hakukoneoptimoinnin hinnasto

SEO Foundations | Projekti

Vahva perusta hakukonenäkyvyydelle – kunnolla, kerralla ja tuloshakuisesti.

Hinta alkaen 3 900 € + alv

SEO-pro­jek­tis­sa yhdis­tyvät kaikkein keskeisim­mät toimen­piteet, jot­ka tuo­vat konkreet­tista ja mitat­tavaa hyö­tyä heti alus­ta alka­en – tulok­se­na parem­min löy­tyvä ja käyt­täjäys­täväl­lisem­pi sivus­to sekä vah­va poh­ja tule­valle kasvulle.

1. SEO- ja avain­sanas­trate­gia
Määritetään tavoit­teet ja suun­nitel­laan, miten hakuko­nenäkyvyyt­tä lähde­tään kehit­tämään liike­toimin­nan tavoit­tei­den poh­jal­ta.
2. Nykyti­lan kar­toi­tus
Analysoidaan nykyi­nen hakuko­nenäkyvyys sekä mah­dol­liset esteet tai pul­lonkaulat kasvulle.
3. Sivus­ton tekni­nen audi­toin­ti
Toteutetaan sivus­ton tekni­nen ja sisäl­lölli­nen tarkas­tus sekä laa­di­taan tarvit­taes­sa yksi­tyisko­htainen, selkeä ohjeis­tus sivus­ton ylläpitäjälle havait­tu­jen ongelmien kor­jaamiseen.
4. Google Ana­lyt­ics ja Search Con­sole
Asen­nus ja käyt­töönot­to tarvit­taes­sa, jot­ta kaik­ki seu­ran­ta- ja mit­taustyöka­lut ovat kun­nos­sa.
5. Avain­sanatutkimus ja ‑ana­lyysi
Tun­nis­te­taan liike­toim­intasi kannal­ta olen­naiset haku­sanat ja arvioidaan, mihin avain­sanoi­hin on strate­gis­es­ti järkev­in­tä (ja kan­nat­tavin­ta) keskit­tyä.
6. Sivus­ton sisältö­jen hakuko­neop­ti­moin­ti
Opti­moidaan sivus­ton sisäl­löt tutkimustyön ja strate­gian poh­jal­ta – selkeästi, tehokkaasti ja tavoit­teel­lis­es­ti.

Jatkuva SEO | Core

Jatkuvaa optimointia ja strategista SEO-työtä – kestävää kasvua tuloshakuisesti.

Hinta alkaen 1 200 € / kk + alv

SEO-kump­panu­us, joka paran­taa löy­det­tävyyt­tä, sisältöä, sivus­ton suori­tuskykyä ja haku­tu­lok­sia jatku­vasti – tavoit­teel­lis­es­ti ja mitat­tavasti. Sopimuk­sen vähim­mäiskesto 6 kk.

1. Alkukar­toi­tus ja tavoit­tei­den määrit­tämi­nen
Määritel­lään yri­tyk­sen liike­toim­intalähtöiset tavoit­teet ja luo­daan suun­nitel­ma hakuko­nenäkyvyy­den kas­vat­tamisek­si.
2. Google Ana­lyt­ics & Search Con­sole
Tilien käyt­töönot­to tai tark­istus (tarvit­ta­vat ase­tuk­set kun­toon) – varmis­te­taan datan keräämi­nen ja näkyvyy­den seu­ran­ta.
3. Sivus­ton SEO-audi­toin­ti
Toteutetaan sivus­ton tekni­nen ja sisäl­lölli­nen tarkas­tus sekä laa­di­taan tarvit­taes­sa yksi­tyisko­htainen, selkeä ohjeis­tus sivus­ton ylläpitäjälle havait­tu­jen ongelmien kor­jaamiseen.
4. Nykyisen hakuko­nenäkyvyy­den kar­toi­tus
Arvioidaan, miltä sivus­ton näkyvyys Goog­lessa täl­lä het­kel­lä näyt­tää ja mis­sä ovat suurim­mat mah­dol­lisu­udet paran­taa.
5. Kil­pail­i­ja-ana­lyysi
Tun­nis­te­taan tärkeim­mät kil­pail­i­jat (myös hakukoneis­sa) ja selvitetään, mil­laisil­la haku­sanoil­la ja sisäl­löil­lä he näkyvät haku­tu­lok­sis­sa.
6. Avain­sanatutkimus ja ‑ana­lyysi
Etsitään tärkeimpi­en teemo­jen kannal­ta liike­toimin­nal­lis­es­ti keskeisim­mät avain­sanat ja arvioidaan, mihin haku­sanoi­hin panos­t­a­mi­nen tuo parhaan hyö­dyn.
7. SEO-strate­gia & avain­sanas­trate­gia
Luo­daan kokon­ais­val­tainen suun­nitel­ma hakuko­nenäkyvyy­den kehit­tämisek­si – sisältäen pri­or­isoidut avain­sana­teemat, resurssien kohdis­tamisen ja eten­e­mis­mall­in.
8. Avain­sanakar­toi­tus
Määritetään, mitkä avain­sanat kohdis­te­taan millekin sivus­ton sivulle tai osi­olle – tukien sekä sisältöä että raken­net­ta.
9. Avain­sanaseu­ran­ta
Ote­taan tärkeim­mät avain­sanat seu­ran­taan eril­lisel­lä työkalul­la, jol­loin voidaan mita­ta kehi­tys­tä läpinäkyvästi.
10. Sisältö­jen hakuko­neop­ti­moin­ti (On-page SEO)
Opti­moidaan ole­mas­sa ole­via sivu­ja ja sisältöjä strate­gian ja tutkimusten perus­teel­la – ede­tään tärkeysjärjestyk­sessä.
11. Mah­dol­lisu­us jatku­vaan SEO-sisäl­lön­tuotan­toon
Tarvit­taes­sa tuote­taan uusia hakuko­neop­ti­moitu­ja sisältöjä.
12. Off-page SEO ‑strate­gia
Laa­di­taan suun­nitel­ma sivus­ton luotet­tavu­u­den eli auk­tori­teetin kas­vat­tamiseen.
13. Jatku­va seu­ran­ta, analysoin­ti ja strate­gi­nen SEO-työ
Tulok­sia seu­rataan akti­ivis­es­ti, ja strate­giaa päivitetään tarpeen mukaan – näin varmis­tamme, että saavu­tamme parhaat mah­dol­liset tulok­set liike­toim­intasi tavoit­tei­den kannal­ta.

Jatkuva SEO | VIP

Kaikki peliin – maksimaalista näkyvyyttä ja tuloksia nopeammin.

Hinta alkaen 2 500 € / kk + alv

Kaik­ki, mitä jatku­va ja strate­gi­nen hakuko­neop­ti­moin­ti tarvit­see – ja enem­män. VIP-paket­ti sopii kasvuhaluiselle yri­tyk­selle, joka halu­aa kaiken heti – tai ainakin mah­dol­lisim­man nopeasti. Sopimuk­sen vähim­mäiskesto 6 kk.

VIP-mallis­sa olen mukana tiivi­isti kuin olisin osa tiim­iänne – vähän niin kuin oma inhouse-SEO-asiantun­ti­janne. SEO ei ole vain irralli­nen toimen­pide, tässä mallis­sa se nivoutuu osak­si koko liike­toimin­nan strate­giaa – ja se näkyy nopeamp­ina tuloksi­na sekä vahvem­pana vaiku­tuk­se­na liike­toim­intaan.

Tämä paket­ti sisältää kaiken saman kuin Jatku­va SEO | Core (yllä), mut­ta tässä vai­h­toe­hdos­sa panos­tamme vielä laa­jem­min, inten­si­ivisem­min ja sys­temaat­tisem­min tulok­sien saavut­tamiseen, mikä tarkoit­taa nopeampia tulok­sia ja vielä kat­tavam­paa opti­moin­tia. Tun­nen verkko­sivunne, liike­toim­intanne ja asi­akaskun­tanne kuin omat tasku­ni, mikä mah­dol­lis­taa jatku­van kehi­tystyön, nopean reagoin­nin ja entistä fik­sum­mat ratkaisut.

Core paketin sisältö 1–13 sekä lisäk­si:
14. Enem­män strate­gista SEO-työtä ja toimen­piteitä kuukausi­ta­sol­la.
15. Akti­ivi­nen off-page SEO-työ: Auk­tori­teetin ja luot­ta­muk­sen sys­temaat­ti­nen rak­en­t­a­mi­nen.

Auk­tori­teetin ja luot­ta­muk­sen rak­en­t­a­mi­nen on keskeinen osa pitkäjän­teistä hakuko­neop­ti­moin­tia. Laadukkaat ulkoiset linkit, yhteistyöt, vieraskynäar­tikke­lit ja brändi­main­in­nat vahvis­ta­vat sivus­tosi ase­maa Googlen silmis­sä ja tuke­vat koko SEO-strate­giaa. Tämä mah­dol­lis­taa parem­man näkyvyy­den myös hyvin kil­pailuil­la (ja hae­tu­il­la) haku­sanoil­la ja varmis­taa pitkäkestoiset tulok­set.

Kun et etsi halvinta ratkaisua – vaan fiksuinta sijoitusta.

Miksi Meio?

Toteutan hakukoneoptimointia kokonaisvaltaisesti, eettisesti ja vankalla kokemuksella

Pyrin toteut­ta­maan SEO-pros­es­sia mah­dol­lisim­man avoimesti ja läpinäkyvästi, asi­akkaanani tiedät mis­sä men­nään, mitä tehdään ja mik­si. Halu­an aut­taa tun­nista­maan ja pri­or­isoimaan tärkeim­mät alueet, joi­hin yri­tyk­sesi on kan­nat­tavaa panos­taa – ja sit­ten tehdä se. 

Yli 10-vuo­tisen digi­markki­noin­tiu­rani aikana olen saanut aut­taa lukuisia asi­akkai­tani rak­en­ta­maan kestäväm­pää ja tehokkaam­paa markki­noin­tia.

Olen kokenut sen itse ja näh­nyt asi­akkaideni kanssa ker­ta toisen­sa jäl­keen, miten hakuko­neop­ti­moin­ti ja oikeil­la avain­sanoil­la saavutet­tu näkyvyys Goog­lessa voi muut­taa koko liike­toimin­nan suun­nan.

Kehit­tämäni SEOn ytimessä™ –meto­di varmis­taa, että SEO-työ tehdään suun­nitel­mallis­es­ti ja tuloshakuis­es­ti. Sen avul­la asi­akkaani ovat saavut­ta­neet huikei­ta ja konkreet­tisia tulok­sia: sato­ja Googlen kärk­isi­joituk­sia, sato­ja tuhan­sia kävi­jöitä, tuplaan­tunei­ta liike­vai­h­to­ja – kaik­ki tämä laadukkaiden verkko­sivu­jen ja SEOn avul­la.

Krista Hakala
Meion perus­ta­ja & Senior SEO-asiantun­ti­ja

Hakukoneoptimointi palveluna – miten prosessi etenee?

SEOn ytimessä™ – metodi kestävään näkyvyyteen

SEO-pros­es­sia voidaan toteut­taa kokon­ais­val­tais­es­ti tai keskit­tyen vain tiet­ty­i­hin osa-alueisi­in. Koke­mus ja ymmär­rys hakuko­neop­ti­moin­nin eri osa-alueista mah­dol­lis­ta­vat sen, että toimen­piteet voidaan aidosti pri­or­isoi­da liike­toimin­nal­lis­ten tavoit­tei­desi mukaan – ei pelkän mutun perus­teel­la.

Kun SEO-työ tehdään huolel­lis­es­ti ja monipuolis­es­ti, sivus­ton mah­dol­lisu­udet men­estyä Googlen haku­tu­lok­sis­sa paranevat merkit­tävästi. Jokainen SEO-pro­jek­ti on yksilölli­nen, mut­ta kokon­ais­val­tainen SEOn ytimessä™ ‑meto­di sisältää kuitenkin aina seu­raa­vat vai­heet.

SEO-työ alkaa aina ymmär­ryk­ses­tä. Kar­toita­mme nykyisen hakuko­nenäkyvyytenne, liike­toim­intanne tavoit­teet ja asi­akkaiden haku­ta­vat. Näin saamme selkeän kuvan siitä, mis­sä tilanteessa olette nyt ja mitä halu­at­te saavut­taa. Tämä vai­he luo perus­tan koko SEO-strate­gialle ja varmis­taa, että tekem­i­nen kohdis­tuu juuri oikeisi­in asioi­hin.

Kun ymmär­rys on kirkas, luomme selkeän SEO-strate­gian, joka tukee liike­toim­intanne kasvua. Määrit­telemme avain­sanat, joil­la asi­akkaanne etsivät palvelui­tanne, ja suun­nit­telemme konkreet­tiset askeleet, joil­la tavoita­mme hei­dät oikeal­la het­kel­lä. Tämä strate­gia toimii kart­tana, jon­ka avul­la tiedämme aina, mitä teemme ja mik­si.

Hakukoneet ja asi­akkaat rakas­ta­vat selkeitä, toimivia ja nopei­ta sivus­to­ja. Kor­jaamme tekniset esteet ja opti­moimme sivus­tonne rak­en­teen niin, että se tukee näkyvyyt­tä Goog­lessa. Hyvin raken­net­tu perus­ta tekee sivuis­tanne luotet­ta­vat, help­pokäyt­töiset ja valmi­it kas­vat­ta­maan liike­toim­intaa pitkäl­lä aikavälil­lä.

Sisältö ratkaisee, kun asi­akkaat etsivät tietoa ja ver­tail­e­vat vai­h­toe­hto­ja. Luomme ja opti­moimme sisäl­löt, jot­ka löy­tyvät hakukoneista ja puhu­vat juuri kohderyh­mäl­lenne. Näin varmis­tamme, että sivus­tonne ei vain houkut­tele kävi­jöitä – vaan muut­taa hei­dät yhtey­de­no­toik­si ja asi­akkaik­si.

SEO ei ole ker­talu­on­teinen pro­jek­ti, vaan jatku­va pros­es­si. Tulosten seu­ran­ta ja jatku­va reflek­ti­ivi­nen SEO-työ ovat keskiössä parhaiden tulosten saavut­tamisek­si. SEO-työtä voidaan jatku­vasti opti­moi­da vas­taa­maan liike­toimin­nan tavoit­tei­ta entistä tehokkaam­min. Näin näkyvyys vahvis­tuu kuukausi kuukaudelta, ja sivus­tonne kas­vaa luotet­tavak­si asi­akashank­in­nan koneek­si.

Ota yhteyttä ja kerro missä mennään!

Ei myyn­tipuhei­ta, ei hypeä — vain rehelli­nen näke­mys siitä, miten yri­tyk­sesi voi saa­da enem­män näkyvyyt­tä ja parem­pia tulok­sia.

Entäs tekoäly ja AI-optimointi?

Kokonaisvaltainen SEO sisältää nyt myös AEOn, GEOn ja LLMOn

AI-opti­moin­ti ei ole uusi irralli­nen ilmiö, vaan suo­raa jatku­moa sille, mihin SEO on jo pitkään ollut menos­sa. Google on jo vuosia arvostanut monikanavaisia brän­de­jä (ja erit­täin kaukana on myös ne ajat, jol­loin pelkät yksit­täiset avain­sanat oike­as­sa paikas­sa riit­tivät).

Lisäk­si tekoä­ly on tuonut markki­naan val­ta­van joukon uusia ter­me­jä: AEO (Answer Engine Opti­miza­tion), GEO (Gen­er­a­tive Engine Opti­miza­tion) & LLMO (Large Lan­guage Mod­el Opti­miza­tion)… lista jatkuu..

Mut­ta..
AI-opti­moin­ti ei ole mitään täysin uut­ta ja eri­laista, joka kor­vaa SEOn.
Se on jatku­mo – osa samaa polkua.
Tekoä­ly suosii täysin samo­ja asioi­ta kuin hyvä, kokon­ais­val­tainen ja per­in­teinen SEO.

Tekoä­ly ei kor­vaa hakukonei­ta – se rak­en­tuu niiden päälle.

Sekä Google että esimerkik­si Chat­G­PT nojaa­vat vah­vasti lähteisi­in, jot­ka Google on jo arvioin­ut luotet­taviksi, ajan­ta­saisik­si ja laadukkaik­si. Jos sisältösi ei pär­jää orgaanises­sa haus­sa, se ei pääse mukaan myöskään tekoä­lyn tuot­tami­in vas­tauk­si­in.

Esimerkik­si noin 99 % AI Overviews ‑vas­tauk­sista linkit­tää johonkin Googlen TOP 10 ‑haku­tu­lok­sista (lähde SEO Clar­i­ty). AI Overviews on Googlen tekoä­ly­po­h­jainen vas­tau­som­i­naisu­us, joka kokoaa haku­tu­losten yläre­unaan tiivi­in yhteenve­don useista eri lähteistä.

Google on edelleen hakukonei­den kiis­ta­ton markki­na­jo­hta­ja, noin 90 % markki­nao­su­udel­la. Sen rooli ei ole heikken­emässä – mut­ta tapa, jol­la ihmiset etsivät tietoa, on monipuolis­tunut.

AI ei vähen­nä SEOn merk­i­tys­tä – se moninker­tais­taa sen.

SEO, joka tuo asiakkaat luoksesi – kerta toisensa jälkeen. Joko aloitetaan?

Kotisivujen hakukoneoptimointi – miksi valita Meio SEO-kumppaniksi?

  • Laadin aina räätälöi­dyn SEO-strate­gian, joka vas­taa juuri tei­dän tarpei­tanne ja tavoit­tei­tanne.
  • Voit luot­taa laadukkaaseen työn­jäl­keen, myös siihen, että en koskaan myy sin­ulle mitään, mitä et tarvitse.
  • Pidän pros­essin läpinäkyvänä koko hakuko­neop­ti­moin­nin pro­jek­tin ajan, tiedät aina mitä tehdään ja mik­si tehdään.
  • Teen paran­nuse­hdo­tuk­sia kun näen asioi­ta, joiden tiedän ole­van hyödyk­si tei­dän sivus­tol­lenne ja kas­vat­ta­van hakuko­nenäkyvyyt­tä.
  • Selitän teknisetkin SEO-asi­at ymmär­ret­tävästi, vaik­ka use­am­man ker­ran, jot­ta voit seu­ra­ta pro­jek­tin eten­e­mistä ja ymmärtää tehty­jen muu­tosten vaiku­tuk­set.
  • Saat yri­tyk­sesi kasvun tuek­si SEO-osaa­jan, jol­la on vah­va ja pitkä koke­mus myyn­nin ja markki­noin­nin alal­ta.

Parempi näkyvyys, enemmän oikeita kävijöitä – ja enemmän myyntiä.

Hakukoneoptimointi yritykselle

Hakukoneoptimointi rakentaa luottamusta – ja tuo tuloksia pitkällä aikavälillä

Hyvä SEO ei ole irralli­nen toimen­pide, vaan se toimii käsi kädessä muun markki­noin­nin kanssa. Se paran­taa näkyvyyt­tä, lisää kon­ver­sioi­ta, vahvis­taa käyt­täjäkoke­mus­ta ja kas­vat­taa brän­disi uskot­tavu­ut­ta. Kun yri­tyk­sesi löy­tyy haku­tu­losten kär­jestä, asi­akas saa heti vaikutel­man, että olet luotet­ta­va ja asiantun­te­va toim­i­ja.

Jatku­vu­us on avain. Kun vähin­tään puo­let sivus­tosi liiken­teestä tulee orgaanis­es­ti, markki­noin­tisi muut­tuu ennustet­tavak­si ja kestäväk­si. Orgaa­ni­nen liikenne tuo sin­ulle sään­nöl­lis­es­ti uusia, valmi­ik­si kiin­nos­tunei­ta kävi­jöitä – ilman jatku­vaa riip­pu­vu­ut­ta mak­se­tus­ta main­on­nas­ta.

“Meio lait­toi verkkokaup­pamme perusasi­at kun­toon – sivus­to opti­moiti­in ja sisäl­löt kohdis­tet­ti­in oikeille avain­sanoille. Tulok­set puhu­vat puolestaan: näyt­tök­er­rat Goog­lessa kasvoivat vain muu­ta­mas­sa kuukaudessa yli +300 %, ja Top 3 ‑sijoi­tusten määrä nousi +271 %. Emme itse tiedä näistä digi­hom­mista kovin paljoa, niin eri­tyis­es­ti arvostamme henkilöko­htaista palvelua – voin täysin sydämin suositel­la Meioa.”

HElsin­gin Vil­la­sukkate­hdas Oy

Nostetaan SEOn avulla yrityksesi mukaan kilpailuun!

White Hat SEO

Hakukoneoptimointia alan parhaiden käytäntöjen mukaisesti, jotta saavutetut tulokset kestävät aikaa

White Hat SEO tarkoit­taa hakuko­neop­ti­moin­tia, joka nou­dat­taa Googlen Web­mas­ter Guide­line ‑suosi­tuk­sia ja parhai­ta käytän­töjä. Se on pitkäjän­teistä työtä, jon­ka tulok­set eivät perus­tu oikotei­hin – vaan kestävään näkyvyy­teen, joka tuo asi­akkai­ta vuosi toisen­sa jäl­keen.

Parhaim­mat tulok­set saavute­taan aina jatku­val­la ja reflek­toival­la SEO-työl­lä. Kun tähän yhdis­tetään strate­gi­nen SEO-pros­es­si, tulok­se­na on luotet­ta­va ja uskot­ta­va poh­ja, joka tukee kaikkea markki­noin­tia.

Hakuko­neop­ti­moin­ti ei ole kulu, vaan investoin­ti. Hyvin tehty SEO tuo aitoa arvoa ja liike­vai­h­toa pitkään – jopa vuosik­si eteen­päin.

Verkkosivut, jotka löytyvät – ja joilta ostetaan. Joko aloitetaan?

SEO optimointi ei ole pelkkää näkyvyyttä – se on asiakashankinnan moottori

Suomes­sa tehdään päivit­täin yli 32 miljoon­aa Google-hakua.

Nykyään läh­es 90 % kaik­ista ostopoluista alkaa Googlen haku­tu­lok­sista. Ja mikä tärkein­tä: yli 90 % ihmi­sistä luot­taa edelleen enem­män orgaanisi­in eli mak­sut­tomi­in haku­tu­lok­si­in kuin mak­set­tui­hin main­ok­si­in.

Googlen viisi ensim­mäistä mak­su­ton­ta haku­tu­losta vievät yli 80 % kaik­ista klikkauk­sista (lähde: Smart Insights), mikä korostaa hyvien sijoi­tusten merk­i­tys­tä hakuko­nenäkyvyy­dessä – eli juuri siel­lä ratkaistaan, pää­tyykö asi­akas sin­un luok­sesi vai kil­pail­i­jan ovelle.

Verkko­sivut yksin eivät siis riitä. Ratkai­se­vaa on, löy­tyykö yri­tyk­sesi sil­loin, kun poten­ti­aa­li­nen asi­akas etsii palvelu­asi – ja on valmis tekemään päätök­sen.

SEO on pitkäjän­teinen pros­es­si, jon­ka vaiku­tuk­set kas­va­vat ja ker­tau­tu­vat ajan myötä. Kun pano­s­tat jatku­vaan hakuko­neop­ti­moin­ti­in, raken­nat liike­toimin­nalle­si vah­van dig­i­taalisen kivi­jalan, joka tuo asi­akkai­ta yhä uudelleen ja uudelleen – ilman jatku­vaa riip­pu­vu­ut­ta mak­se­tus­ta main­on­nas­ta.

Löydy – vakuuta – tee kauppaa

Jatkuva hakukoneoptimointi ja tehokas SEO-strategia

Tehokas SEO-strate­gia vaatii kokon­ais­val­taisen ymmär­ryk­sen, jot­ta resurssit kohdis­te­taan oikeisi­in toimen­piteisi­in, jot­ka todel­la edis­tävät tavoit­tei­den saavut­tamista, eikä aikaa tuh­la­ta tarpeet­tomaan hienosäätöön ja viilailu­un.

Kun sivus­tosi löy­tyy ja siihen luote­taan, markki­noin­tisi muut­tuu ennustet­tavak­si ja kestävälle poh­jalle. Oikein ja eet­tis­es­ti tehty SEO tuot­taa tulok­sia, jot­ka pysyvät – eivätkä katoa kam­pan­jan päät­tyessä.

SEO on aina yksilölli­nen pros­es­si: se huomioi sivus­tosi his­to­ri­an, tavoit­teesi ja resurssisi. Näin syn­tyy suun­nitel­ma, joka ei vain lisää näkyvyyt­tä, vaan tuo mitat­tavia tulok­sia – yhtey­de­not­to­ja, asi­akkai­ta ja kaup­paa.

Meio | SEO-toimisto

Google Partner -tunnus

Google Partner -tunnus on merkki siitä, että Meio on todistettavasti kasvattanut asiakkaidensa liiketoimintaa Google-mainonnan avulla.

WWF ystäväyritys 2025

Meio Oy

krista@meio.fi

Y‑tunnus 3337381–5

© Meio Oy | Kaikki oikeudet pidätetään.