Lisää asiak­kai­ta Googles­ta!

Hakusanamarkkinointi on lähes aina kustannustehokkain tapa aloittaa digimainonta

Krista - Meio - SEO

Hakusanamarkkinointi on dataan perustuvaa markkinointia

Hakusa­na­mark­ki­noin­ti on teho­kas­ta, kos­ka se tar­jo­aa koh­den­net­tua näky­vyyt­tä, tark­kaa seu­ran­taa, kus­tan­nus­te­hok­kuut­ta ja mah­dol­li­suu­den jat­ku­vaan opti­moin­tiin.

Hakusa­na­mark­ki­noin­ti hyö­dyn­tää laa­jas­ti kerät­tyä dataa, kuten käyt­tä­jien haku­his­to­ri­aa ja demo­gra­fia­tie­to­ja, luo­dak­seen tar­kas­ti koh­den­net­tu­ja mai­nos­kam­pan­joi­ta.

Tämä data mah­dol­lis­taa yri­tyk­sil­le tehok­kaan bud­je­tin käy­tön, kos­ka mai­nok­set näy­te­tään juu­ri oikeil­le ihmi­sil­le oike­aan aikaan. Lisäk­si datan avul­la voi­daan jat­ku­vas­ti opti­moi­da kam­pan­joi­ta, mikä paran­taa tulok­sia ja mak­si­moi mark­ki­noin­nin tehok­kuu­den.

Hakusanamarkkinointia Googlessa ja muissa hakukoneissa

Hakusa­na­mark­ki­noin­nil­la tar­koi­te­taan haku­ko­neis­sa näky­viä, mak­set­tu­ja mai­nok­sia.

Mai­nok­set ilmes­ty­vät, kun käyt­tä­jä kir­joit­taa haku­kent­tään sano­ja tai lausei­ta, joil­la kam­pan­jan mai­nok­set ovat mää­ri­tel­ty käyn­nis­ty­mään.

Suo­men mark­ki­noil­la Google hal­lit­see haku­ko­nei­den käyt­töä yli 97 pro­sen­tin mark­ki­nao­suu­del­laan. Bing on myös läs­nä, mut­ta sil­lä on huo­mat­ta­vas­ti pie­nem­pi mark­ki­nao­suus.

Vaik­ka mui­ta­kin haku­ko­nei­ta on ole­mas­sa, suu­rin osa käyt­tä­jis­tä tekee haku­jaan Googlel­la, mikä tekee sii­tä kes­kei­sen koh­de­pai­kan hakusa­na­mark­ki­noin­nil­le ja mai­nos­ta­jil­le.

Hakusanamarkkinoinnin hyödyt — miksi se kannattaa?

Hyvin toteu­tet­tu kam­pan­ja on erit­täin teho­kas, kos­ka:

  • tulok­set ovat tark­kaan mitat­ta­vis­sa
  • tavoi­tat asiak­kaa­si juu­ri sil­loin, kun he etsi­vät yri­tyk­se­si tuot­tei­ta ja pal­ve­lui­ta haku­ko­neis­ta
  • kam­pan­jaa voi­daan kehit­tää koko ajan ker­ty­neen datan mukaan
  • mai­non­ta voi­daan koh­den­taa näky­mään alu­eel­li­ses­ti jopa 10 km säteel­lä

Hakusanamarkkinointia voi jatkuvasti kehittää

Hakusa­na­mark­ki­noin­ti­kam­pan­jat eroa­vat perin­tei­ses­tä mark­ki­noin­nis­ta sii­nä, että ne ovat jat­ku­vas­sa kehi­tyk­ses­sä.

Täl­lai­sis­sa kam­pan­jois­sa ker­tyy suu­ri mää­rä dataa, jota voi­daan hyö­dyn­tää jat­ku­vas­sa kam­pan­jan opti­moin­nis­sa ja kehit­tä­mi­ses­sä.

Ana­ly­soi­mal­la kerät­tyä dataa voi­daan teh­dä tark­ko­ja muu­tok­sia kam­pan­jaan, jot­ta se saa­vut­taa parem­pia ja tehok­kaam­pia tulok­sia.

Oikein toteu­te­tus­sa ja tehok­kaas­sa hakusa­na­mark­ki­noin­nis­sa jat­ku­va opti­moin­ti­pro­ses­si on siis avai­na­se­mas­sa.

SEOn avulla tehostat hakusanamarkkinoinnin tuloksia

SEO ja SEA yhdis­tet­ty­nä ovat erit­täin teho­kas kak­sik­ko.

Haku­ko­neop­ti­moin­ti eli SEO aut­taa paran­ta­maan mai­non­nan laa­tu­pis­tei­tä (qua­li­ty sco­re) ja alen­ta­maan mai­non­nan klik­ki­hin­to­ja (cost per click).

SEO ja SEA — eli haku­ko­neop­ti­moin­ti ja mak­set­tu mai­non­ta — täy­den­tä­vät toi­si­aan syner­gi­ses­ti, mikä joh­taa parem­piin tulok­siin sekä orgaa­ni­ses­sa lii­ken­tees­sä että mak­se­tuis­sa mai­nos­kam­pan­jois­sa.

SEO- Meio oy

Kiva kun oot tääl­lä!

Kaipaatko apua hakusanamarkkinoinnin tehokkaaseen hyödyntämiseen?

Ota yhteyt­tä – kar­toi­te­taan haku­ko­ne­nä­ky­vyy­ten­ne tilan­ne ja luo­daan yhdes­sä teil­le paras stra­te­gia haku­ko­ne­nä­ky­vyy­den kehit­tä­mi­seen ja kas­vat­ta­mi­seen.

SEO- Meio oy

Kiva kun oot tääl­lä!

Kaipaatko apua hakusanamarkkinoinnin tehokkaaseen hyödyntämiseen?

Ota yhteyt­tä – kar­toi­te­taan haku­ko­ne­nä­ky­vyy­ten­ne tilan­ne ja luo­daan yhdes­sä teil­le paras stra­te­gia haku­ko­ne­nä­ky­vyy­den kehit­tä­mi­seen ja kas­vat­ta­mi­seen.