Yrityksen näkyvyydellä verkossa on merkittävä vaikutus siihen, millaisen ensivaikutelman se antaa potentiaalisille asiakkaille. Kun yritys panostaa oikeisiin kanaviin ja strategioihin, se voi parantaa näkyvyyttään verkossa, tavoittaa uusia asiakkaita ja vahvistaa brändiään.

Miksi yrityksen näkyvyys netissä on tärkeää?

Yri­tyk­sen näky­vyys netis­sä on kriit­ti­sen tär­ke­ää, kos­ka suu­rin osa asiak­kais­ta käyt­tää inter­ne­tiä etsies­sään tie­toa, tuot­tei­ta ja pal­ve­lui­ta. Nyky­päi­vä­nä suu­rin osa osto­po­luis­ta alkaa­kin nime­no­maan haku­ko­neis­ta.

Hyvä näky­vyys ver­kos­sa mah­dol­lis­taa yri­tyk­sen löy­ty­mi­sen, kun poten­ti­aa­li­set asiak­kaat etsi­vät tie­toa ja ver­tai­le­vat eri vaih­toeh­to­jaan.

Lisäk­si se mah­dol­lis­taa tehok­kaam­man asia­kas­pal­ve­lun ja asiak­kai­den parem­man sitout­ta­mi­sen eri­lais­ten digi­taa­lis­ten kana­vien kaut­ta.

Näkyvyys netissä kasvattaa ja vahvistaa yrityksesi brändiä

Verk­ko­si­vus­tot, sosi­aa­li­nen media, haku­ko­neet — ne kaik­ki ovat kes­kei­siä teki­jöi­tä, kun pyri­tään tavoit­ta­maan poten­ti­aa­li­sia asiak­kai­ta ja raken­ta­maan vah­vaa brän­diä.

Vah­va verk­ko­nä­ky­vyys vah­vis­taa yri­tyk­sen uskot­ta­vuut­ta ja kil­pai­lu­ky­kyä, eri­tyi­ses­ti digi­taa­li­ses­sa maa­il­mas­sa, jos­sa kil­pai­lu on kovaa.

Kuinka parantaa yrityksen näkyvyyttä verkossa?

1. Laadukas verkkosivusto

Yri­tyk­sen verk­ko­si­vus­ton tulee olla infor­ma­tii­vi­nen, käyt­tä­jäys­tä­väl­li­nen ja res­pon­sii­vi­nen. Hyvä verk­ko­si­vus­to esit­te­lee asiak­kaal­le yri­tyk­se­si par­haat puo­let ja perus­te­lee mik­si juu­ri te olet­te oikea valin­ta kil­pai­li­joi­den­ne jou­kos­ta.

Laa­du­kas sekä tek­ni­ses­ti ja sisäl­löl­li­ses­ti toi­mi­va sivus­to löy­tyy myös haku­ko­neis­ta parem­min. 

2. Hakukoneoptimointi (SEO)

Haku­ko­neop­ti­moin­nin tavoit­tee­na on saa­da verk­ko­si­vus­to näky­mään mah­dol­li­sim­man kor­keal­la haku­tu­lok­sis­sa, mah­dol­li­sim­man rele­van­teil­la hakusa­noil­la.

Avain­sa­no­jen oikeaop­pi­nen käyt­tö, laa­du­kas sisäl­tö ja tek­ni­nen opti­moin­ti aut­ta­vat paran­ta­maan sivus­ton sijoi­tuk­sia haku­ko­neis­sa. Lue lisää, mitä kaik­kea haku­ko­neop­ti­moin­ti on?

3. Sisältömarkkinointi

Sisäl­tö­mark­ki­noin­nin avul­la voit paran­taa ja kas­vat­taa näky­vyyt­tä­si haku­ko­neis­sa sekä hou­ku­tel­la enem­män orgaa­nis­ta lii­ken­net­tä verk­ko­si­vuil­le­si.

Sisäl­tö­mark­ki­noin­ti on stra­te­gi­nen mark­ki­noin­nin kei­no, jos­sa kes­ki­ty­tään luo­maan rele­vant­tia ja hou­kut­te­le­vaa sisäl­töä koh­dey­lei­söl­le.

Tavoi­te on saa­da poten­ti­aa­li­nen asia­kas hakeu­tu­maan itse vuo­ro­vai­ku­tuk­seen yri­tyk­se­si brän­din kans­sa. Lue vin­kit sisäl­tö­mark­ki­noin­tiin!

4. Sosiaalinen media

Aktii­vi­nen läs­nä­olo sosi­aa­li­ses­sa medias­sa aut­taa kas­vat­ta­maan ja sitout­ta­maan asia­kas­kun­taa. Aktii­vi­nen läs­nä­olo somes­sa vai­kut­taa posi­tii­vi­ses­ti myös haku­ko­ne­nä­ky­vyy­teen.

Face­book ja Ins­ta­gram ovat edel­leen suo­si­tuim­pia sosi­aa­li­sen median kana­via. Tär­kein­tä on löy­tää tehok­kaim­mat kana­vat sekä tavat, jot­ka pure­vat par­hai­ten juu­ri sinun yri­tyk­se­si asia­kas­kun­taan. 

5. Maksullinen mainonta

Mak­sul­li­nen mai­non­ta, kuten Google-mai­non­ta (Google Ads) ja sosi­aa­li­sen median mai­nok­set, tar­joa­vat tehok­kai­ta kei­no­ja koh­de­ryh­mä­si tavoit­ta­mi­seen.

Google Ads-mai­non­ta perus­tuu haku­ko­nei­den käyt­tä­jien teke­miin haku­ja kos­ke­viin avain­sa­noi­hin. Se mah­dol­lis­taa mai­nos­ten näyt­tä­mi­sen käyt­tä­jil­le, jot­ka etsi­vät tiet­ty­jä pal­ve­lui­ta tai tuot­tei­ta, mikä tekee sii­tä erit­täin tehok­kaan kei­non tavoit­taa poten­ti­aa­li­set asiak­kaat osto­pro­ses­sin eri vai­heis­sa.

Sosi­aa­li­sen median mai­non­ta puo­les­taan antaa mah­dol­li­suu­den koh­den­taa mai­nok­sia tar­kas­ti vali­tuil­le demo­gra­fi­sil­le ryh­mil­le ja käyt­tä­jä­seg­men­teil­le. Tämä aut­taa mai­nos­ta­jia saa­vut­ta­maan tie­tyn koh­dey­lei­sön ja lisää­mään siten mai­nos­ten tehok­kuut­ta.

Mak­sul­li­nen mai­non­ta tar­jo­aa tar­kan koh­den­ta­mi­sen, seu­ran­nan ja mah­dol­li­suu­den hal­li­ta mai­nos­bud­jet­tia tehok­kaas­ti, mikä tekee sii­tä tär­keän osan monien yri­tys­ten digi­taa­lis­ta mark­ki­noin­ti­stra­te­gi­aa.

Lue lisää digi­mark­ki­noin­nis­ta ja sen mah­dol­li­suuk­sis­ta!