Valitse Google-mainonta Meion kanssa
Google Ads ‑hinnasto
Mainontaa Googlessa voidaan toteuttaa monella tavalla. Meio on erikoistunut hakusanamainontaan eli Google Ads ‑mainontaan, Google-mainonnan tehokkaaseen klassikkoon. Lue alempaa lisää hakusanamainonnasta!
Tutustu hakusanamainonnan alkaen-hintoihini ja ota yhteyttä – lopullinen hinta selviää, kun tiedän teistä ja tarpeistanne enemmän. Kartoituspuhelun jälkeen olemme paljon viisaampia mainosbudjetistasi!
Google hakusanamainonta
Hinta alkaen 300 € + alv / kk (+mainosbudjetti)
Pienen tai paikallisen yrityksen hakusanamainoskampanja. Hintaan vaikuttaa kampanjan laajuus sekä mainostettavien tuotteiden/palveluiden määrä.
Google‑mainonta
Hinta alkaen 500 € + alv / kk (+mainosbudjetti)
Kampanjassa voidaan hyödyntää Googlen eri mainosmuotoja tarpeen mukaisesti. Esimerkiksi Googlen Display-verkosto (bannerimainonta) tavoittaa yli 90 prosenttia internetin käyttäjistä.
Nostetaan yrityksesi mukaan kilpailuun!
Nopein reitti hakutulosten kärkeen
Hakusanamainonta – Google-mainonnan tehokas klassikko
Hakusanamainonta eli SEA (Search Engine Advertising) on Googlen hakutuloksissa näkyvää maksettua mainontaa. Google Ads ‑mainokset näkyvät luonnollisten hakutulosten ylä- tai alareunassa, kun käyttäjät etsivät heidän tarjoamiaan tuotteita tai palveluita.
Hakusanamainonta Googlessa on tehokasta, koska:
Tuloksekasta yhteistyötä
Google-mainonnan hinta – miten se muodostuu?
Hakusanamainonnassa maksat vain klikkauksista
Hakusanamainonnassa mainosbudjettiasi verotetaan ainoastaan silloin, kun potentiaalinen asiakas klikkaa mainoksesta verkkosivullesi. Toisin sanoen, pelkästä näkyvyydestä hakutuloksissa ei koidu kustannuksia, mikä tekee hakusanamainonnasta erittäin kustannustehokkaan tavan tavoittaa potentiaalisia asiakkaita.
Klikkauksen hinta Google-mainonnassa vaihtelee avainsanojen kilpailun, mainoksen sijoituksen ja mainoksen laatupisteiden mukaan.
Mistä koostuu Google hakusanamainonta ‑palvelun hinta
Kun Google hakusanamainontaa ostaa palveluna, koostuvat kustannukset kahdesta eri osasta: työn osuudesta sekä Googlelle menevästä mainosbudjetista. Jälkimmäisen määräytymiseen vaikuttaa moni asia, esimerkiksi:
- mainonnan tavoitteet
- mainostettavien palveluiden/tuotteiden määrä
- tarvittavien mainosryhmien määrä (tämän arvioin mainostettavan tuotteen/palvelun erilaisten hakusanojen perusteella)
- alasi kilpailu Googlessa (mitä kovempi kilpailu, sen kalliimpaa mainostaa)
- sivustosi laatupisteet (mitä laadukkaampi sivusto, sitä enemmän hyötyä budjetoinnissa)
Kampanjat räätälöidään aina asiakaskohtaisesti, ja kampanjan laajuus määrittelee työn osuuden, joka siis muodostaa toisen puolen kuukausihinnasta.
Google-mainontaa isolla tai pienellä budjetilla
Mainontaa voidaan toteuttaa sekä isommalla että pienemmällä budjetilla. Se, millaisella budjetilla juuri sinun tavoitteesi saavutetaan riippuu niin yrityksen koosta, toimialasta ja sen kilpailutilanteesta kuin valitusta strategiasta – muun muassa. Joillain kuukausibudjetti lasketaan satasissa, toisilla tuhansissa euroissa.
Onnistunut Google-mainonta ei välttämättä tarkoita hirvittävää hintaa, vaan tehokkuus perustuu ennen kaikkea:
- Kampanjan laatuun
- Verkkosivuston laatuun
- Kohdennettuihin mainonnan toimenpiteisiin
Huomasitkin varmasti, että Meion hakusanamainonnan hinnasto sisältää Meion tekemän työn, eli hakusanakampanjoiden suunnittelun ja optimoinnin – mutta ei vielä kampanjan mainontabudjettia, joka määräytyy erikseen. Jos haluat ymmärtää paremmin Google-mainonnan kuukausihintaasi, sovitaan ilmainen kartoituspuhelu ja jutellaan lisää!
Työskentely Meion kanssa
Hakusanamainonta Googlessa etenee kanssamme näin
Alkukartoitus & tavoitteet
Google-mainonta aloitetaan aina kampanjoiden huolellisella suunnittelulla, tavoitteiden asettamisella ja mainosbudjetin määrittelyllä. Tavoitteita voivat olla esimerkiksi myynnin kasvattaminen, verkkosivujen liikenteen lisääminen tai brändinäkyvyyden parantaminen.
Kartoitetaan lähtötilanne, suunnitellaan kampanjansisältö, valitaan relevantit avainsanat ja käydään läpi mittarit, joilla tavoitteita jatkossa mitataan. Tehokas kampanja lähtee aina tavoitteiden määrittelystä!
Data ja laskeutumissivut kuntoon
Ennen hakusanamainonnan aloittamista varmistetaan analytiikan toimivuus sekä asetetaan konversioseuranta, jotta tuloksia voidaan selkeästi mitata. Google-mainonnan konversio voi olla esimerkiksi yhteydenotto tai verkkokaupan tapauksessa ostotapahtuma.
Mainonnan tehokkuuteen ja tuloksiin vaikuttaa suuresti myös itse verkkosivusto eli laskeutumissivu, mihin kävijät mainoksista ohjataan eli landing page. Meion palvelut auttavat tarvittaessa myös laskeutumissivun optimoinnissa.
Seuranta ja optimointi
Seuranta ja optimointi ovat Google-mainonnan ytimessä. Mittaamalla hakusanamainonnan konkreettisia tuloksia tiedämme, mikä toimii ja miten voimme sitä kehittää. Jatkuvan testaamisen avulla keräämme arvokasta tietoa, joka auttaa meitä löytämään tehokkaimmat strategiat parhaiden tulosten saavuttamiseksi.
Hakusanamainonta kannattaa antaa osaavan tekijän käsiin, sillä kokenut Google-mainostaja voi hankkia samalla budjetilla moninkertaisen määrän tuloksia aloittelevaan mainostajaan verrattuna, hyödyntämällä mainoksen laatu- ja konversio-optimointia sekä huomioimalla myös kaikki muut tärkeät osa-alueet.
Tulosten raportointi
Varmistamme, että saamme maksimoitua relevantin kävijäliikenteen sivustollesi ja huolehdimme, että mainontaan varatutusta budjetista saadaan aina paras mahdollinen teho irti.
Kampanjan tuloksista raportoidaan säännöllisesti — ja tietysti selkokielellä!
Ei pitkiä sopimuksia, vaan joustavaa yhteistyötä
Haluan tarjota joustavuutta ja mahdollisuuden päättää yhteistyöstämme tarpeidenne mukaan. Ei pitkiä pakkositoutumisia, ainoastaan yhden kuukauden irtisanomisaika.
Aloitetaan tuloksekas Google-mainonta!
Usein kysyttyjä kysymyksiä Google-mainonnasta
Entäs muut Google-mainonnan muodot?
Hyvä kysymys! Googlessa voi mainostaa muillakin tavoin, kuin Ads-hakusanamainontaa tekemällä. Meiolta onnistuvat myös nämä muut mainonnan muodot, mutta hakusanamainonta on ehdottomasti tehokkain ja kaiken selkäranka.
Alla kuitenkin lyhyesti muista mainostusmahdollisuuksista Googlen alustoilla.
Google Display-mainonta
Google Display ‑mainonta on bannerimainontaa Googlen kumppanisivustoilla ja sovelluksissa. Sillä ei siis tavoitella asiakasta, joka etsii Googlesta tietyllä hakutermillä, vaan laajempia joukkoja, jotka saattavat huomata mainoksesi selatessaan muita sivustoja.
Google Performance Max
Google Performance Max eli P‑Max hyödyntää koko Googlen verkostoa, lisäksi se yhdistää kaikki Googlen kampanjatyypit eli hakusana‑, Display‑, Discovery-mainonnan sekä lisäksi vielä myös esimerkiksi YouTube‑mainonnan.
Remarketingin eli uudelleenmarkkinointi
Uudelleenmarkkinoinnin avulla mainoksia voidaan näyttää henkilöille, jotka ovat jo aiemmin vierailleet sivustollasi, eli pystymme muistuttamaan potentiaalisia asiakkaita yrityksesi olemassaolosta.