Kustannustehokasta asiakashankintaa

Google-mainonta
– lisää myyntiä verkosta

Google-mainonta on yksi tehokkaimmista ja parhaiten mitattavista markkinoinnin muodoista — olipa tavoitteena lisätä myyntiä, kasvattaa brändinäkyvyyttä tai houkutella uusia asiakkaita verkkosivustollenne.
Google-mainontaa Meion kanssa

Valitse Google-mainonta Meion kanssa

  • Saat tulok­sia nopeas­ti ja kus­tan­nus­te­hok­kaas­ti. Kam­pan­jat rää­tä­löi­dään aina vas­taa­maan par­hai­ten asiak­kaan yksi­löl­li­siä lii­ke­toi­min­ta­ta­voit­tei­ta.
  • Toi­min läpi­nä­ky­väs­ti: tulet aina ole­maan peril­lä, mis­tä mak­sat, ja miten Google-mai­non­nan hin­ta muo­dos­tuu!
  • Huo­leh­din kai­kes­ta, aina avain­sa­no­jen valin­nas­ta mai­nos­ten kir­joit­ta­mi­seen ja nii­den opti­moin­nis­ta jat­ku­vaan seu­ran­taan ja rapor­toin­tiin.
  • Meio on Google Part­ner ‑kump­pa­ni, eli Meio todis­te­tus­ti kas­vat­ta­nut asiak­kai­den­sa lii­ke­toi­min­taa – ja lisäk­si aina ajan her­mol­la alan par­hais­ta ja uusis­ta käy­tän­nöis­tä.
  • Saat eri­tyi­sen teho­kas­ta Google Ads ‑mai­non­taa, sil­lä Meiol­la on myös osaa­mi­nen opti­moi­da verk­ko­si­vus­to­si tuke­maan mai­non­nan tavoit­tei­ta!

Google Ads ‑hinnasto

Mai­non­taa Googles­sa voi­daan toteut­taa monel­la taval­la. Meio on eri­kois­tu­nut hakusa­na­mai­non­taan eli Google Ads ‑mai­non­taan, Google-mai­non­nan tehok­kaa­seen klas­sik­koon. Lue alem­paa lisää hakusa­na­mai­non­nas­ta!

Tutus­tu hakusa­na­mai­non­nan alkaen-hin­toi­hi­ni ja ota yhteyt­tä – lopul­li­nen hin­ta sel­vi­ää, kun tie­dän teis­tä ja tar­peis­tan­ne enem­män. Kar­toi­tus­pu­he­lun jäl­keen olem­me pal­jon vii­saam­pia mai­nos­bud­je­tis­ta­si!

Nostetaan yrityksesi mukaan kilpailuun!

Nopein reitti hakutulosten kärkeen

Hakusanamainonta – Google-mainonnan tehokas klassikko

Hakusa­na­mai­non­ta eli SEA (Search Engi­ne Adver­ti­sing) on Googlen haku­tu­lok­sis­sa näky­vää mak­set­tua mai­non­taa. Google Ads ‑mai­nok­set näky­vät luon­nol­lis­ten haku­tu­los­ten ylä- tai ala­reu­nas­sa, kun käyt­tä­jät etsi­vät hei­dän tar­joa­mi­aan tuot­tei­ta tai pal­ve­lui­ta.

Hakusa­na­mai­non­ta Googles­sa on teho­kas­ta, kos­ka:

  • Sen voi koh­den­taa tar­kas­ti halu­tuil­le avain­sa­noil­le, asia­kas­ryh­mil­le ja maan­tie­teel­li­sil­le sijain­neil­le.
  • Se on kus­tan­nus­te­ho­kas­ta sik­si, että poi­mim­me inter­ne­tin käyt­tä­jä­me­res­tä vain ne sinul­le poten­ti­aa­li­set asiak­kaat, joil­le koh­dis­tam­me mai­nok­se­si.
  • Tulok­sia voi saa­da nopeas­ti hyvin raken­ne­tul­la kam­pan­jal­la ja laa­duk­kail­la mai­nok­sil­la sekä verk­ko­si­vus­tol­la.
  • Google hakusa­na­mai­non­nan tehok­kuus perus­tuu tavoit­tei­den aset­ta­mi­seen ja jat­ku­vaan datan ana­ly­soin­tiin kam­pan­jan opti­moi­mi­sek­si.
  • Tavoi­tat asiak­kai­ta, jot­ka ovat jo todel­la lähel­lä osto­pää­tös­tä– eli he tie­tä­vät, mitä he halua­vat. Näin lähel­lä osto­pää­tös­tä tavoi­tet­tu asia­kas on erit­täin arvo­kas. Hän etsii jo sitä, mitä tar­joat – sinun teh­tä­vä­si on löy­tyä ja vas­ta­ta kysyn­tään!
Tuloksekasta yhteistyötä

Google-mainonnan hinta – miten se muodostuu?

Hakusanamainonnassa maksat vain klikkauksista

Hakusa­na­mai­non­nas­sa mai­nos­bud­jet­tia­si vero­te­taan ainoas­taan sil­loin, kun poten­ti­aa­li­nen asia­kas klik­kaa mai­nok­ses­ta verk­ko­si­vul­le­si. Toi­sin sanoen, pel­käs­tä näky­vyy­des­tä haku­tu­lok­sis­sa ei koi­du kus­tan­nuk­sia, mikä tekee hakusa­na­mai­non­nas­ta erit­täin kus­tan­nus­te­hok­kaan tavan tavoit­taa poten­ti­aa­li­sia asiak­kai­ta.

Klik­kauk­sen hin­ta Google-mai­non­nas­sa vaih­te­lee avain­sa­no­jen kil­pai­lun, mai­nok­sen sijoi­tuk­sen ja mai­nok­sen laa­tu­pis­tei­den mukaan.

Mistä koostuu Google hakusanamainonta ‑palvelun hinta

Kun Google hakusa­na­mai­non­taa ostaa pal­ve­lu­na, koos­tu­vat kus­tan­nuk­set kah­des­ta eri osas­ta: työn osuu­des­ta sekä Googlel­le mene­väs­tä mai­nos­bud­je­tis­ta. Jäl­kim­mäi­sen mää­räy­ty­mi­seen vai­kut­taa moni asia, esi­mer­kik­si:

  • mai­non­nan tavoit­teet
  • mai­nos­tet­ta­vien palveluiden/tuotteiden mää­rä
  • tar­vit­ta­vien mai­nos­ryh­mien mää­rä (tämän arvioin mai­nos­tet­ta­van tuotteen/palvelun eri­lais­ten hakusa­no­jen perus­teel­la)
  • ala­si kil­pai­lu Googles­sa (mitä kovem­pi kil­pai­lu, sen kal­liim­paa mai­nos­taa)
  • sivus­to­si laa­tu­pis­teet (mitä laa­duk­kaam­pi sivus­to, sitä enem­män hyö­tyä bud­je­toin­nis­sa)

Kam­pan­jat rää­tä­löi­dään aina asia­kas­koh­tai­ses­ti, ja kam­pan­jan laa­juus mää­rit­te­lee työn osuu­den, joka siis muo­dos­taa toi­sen puo­len kuu­kausi­hin­nas­ta.

Google-mainontaa isolla tai pienellä budjetilla

Mai­non­taa voi­daan toteut­taa sekä isom­mal­la että pie­nem­mäl­lä bud­je­til­la. Se, mil­lai­sel­la bud­je­til­la juu­ri sinun tavoit­tee­si saa­vu­te­taan riip­puu niin yri­tyk­sen koos­ta, toi­mia­las­ta ja sen kil­pai­lu­ti­lan­tees­ta kuin vali­tus­ta stra­te­gias­ta – muun muas­sa. Joil­lain kuu­kausi­bud­jet­ti las­ke­taan sata­sis­sa, toi­sil­la tuhan­sis­sa eurois­sa.

Onnis­tu­nut Google-mai­non­ta ei vält­tä­mät­tä tar­koi­ta hir­vit­tä­vää hin­taa, vaan tehok­kuus perus­tuu ennen kaik­kea:

Huo­ma­sit­kin var­mas­ti, että Meion hakusa­na­mai­non­nan hin­nas­to sisäl­tää Meion teke­män työn, eli hakusa­na­kam­pan­joi­den suun­nit­te­lun ja opti­moin­nin – mut­ta ei vie­lä kam­pan­jan mai­non­ta­bud­jet­tia, joka mää­räy­tyy erik­seen. Jos haluat ymmär­tää parem­min Google-mai­non­nan kuu­kausi­hin­taa­si, sovi­taan ilmai­nen kar­toi­tus­pu­he­lu ja jutel­laan lisää!

Työskentely Meion kanssa

Hakusanamainonta Googlessa etenee kanssamme näin

01

Alkukartoitus & tavoitteet

Google-mai­non­ta aloi­te­taan aina kam­pan­joi­den huo­lel­li­sel­la suun­nit­te­lul­la, tavoit­tei­den aset­ta­mi­sel­la ja mai­nos­bud­je­tin mää­rit­te­lyl­lä. Tavoit­tei­ta voi­vat olla esi­mer­kik­si myyn­nin kas­vat­ta­mi­nen, verk­ko­si­vu­jen lii­ken­teen lisää­mi­nen tai brän­di­nä­ky­vyy­den paran­ta­mi­nen.

Kar­toi­te­taan läh­tö­ti­lan­ne, suun­ni­tel­laan kam­pan­jan­si­säl­tö, vali­taan rele­van­tit avain­sa­nat ja käy­dään läpi mit­ta­rit, joil­la tavoit­tei­ta jat­kos­sa mita­taan. Teho­kas kam­pan­ja läh­tee aina tavoit­tei­den mää­rit­te­lys­tä!

02

Data ja laskeutumissivut kuntoon

Ennen hakusa­na­mai­non­nan aloit­ta­mis­ta var­mis­te­taan ana­ly­tii­kan toi­mi­vuus sekä ase­te­taan kon­ver­sio­seu­ran­ta, jot­ta tulok­sia voi­daan sel­keäs­ti mita­ta. Google-mai­non­nan kon­ver­sio voi olla esi­mer­kik­si yhtey­den­ot­to tai verk­ko­kau­pan tapauk­ses­sa osto­ta­pah­tu­ma.

Mai­non­nan tehok­kuu­teen ja tulok­siin vai­kut­taa suu­res­ti myös itse verk­ko­si­vus­to eli las­keu­tu­mis­si­vu, mihin kävi­jät mai­nok­sis­ta ohja­taan eli lan­ding page. Meion pal­ve­lut aut­ta­vat tar­vit­taes­sa myös las­keu­tu­mis­si­vun opti­moin­nis­sa.

03

Seuranta ja optimointi

Seu­ran­ta ja opti­moin­ti ovat Google-mai­non­nan yti­mes­sä. Mit­taa­mal­la hakusa­na­mai­non­nan kon­kreet­ti­sia tulok­sia tie­däm­me, mikä toi­mii ja miten voim­me sitä kehit­tää. Jat­ku­van tes­taa­mi­sen avul­la kerääm­me arvo­kas­ta tie­toa, joka aut­taa mei­tä löy­tä­mään tehok­kaim­mat stra­te­giat par­hai­den tulos­ten saa­vut­ta­mi­sek­si.

Hakusa­na­mai­non­ta kan­nat­taa antaa osaa­van teki­jän käsiin, sil­lä koke­nut Google-mai­nos­ta­ja voi hank­kia samal­la bud­je­til­la monin­ker­tai­sen mää­rän tulok­sia aloit­te­le­vaan mai­nos­ta­jaan ver­rat­tu­na, hyö­dyn­tä­mäl­lä mai­nok­sen laa­tu- ja kon­ver­sio-opti­moin­tia sekä huo­mioi­mal­la myös kaik­ki muut tär­keät osa-alu­eet.

04

Tulosten raportointi

Var­mis­tam­me, että saam­me mak­si­moi­tua rele­van­tin kävi­jä­lii­ken­teen sivus­tol­le­si ja huo­leh­dim­me, että mai­non­taan vara­tu­tus­ta bud­je­tis­ta saa­daan aina paras mah­dol­li­nen teho irti.

Kam­pan­jan tulok­sis­ta rapor­toi­daan sään­nöl­li­ses­ti — ja tie­tys­ti sel­ko­kie­lel­lä!

05

Ei pitkiä sopimuksia, vaan joustavaa yhteistyötä

Haluan tar­jo­ta jous­ta­vuut­ta ja mah­dol­li­suu­den päät­tää yhteis­työs­täm­me tar­pei­den­ne mukaan. Ei pit­kiä pak­ko­si­tou­tu­mi­sia, ainoas­taan yhden kuu­kau­den irti­sa­no­mi­sai­ka.

Aloitetaan tuloksekas Google-mainonta!

Usein kysyttyjä kysymyksiä Google-mainonnasta

Hakusa­na­mai­non­ta Googles­sa on mak­set­tua mai­non­taa Googlen haku­tu­lok­sis­sa. Peri­aat­tees­sa koh­dis­tat vies­ti­si samal­le käyt­tä­jä­kun­nal­le – heil­le, jot­ka sil­lä het­kel­lä etsi­vät tiet­tyä palvelua/tuotetta Googles­ta.

Hakusa­na­mai­non­nas­sa mak­sat sii­tä, että mai­nok­se­si näkyy haku­tu­los­ten ylä­pääs­sä. Haku­ko­neop­ti­moin­nis­sa itse verk­ko­si­vus­toa opti­moi­daan niin, että se löy­tyy luon­nol­li­sis­ta haku­tu­lok­sis­ta yri­tyk­sel­le­si tär­keil­lä avain­sa­noil­la.

Kum­pi sopii parem­min juu­ri sinun yri­tyk­sel­le­si, riip­puu muun muas­sa yri­tyk­sen tavoit­teis­ta ja resurs­seis­ta. Monet yri­tyk­set kui­ten­kin hyö­dyn­tä­vät näi­tä kah­ta rin­nak­kain, ja sitä me Meiol­la­kin suo­sit­te­lem­me: Haku­ko­neop­ti­moin­ti (SEO) ja Google Ads ovat oikein hyö­dyn­net­ty­nä lyö­mä­tön yhdis­tel­mä — sik­si Google-mai­non­nan kump­pa­nik­si kan­nat­taa vali­ta taho, joka pys­tyy aut­ta­maan yri­tys­tä­si myös verk­ko­si­vus­to­si haku­ko­neop­ti­moin­nis­sa.

Jos teil­lä on jo mai­nos­ti­li ole­mas­sa, voim­me käyt­tää ole­mas­sa ole­vaa tiliä. Jos mai­nos­ti­li on luo­ta­va, me tie­ten­kin autam­me sii­nä, ja tilin luo­mi­nen teh­dään juu­ri niin kuin se on teil­le hel­poin­ta. Kun tili on luo­tu, se on tei­dän yri­tyk­sen­ne, ja sen data kuu­luu teil­le – me Meiol­la teem­me siis työn tei­dän mai­nos­ti­lil­län­ne, luo­tiin se mil­lä taval­la tahan­sa.

Mai­nos­bud­jet­ti riip­puu mones­ta sei­kas­ta, kuten yri­tyk­sen koos­ta, alan kil­pai­lu­ti­lan­tees­ta, ja yri­tyk­sen verk­ko­si­vus­ton laa­dus­ta. Yksi tär­keä teki­jä on myös ROI eli pal­jon­ko mai­non­taan sijoi­tet­tu euro tuot­taa sinul­le takai­sin: mones­ta­ko sivus­to­kä­vi­jäs­tä tulee asia­kas, ja min­kä arvoi­nen on yksi asia­kas? Nämä sei­kat ovat hyvin yri­tys­koh­tai­sia, ja sik­si mai­nos­bud­je­tin mää­rit­te­ly on yksi­löl­li­nen pro­ses­si, jos­sa me Meiol­la olem­me asian­tun­ti­joi­ta.

Entäs muut Google-mainonnan muodot?

Hyvä kysy­mys! Googles­sa voi mai­nos­taa muil­la­kin tavoin, kuin Ads-hakusa­na­mai­non­taa teke­mäl­lä. Meiol­ta onnis­tu­vat myös nämä muut mai­non­nan muo­dot, mut­ta hakusa­na­mai­non­ta on ehdot­to­mas­ti tehok­kain ja kai­ken sel­kä­ran­ka.

Alla kui­ten­kin lyhyes­ti muis­ta mai­nos­tus­mah­dol­li­suuk­sis­ta Googlen alus­toil­la.

Google Display-mainonta

Google Display ‑mai­non­ta on ban­ne­ri­mai­non­taa Googlen kump­pa­ni­si­vus­toil­la ja sovel­luk­sis­sa. Sil­lä ei siis tavoi­tel­la asia­kas­ta, joka etsii Googles­ta tie­tyl­lä haku­ter­mil­lä, vaan laa­jem­pia jouk­ko­ja, jot­ka saat­ta­vat huo­ma­ta mai­nok­se­si sela­tes­saan mui­ta sivus­to­ja.

Google Performance Max

Google Per­for­mance Max eli P‑Max hyö­dyn­tää koko Googlen ver­kos­toa, lisäk­si se yhdis­tää kaik­ki Googlen kam­pan­ja­tyy­pit eli hakusana‑, Display‑, Disco­ve­ry-mai­non­nan sekä lisäk­si vie­lä myös esi­mer­kik­si YouTube‑mainonnan.

Remarketingin eli uudelleenmarkkinointi

Uudel­leen­mark­ki­noin­nin avul­la mai­nok­sia voi­daan näyt­tää hen­ki­löil­le, jot­ka ovat jo aiem­min vie­rail­leet sivus­tol­la­si, eli pys­tym­me muis­tut­ta­maan poten­ti­aa­li­sia asiak­kai­ta yri­tyk­se­si ole­mas­sao­los­ta.