Mikä on avainsanatutkimus?

Avainsanatutkimuksen tavoitteena on ymmärtää, mitkä hakusanat ovat potentiaalisia asiakkaitasi kiinnostavia ja relevantteja, ja joilla he todennäköisimmin löytävät juuri sinun yrityksesi verkkosivut.

Avain­sa­na­tut­ki­mus on pro­ses­si, jos­sa etsi­tään ja ana­ly­soi­daan hakusa­no­ja ja ‑lausek­kei­ta, joi­ta ihmi­set käyt­tä­vät Google-haku­ja teh­des­sään.

Jos siis haluat olla asiak­kai­de­si löy­det­tä­vis­sä, on tär­ke­ää sel­vit­tää, mitä ter­me­jä ja haku­lausek­kei­ta asiak­kaa­si Googles­sa oikeas­ti käyt­tä­vät, kun he etsi­vät tar­joa­maa­si.

Avain­sa­na­tut­ki­mus on kes­kei­nen osa digi­mark­ki­noin­tia, haku­ko­ne­nä­ky­vyyt­tä, yri­tyk­se­si sisäl­tö- ja mark­ki­noin­ti­stra­te­gi­aa, kos­ka se aut­taa sinua ymmär­tä­mään koh­dey­lei­sö­si haku­käyt­täy­ty­mis­tä sekä tar­pei­ta parem­min.

Avainsanatutkimuksessa tulee lähes aina jotain yllätyksiä

Mones­ti uskom­me tie­tä­väm­me, mil­lä hakusa­noil­la asiak­kaam­me pal­ve­lui­tam­me tai tuot­tei­tam­me Googles­ta hake­vat.

Mones­ti ne mei­dän olet­ta­mat avain­sa­nat eivät ehkä ole­kaan nii­tä käy­te­tyim­piä avain­sa­no­ja, joi­ta asiak­kaat oikeas­ti siel­lä haku­ko­neis­sa käyt­tä­vät. Tai huo­ma­taan, että jokin syno­nyy­mi onkin pal­jon suo­si­tum­pi Googlen hauis­sa, kuin osa­sim­me edes aavis­taa.

Usein alan­sa asian­tun­ti­jat ovat niin sisäl­lä omas­sa lii­ke­toi­min­nas­saan ja sen sanas­tos­sa, ettei heil­lä vält­tä­mät­tä ole samaa ajat­te­lu­ta­paa kuin poten­ti­aa­li­sil­la asiak­kail­la. Täs­tä­kin syys­tä avain­sa­na­tut­ki­muk­sen teke­mi­nen on tär­ke­ää.

Täl­tä sivul­ta löy­dät sel­keän askel aske­leel­ta ‑oppaan avain­sa­na­tut­ki­muk­sen toteu­tuk­seen. Jos kai­paat apua avain­sa­na­tut­ki­muk­sen teke­mi­seen, lue lisää alta.

Kattava ja selkokielinen

Avainsanatutkimuksen OPAS ja keskeisimmät vinkit

Avainsanatutkimus kannattaa toteuttaa yksi aihe — esimerkiksi palvelu kerrallaan. (Esimerkiksi palveluni “hakukoneoptimointi” ja “kotisivut yritykselle” ovat omia aihe kokonaisuuksiaan.)

1. Ensimmäinen vaihe — aloitetaan avainsanojen listaus

Alkuun haluam­me kerä­tä mah­dol­li­sim­man laa­jan lis­tan kai­kis­ta avain­sa­nois­ta, jot­ka liit­ty­vät tut­kit­ta­vaan aihee­seem­me (esi­mer­kik­si pal­ve­luum­me). Ota siis esiin jokin sinul­le sopi­va työ­vä­li­ne kuten Excel tai Google Sheets — ja aloi­te­taan!

Aloi­ta ensin lis­taa­mal­la tau­luk­koon allek­kain avain­sa­no­ja, joi­ta uskoi­sit asiak­kai­den Googles­sa käyt­tä­vän. Avain­sa­no­ja ana­ly­soi­daan tar­kem­min myö­hem­min, eli täs­sä koh­taa lis­taa vain huo­let­ta kaik­ki mah­dol­li­set hakusa­nat, jot­ka tule­vat mie­lee­si.

2. Seuraavaksi etsitään lisää avainsanaideoita työkalujen avulla

Avain­sa­nai­deoi­ta voi etsiä monin eri tavoin, eikä ole ole­mas­sa vain yhtä oike­aa tapaa. Täs­sä alla lis­tat­tu­na muu­ta­mia ilmai­sia työ­ka­lu­ja, joi­ta kan­nat­taa hyö­dyn­tää ideoin­nis­sa — aloi­te­taan itse Googles­ta eli Googlen haku­ko­nees­ta.

Googlen hakukone

Kun aloi­tat kir­joit­ta­maan Googlen haku­kent­tään avain­sa­naa, alkaa Google ehdot­te­le­maan aihee­seen liit­ty­viä ter­me­jä, joi­ta käyt­tä­jät ovat Googles­ta vii­me aikoi­na hake­neet.

googlen-haku-1

Kerää lis­taa­si mukaan kaik­ki ne hakusa­nat, jot­ka mie­les­tä­si ovat hyviä ja liit­ty­vät oleel­li­ses­ti aihee­see­si (joi­ta ei vie­lä lis­tas­ta­si löy­dy).

Voit myös jat­kaa ideoin­tia niin, että kir­joi­tat haku­kent­tään jon­kin suo­si­tel­lun ter­min ja kat­sot, mitä uusia ideoi­ta sil­lä ter­mil­lä, uusis­ta suo­si­tuk­sis­ta tulee vas­taan.

Haku­tu­lok­sis­ta löy­tyy myös osio “Ihmi­set kysy­vät myös..”, nämä kan­nat­taa aina myös käy­dä läpi.

Keywordtool

Keyword­tool ‑työ­ka­lun ilmai­sel­la ver­siol­la pää­set hake­maan lisää avain­sa­nai­deoi­ta.

Klik­kaa siis työ­ka­luun — kir­joi­ta pää­avain­sa­na­si (esi­mer­kik­si “haku­ko­neop­ti­moin­ti”), valit­se maa (Fin­land) ja kie­li (Fin­nish) — ja hae!

Työ­ka­lu lis­taa sinul­le avain­sa­naan liit­ty­viä haku­ter­me­jä, jois­ta voit poi­mia omaan lis­taa­si mukaan kaik­ki mie­les­tä­si poten­ti­aa­li­set haku­ter­mit.

keywordtool työkalu

AnswerThePublic

Myös AnswerT­he­Public työ­ka­lun avul­la voit teh­dä haun suo­raan työ­ka­lun etusi­vul­ta. Kysees­sä on help­po ja ilmai­nen avain­sa­na­työ­ka­lu.

Lisää avain­sa­na (1–2 sanaa) sekä valit­se vie­lä maa (Fin­land) ja kie­li (Suo­mi). Työ­ka­lun avul­la löy­dät myös kysy­myk­siä, joi­ta aihee­see­si liit­tyen ihmi­set Googles­ta kysy­vät. Kun tie­dät, min­kä­lai­sia kysy­myk­siä ihmi­set teke­vät hakies­saan tuot­tei­ta­si tai pal­ve­lui­ta­si, voit luo­da sisäl­töä, joka vas­taa hei­dän kysyn­tään­sä.

Tämä puo­les­taan paran­taa mah­dol­li­suuk­sia­si näkyä kor­keam­mal­la haku­tu­lok­sis­sa ja hou­ku­tel­la lisää kävi­jöi­tä verk­ko­si­vuil­le­si.

Jos löy­dät uusia hyviä haku­ter­me­jä, lisää ne lis­taa­si mukaan! 

Vink­ki*

Myös kes­kus­te­lu­pals­tat ovat hyviä paik­ko­ja tutus­tua käyt­tä­jien käyt­tä­mään sanas­toon. Kan­nat­taa etsiä kon­kreet­ti­sia esi­merk­ke­jä käyt­tä­jien esit­tä­mis­tä kysy­myk­sis­tä ja/tai huo­le­nai­heis­ta.

Avainsanojen suunnittelija (Google KeyWord Planner)

Avain­sa­no­jen suun­nit­te­li­jan käyt­tä­mis­tä var­ten tar­vit­set Google Ads ‑tilin. Sinun ei ole pak­ko mai­nos­taa, mut­ta tilin kui­ten­kin tar­vit­set, jot­ta pää­set kir­jau­tu­maan sisään ja hyö­dyn­tä­mään avain­sa­no­jen suun­nit­te­lu­työ­ka­lua.

Google Keyword Plan­ner on suun­nat­tu mai­nos­ta­jil­le, mut­ta dataa voi hyvin hyö­dyn­tää myös laa­jem­paan avain­sa­na­tut­ki­muk­seen.

Kir­jau­du siis Google Ads ‑tilil­le­si ja klik­kaa vali­kos­ta “Työ­ka­lut ja ase­tuk­set” -> “Avain­sa­no­jen suun­nit­te­li­ja” -> “Löy­dä uusia avain­sa­no­ja”.

Seu­raa­vak­si kir­joi­ta kent­tään avain­sa­na­si (kir­joi­tin itse esi­mer­kik­si “haku­ko­neop­ti­moin­ti”) ja klik­kaa “Luo ehdo­tuk­set”.

avainsanojen-suunnittelija työkalu

Kuten kuvas­ta huo­maat, antaa työ­ka­lu avain­sa­naeh­do­tuk­sien lisäk­si myös muu­ta hyö­dyl­lis­tä dataa.

Kos­ka työ­ka­lu on suun­nat­tu mai­nos­ta­jil­le, kan­nat­taa luku­ja lukea “suun­taa anta­vas­ti” ‑mut­ta saat käsi­tys­tä sii­tä, että kuin­ka pal­jon haku­ja kysei­sel­lä avain­sa­nal­la teh­dään (kuu­kausit­tai­nen kes­kiar­vo) ja min­kä­lai­nen kil­pai­lu avain­sa­nal­la on (mai­non­nan puo­lel­la).

3. Avainsanojen kilpailutilanne ja hakumäärät

Kun lis­tam­me avain­sa­nois­ta alkaa olla val­mis, on mei­dän seu­raa­vak­si ana­ly­soi­ta­va avain­sa­no­ja, jot­ta osaam­me vali­ta kan­nat­ta­via ja tavoit­tei­siin sopi­via avain­sa­no­ja.

Tähän vai­hee­seen löy­tyy usei­ta hyviä mak­sul­li­sia työ­ka­lu­ja — itse käy­tän esi­mer­kik­si Sem­rus­hia, joka on erit­täin hyvä SEO-työ­ka­lu. Sem­rus­hin avul­la mm. avain­sa­no­ja voi ana­ly­soi­da hyvin tark­kaan, saa­ta­vil­la on tar­kem­pia tie­to­ja haku­mää­ris­tä, kil­pai­lu­ti­lan­tees­ta sekä hakuin­ten­tios­ta. (Myös Sem­rus­his­ta on saa­ta­vil­la ilmai­nen ver­sio, jon­ka tes­taa­mis­ta aina­kin suo­sit­te­len, vaik­ka ilmai­nen ver­sio on rajoi­tet­tu käy­töl­tään.)

Jos et halua ottaa käyt­töön mak­sul­lis­ta työ­ka­lua, voit hyö­dyn­tää Googlen omia työ­ka­lu­ja myös täs­sä vai­hees­sa — alla siis vin­kit ilmai­siin työ­ka­lui­hin!

Google KeyWord Planner

Ehkä huo­ma­sit­kin aiem­min, avain­sa­no­jen suun­nit­te­lu­työ­ka­lus­sa oli myös toi­nen vaih­toeh­to:

Kir­jau­du Google Ads ‑tilil­le­si ja klik­kaa vali­kos­ta “Työ­ka­lut ja ase­tuk­set” -> “Avain­sa­no­jen suun­nit­te­li­ja” -> “Kat­so haku­jen­mää­rä ja ennus­teet”.

Tähän voit seu­raa­vak­si kopioi­da koko lis­tan avain­sa­nois­ta — ja klik­kaa aloi­ta.

avainsanojen-suunnittelija-2 työkalu

Seu­raa­vak­si saat arviot kes­ki­mää­räi­sis­tä kuu­kausit­tai­sis­ta haku­mää­ris­tä ja (mai­non­nan) kil­pai­lu­ti­lan­tees­ta. 

Mak­sul­lis­ten SEO-työ­ka­lu­jen avul­la on mah­dol­lis­ta saa­da hie­man tar­kem­paa dataa, mut­ta jos haluat toteut­taa avain­sa­na­tut­ki­mus­ta­si ilmai­sek­si, antaa tämä työ­ka­lu hyvin aina­kin suun­taa avain­sa­nan tilan­teel­le. 

Työ­ka­lu arvioi myös sivun ylä­osan klik­kaus­hin­nat ylim­pien ja alim­pien mai­nok­sien osal­ta. Mitä kor­keam­mat hin­ta­tar­jouk­set, sitä enem­män kil­pai­lua avain­sa­nal­la on.

Lis­tauk­sen alku näyt­tää täl­tä:

avainsanojen-suunnittelija-3

Sem­rus­hin puo­lel­la lis­taus näyt­täi­si täl­tä — eli saam­me tar­kem­paa tie­toa haku­mää­ris­tä, kil­pai­lu­ti­lan­tees­ta sekä työ­ka­lun arvion hakuin­ten­tios­ta (onko kysees­sä kau­pal­li­nen vai esi­mer­kik­si infor­ma­tii­vi­nen haku).

semrush SEO-työkalu

Mitä tar­kem­paa dataa meil­lä on hal­lus­sa, sitä parem­min pys­tym­me arvioi­maan ne kan­nat­ta­vim­mat avain­sa­nat, joil­la sijoi­tuk­sis­ta esi­mer­kik­si Googles­sa kan­nat­taa läh­teä kil­pai­le­maan.

4. Avainsanojen hakuintentio

Hakuin­ten­tio eli haun syy.

Perus­teel­li­ses­sa avain­sa­na­tut­ki­muk­ses­sa sel­vi­te­tään myös avain­sa­nan hakuin­ten­tio eli käy­tän­nös­sä sel­vi­te­tään, mitä haki­ja on toden­nä­köi­ses­ti etsi­mäs­sä tiet­tyä avain­sa­naa käyt­täes­sään.

Ylei­sim­piä hakuin­ten­tioi­ta ovat:

  • Navi­goin­nil­li­nen (käyt­tä­jä etsii tiet­tyä yri­tys­tä tai verk­ko­si­vus­toa)
  • Infor­ma­tii­vi­nen (käyt­tä­jä etsii tie­toa tai rat­kai­sua)
  • Ver­tai­le­va (käyt­tä­jä ver­taa tiet­ty­jä tuot­tei­ta tai pal­ve­lui­ta ja on mel­kein val­mis osta­maan)
  • Kau­pal­li­nen haku (käyt­tä­jä on val­mis osta­maan)

Kun sinul­la on lis­ta hyvis­tä avain­sa­nois­ta ja lis­tas­ta­si löy­tyy myös dataa avain­sa­no­jen haku­mää­ris­tä ja kil­pai­lu­ti­lan­tees­ta, on aika alkaa kar­toit­ta­maan yri­tyk­se­si tavoit­tei­siin par­hai­ten sopi­via avain­sa­no­ja.

Ennen vii­meis­tä valin­taa on ehdot­to­man tär­ke­ää muis­taa sel­vit­tää jokai­sen yksit­täi­sen avain­sa­nan hakuin­ten­tio.

Jos kysees­sä on esi­mer­kik­si pal­ve­lu- tai tuo­te­si­vu, kan­nat­taa kysei­sel­le sivul­le vali­ta kau­pal­li­nen avain­sa­na. Infor­ma­tii­vi­sia avain­sa­no­ja voi hyö­dyn­tää esi­mer­kik­si blo­giar­tik­ke­leis­sa.

Google hakukone

Googlen haku­ko­ne on lois­ta­va paik­ka hakuin­ten­tion sel­vit­tä­mi­seen.

Kir­joi­ta Google-hakuun se avain­sa­na, jota tut­kit ja kat­so, mil­lais­ta sisäl­töä haku sinul­le tar­jo­aa — tar­kas­te­le var­sin­kin ensim­mäi­siä haku­tu­lok­sia (sijo­ja 1–4).

Tämä on sitä sisäl­töä, joka kiin­nos­taa tätä haku­ter­miä käyt­tä­viä ihmi­siä. 

Jos haluat ran­ka­ta kysei­sel­lä avain­sa­nal­la haku­tu­lok­sien kär­keen, tulee sinun tar­jo­ta vie­lä osu­vam­paa, parem­paa ja/tai kiin­nos­ta­vam­paa sisäl­töä.

Google pyr­kii tar­joa­maan aina mah­dol­li­sim­man rele­vant­tia sisäl­töä käyt­tä­jil­leen (jos hakuin­ten­tio ei vas­taa sivun sisäl­töön, sil­loin sivua on han­ka­laa saa­da sijoit­tu­maan).

Googlen-hakutulossivu-Meio

Vink­ki*

Haku­tu­lok­sis­sa kan­nat­taa tar­kas­tel­la myös kil­pai­li­joi­ta, eli min­kä­lai­sia sivus­to­ja sinul­la on haku­tu­lok­sis­sa vas­tas­sa­si tie­tyil­lä avain­sa­noil­la. Kun haluat menes­tyä näky­vyy­des­sä kil­pai­li­joi­ta­si vas­taan, kan­nat­taa kil­pai­li­ja-ana­lyy­siä hyö­dyn­tää avain­sa­na­tut­ki­muk­sen teke­mi­ses­sä. 

Kos­kaan ei kan­na­ta suo­raan kopioi­da, tämä tus­kin tulee yllä­tyk­se­nä kenel­le­kään — mut­ta kil­pai­li­joi­den sivus­toil­ta voit saa­da lisäk­si pal­jon hyviä ideoi­ta avain­sa­nois­ta ja sisäl­löis­tä — jois­ta voit ideoi­da vie­lä parem­paa sisäl­töä omal­le sivus­tol­le­si.

5. Avainsanojen valinta — mikä on hyvä avainsana?

Valit­se par­haim­mat avain­sa­nat, jot­ka sopi­vat tavoit­tei­sii­si ja SEO-stra­te­gi­aa­si.

Hyvän avain­sa­nan mää­ri­tel­mä on aina sidok­sis­sa tavoit­tei­siin, mut­ta on ole­mas­sa muu­ta­mia ylei­siä nyrk­ki­sään­tö­jä, jot­ka päte­vät useim­mis­sa haku­ko­neop­ti­moin­nin ja Google-mai­non­nan tapauk­sis­sa.

  • Avain­sa­nan on tär­ke­ää olla tar­peek­si suo­sit­tu, kos­ka jos kysei­sel­lä hakusa­nal­la ei teh­dä haku­ja, niin sil­loin hyväs­tä­kään näky­vyy­des­tä ei ole mitään hyö­tyä.
  • Kil­pai­lua ei myös­kään voi koko­naan vält­tää, mut­ta omat tais­te­lut haku­ko­ne­si­joi­tuk­sis­ta kan­nat­taa vali­ta tark­kaan. Todel­la suo­si­tut ja ylei­set hakusa­nat voi­vat olla niin kil­pail­tu­ja ja Googlen ensim­mäi­nen haku­tu­los­si­vu iso­jen brän­dien val­taa­ma, että niis­tä ei pie­nen toi­mi­jan kan­na­ta läh­teä kil­pai­le­maan.
  • Lisäk­si on tär­ke­ää sel­vit­tää, että avain­sa­nan hakuin­ten­tio vas­taa tar­kas­ti sivus­ton sisäl­töön. Lii­ken­teen kalas­te­lu etäi­ses­ti liit­ty­vil­lä avain­sa­noil­la ei joh­da hyvään lop­pu­tu­lok­seen.

Mitä parem­min sivus­to­si sisäl­tö vas­taa asiak­kaan tar­pee­seen, sitä kau­em­min asia­kas pysyy sivus­tol­la­si ja sitä parem­min sivus­to­si sijoit­tuu haku­tu­lok­siin.

On siis tär­ke­ää sel­vit­tää avain­sa­no­jen haku­mää­rät, hakuin­ten­tio ja kil­pai­lu­ti­lan­ne — ja sen jäl­keen ana­ly­soi­da tark­kaan (kysei­sen sivus­ton tavoit­teet huo­mioi­den), että mil­lä avain­sa­noil­la yri­tyk­sen on jär­ke­vää läh­teä kil­pai­le­maan hyvis­tä sijoi­tuk­sis­ta haku­ko­neis­sa.

Avainsanatutkimus luo dataa päätöksenteon tueksi

Avain­sa­na­tut­ki­mus on ehdot­to­man kes­kei­nen ja perus­ta­va osa oikein toteu­tet­tua Googlen haku­ko­neop­ti­moin­tia ja hakusa­na­mai­non­taa.

Avain­sa­na­tut­ki­mus toi­mii perus­ta­na kai­kil­le stra­te­gioil­le ja toi­men­pi­teil­le, joil­la pyri­tään paran­ta­maan verk­ko­si­vus­ton näky­vyyt­tä Googles­sa ja tavoit­ta­maan koh­dey­lei­sö tehok­kaas­ti.

Kun tie­dät, mit­kä avain­sa­nat Googles­sa ovat suo­sit­tu­ja ja rele­vant­te­ja koh­de­ryh­mä­si kes­kuu­des­sa, voit koh­den­taa sisäl­tö­jä­si sekä mai­nok­sia­si juu­ri hei­dän tar­pei­den ja kiin­nos­tus­ten mukai­ses­ti.

Se on askel koh­ti menes­ty­vää (ja näky­vää!) digi­taa­lis­ta läs­nä­oloa ja tulok­sel­lis­ta digi­mark­ki­noin­tia.

Hyödynnä avainsanatutkimuksen avulla löytyneet long tail ‑avainsanat

Long tail ‑avain­sa­nat ovat niin sanot­tu­ja pit­kän hän­nän avain­sa­no­ja.

Esi­mer­kik­si “las­ten pai­ta” hakusa­nan long tail ‑haku­muo­to voi­si olla “las­ten sini­nen col­le­ge­pai­ta”, eli täs­tä jäl­kim­mäi­ses­tä haku­lausek­kees­ta sel­vi­ää jo huo­mat­ta­vas­ti tar­kem­min, mitä asia­kas oikeas­taan etsii. Lisäk­si täl­lä tar­kem­mal­la haul­la on var­mas­ti vähem­män kil­pai­lua.

Long tail ‑avain­sa­no­ja kan­nat­taa hyö­dyn­tää haku­ko­neop­ti­moin­nis­sa ja sivus­ton sisäl­löis­sä — var­sin­kin esi­mer­kik­si blo­gin puo­lel­la sekä myös tois­si­jai­si­na avain­sa­noi­na muis­sa sisäl­löis­sä.

Jos pys­tyt tar­joa­maan asiak­kaal­le rele­vant­tia ja kiin­nos­ta­vaa sisäl­töä osto­po­lun eri vai­hei­siin, kan­nat­taa se ehdot­to­mas­ti teh­dä.

Google Search Console hyödyntäminen avainsanatutkimuksessa

Google Search Con­so­le on ilmai­nen verk­ko­si­vus­to­jen seu­ran­ta- ja yllä­pi­to­työ­ka­lu, mis­tä löy­dät pal­jon hyö­dyl­lis­tä dataa verk­ko­si­vusi haku­ko­ne­nä­ky­vyy­teen liit­tyen.

Search Con­so­les­sa voit seu­ra­ta, miten sivus­to­si haku­ko­ne­nä­ky­vyys Googles­sa kehit­tyy. Lisäk­si näet sivus­to­si klik­kauk­set ja näyt­tö­ker­rat Google-haus­sa. Voit ana­ly­soi­da, mil­lä kyse­lyil­lä ja hauil­la sivus­to­si löy­tyy Googlen haku­tu­lok­sis­ta, ja min­kä­lai­sil­la hauil­la sivus­tol­le­si eni­ten kli­ka­taan.

Näis­tä tie­dois­ta voit saa­da myös uusia hyviä ideoi­ta avain­sa­noi­hin, joi­hin sinun mah­dol­li­ses­ti kan­nat­tai­si panos­taa ja min­kä­lais­ta sisäl­töä tuot­taa sivus­tol­le.

Search Con­so­les­ta saat myös tie­toa mah­dol­li­sis­ta ongel­ma­ti­lan­teis­ta haku­ko­ne­nä­ky­vyy­teen liit­tyen ja voit tar­kis­taa, että ovat­ko kaik­ki tär­keät sivusi indek­soi­tu­neet Googleen — jos ei, niin mik­si.

Testaa kuinka sivustosi löytyy tällä hetkellä Googlesta!

Nyt kun sinul­la on tie­dos­sa hyviä avain­sa­no­ja, voit käy­dä tes­taa­mas­sa ilmai­sen työ­ka­lun avul­la, kuin­ka hyvin sivus­to­si löy­tyy Googlen haku­tu­lok­sis­ta täl­lä het­kel­lä — valit­se­mil­la­si avain­sa­noil­la.

FREE Google SERP Chec­ker (Search Engi­ne Results Page Robot)

Ser­pRo­bot on ana­lyy­si­työ­ka­lu, jon­ka avul­la voit tar­kas­tel­la ilmai­sek­si verk­ko­si­vus­to­si reaa­liai­kai­sia Google-sijoi­tuk­sia. Voit tut­kia, kuin­ka hyvin verk­ko­si­vus­to­si täl­lä het­kel­lä rank­kaa haku­tu­lok­siin, kun valit­se­mil­la­si avain­sa­noil­la haku­ja teh­dään. Tes­taa kuin­ka hyvä Google-näky­vyys verk­ko­si­vus­tol­la­si täl­lä het­kel­lä on!

Tes­taa tääl­lä, kuin­ka hyvä Google-näky­vyys verk­ko­si­vus­tol­la­si täl­lä het­kel­lä on!

Miksi Meio SEO-kumppaniksi?

Koko­nais­val­tai­nen SEO ei ole vain yksit­täi­siä toi­men­pi­tei­tä, vaan se on aina yksi­löl­li­ses­ti toi­mi­va ja moniu­lot­tei­nen koko­nai­suus, johon vai­kut­taa oleel­li­ses­ti mm. sivus­ton his­to­ria, yri­tyk­sen lii­ke­toi­min­ta sekä yksi­löl­li­set SEO tavoit­teet.

Koko­nais­val­tai­nen SEO-ymmär­rys, koke­mus ja tie­tä­mys eri osa-alueis­ta aut­taa prio­ri­soi­maan ja opti­moi­maan sivus­ton moni­puo­li­ses­ti, mikä paran­taa sen mah­dol­li­suuk­sia menes­tyä haku­tu­lok­sis­sa.

Jos tar­vit­set apua — ota yhteyt­tä, raken­ne­taan juu­ri sinun yri­tyk­sel­le­si sopi­va stra­te­gia Google-näky­vyy­den tehok­kaa­seen kas­vat­ta­mi­seen.