Hakukoneoptimointia Helsingissä – Meion kanssa

Krista Hakala - Meio - sivustouudistus
Tarvitsetko apua paikalliseen hakukoneoptimointiin Helsingissä tai valtakunnallisen näkyvyyden kasvattamiseen? Hakukoneoptimointia kokonaisvaltaisesti ja eettisesti, parhaimpien käytäntöjen mukaisesti, jotta saavutetut tulokset olisivat rakennettu mahdollisimman kestävälle pohjalle.

Meio on ketterä ja yrittäjävetoinen SEO-toimisto Helsingissä

Hakuko­neop­ti­moin­ti (SEO) on oleelli­nen osa Google-näkyvyyt­tä sekä nykypäivän digi­markki­noin­tis­trate­giaa. Parem­pi näkyvyys Googlen luon­nol­li­sis­sa haku­tu­lok­sis­sa tarkoit­taa enem­män liiken­net­tä koti­sivuille­si, mikä puolestaan lisää poten­ti­aal­is­ten asi­akkaiden määrää.

Googlen algo­rit­mit kehit­tyvät jatku­vasti, kehi­tyk­sessä mukana pysymi­nen vaatii ket­teryyt­tä ja uteliaisu­ut­ta — ja juuri sik­si Meio on paras val­in­ta SEO-kump­paniksi!

Kaipaatko apua?

Nostetaan yrityksesi mukaan kilpailuun hakukoneoptimoinnin avulla!

Hakukoneoptimointia Helsingissä — ja missä tahansa

Oikeal­la SEO-strate­gial­la myös pienem­mät yri­tyk­set voivat men­estyä erit­täin hyvin Googlen haku­tu­lok­sis­sa, tavoit­taa asi­akkai­ta ja kas­vaa — kovas­ta kil­pailus­ta huoli­mat­ta.

Isom­mis­sa kaupungeis­sa varsinkin palveluyri­tyk­set joutu­vat kil­paile­maan orgaanis­es­ta hakuko­nenäkyvyy­destä kovem­min. Googlen etu­sivul­la on aina vain ne 10 paikkaa orgaanisille haku­tu­lok­sille.

Kun kil­pailu on kovaa, pelkkä hakukoneystävälli­nen verkko­sivus­to ei riitä, vaan hakuko­neop­ti­moin­ti­in täy­tyy oikeasti panos­taa, jos halu­aa saavut­taa Googlen kärk­isi­jo­ja, yri­tyk­selleen tärkeil­lä haku­sanoil­la.

Tarvit­sit­pa apua paikalliseen hakuko­neop­ti­moin­ti­in tai val­takun­nal­lisen näkyvyy­den kas­vat­tamiseen, niin ota yhteyt­tä! Alta linkistä löy­dät lisäti­etoa hakuko­neop­ti­moin­nin palveluista ja hin­taes­imerkke­jä.

Miten yrityksesi hyötyy hakukoneoptimoinnista?

Hakuko­neop­ti­moin­nil­la varmis­te­taan, että yri­tyk­sesi tuot­teet, palve­lut ja brän­di ovat näkyvil­lä haku­tu­lok­sis­sa mah­dol­lisim­man hyvin.

Hakuko­neop­ti­moin­nin avul­la pyritään kas­vat­ta­maan yri­tyk­sesi verkko­sivus­ton orgaanista (eli mak­su­ton­ta) hakuko­nenäkyvyyt­tä, yri­tyk­selle­si tärkeil­lä avain­sanoil­la.

Google-main­on­nan avul­la on mah­dol­lista päästä näkyville Googlen haku­tu­lok­sien kär­keen nopeasti, mut­ta Google-main­on­nas­sa mak­sat erik­seen aina jokaises­ta klikkauk­ses­ta. Kun main­oskam­pan­ja päät­tyy, päät­tyy myös näkyvyys kuin seinään.

Hyvä orgaa­ni­nen näkyvyys on erit­täin arvokas­ta, kos­ka se tuo jatku­vasti lisää liiken­net­tä verkko­sivus­tolle­si, ja ilman jatku­via main­osku­lu­ja. Oikein toteutet­tuna hakuko­neop­ti­moin­nil­la voidaan saavut­taa todel­la pitkäaikaisia tulok­sia.

Alla konkreet­ti­nen esimerk­ki Meion oma­l­ta sivus­tostol­ta:

Avainsanana

Hakukoneoptimointi Helsinki

Tavoit­teena on saa­da tämä yksit­täi­nen sivu löy­tymään Googlen haku­tu­lok­sista mah­dol­lisim­man hyvin, kun poten­ti­aa­li­nen asi­akas etsii Googles­ta tietoa tai palvelua avain­sanal­la “Hakuko­neop­ti­moin­ti Helsin­ki”.

Jos panos­taisimme vain Google-main­on­taan, pitäisi mak­sullisen main­on­nan pyöriä akti­ivise­na jatku­vasti, jot­ta poten­ti­aa­li­nen asi­akas voisi tämän sivun (ja Meion) ylipäätään löytää. Alal­lamme on näkyvyy­destä todel­la kova kil­pailu, eli tästä syys­tä myös yksit­täiset main­on­nan klikki­hin­nat pyörivät useis­sa eurois­sa.

Sen sijaan Meio panos­taa hakuko­neop­ti­moin­ti­in eli SEOon.

Kun saavu­tan tavoit­teen, ja tämä sivu löy­tyy Googlen ensim­mäisen sivun haku­tu­lok­sista, on Meion mah­dol­lista houkutel­la poten­ti­aalia­sia asi­akkai­ta sivus­tolle jatku­vasti lisää — ja vielä täysin ilmaisek­si.

Kannattaako mainonnan lisäksi panostaa hakukoneoptimointiin?

Kyl­lä, ehdot­tomasti kan­nat­taa. Main­on­ta tuo väl­itön­tä näkyvyyt­tä mut­ta sen vaiku­tuk­set päät­tyvät heti, kun lopetat main­oskam­pan­jan.

SEOn tulok­set kestävät pidem­pään, ja vaik­ka SEO vaatii aikaa ja jatku­vaa työtä, tuo se sivus­tolle­si tule­vaisu­udessa jatku­vaa liiken­net­tä, ilman jatku­via main­osku­lu­ja.

Lisäk­si hakuko­neop­ti­moin­nin toimen­piteet vaikut­ta­vat suo­raan myös main­on­nan tehokku­u­teen. Mitä parem­min sivus­tolle on toteutet­tu hakuko­neop­ti­moin­tia, sitä parem­min ja kus­tan­nuste­hokkaam­min esimerkik­si Googlen haku­sana­main­on­ta toimii.

Orgaa­ni­nen näkyvyys on myös sik­si erit­täin tärkeää, että tutkimusten mukaan jopa 70–90% käyt­täjistä jät­tää klikkaa­mat­ta main­ok­sia ja siir­tyy suo­raan orgaanisi­in haku­tu­lok­si­in — kos­ka orgaanisia haku­tu­lok­sia pide­tään luotet­tavamp­ina.

Tästä syys­tä SEO on erit­täin tärkeässä roolis­sa nykypäivänä. Ja parhaim­man hyö­dyn esimerkik­si Googles­ta saakin, kun hakuko­neop­ti­moin­tia ja Google-main­on­taa toteutetaan tehokkaasti yhdessä, hyö­dyn­täen molem­pi­en parhaim­mat puo­let.

Hakukoneoptimoinnin avulla kasvatat yrityksesi luottamusta

Sivus­tot, jot­ka näkyvät orgaani­sis­sa haku­tu­lok­sis­sa, miel­letään usein luotet­tavam­mik­si käyt­täjien silmis­sä ver­rat­tuna mak­set­tuun main­on­taan. SEO:n avul­la voit rak­en­taa brän­disi uskot­tavu­ut­ta ja luot­ta­mus­ta pitkäl­lä tähtäimel­lä.

Jatku­vu­u­den sekä myyn­nin ja markki­noin­nin ennustet­tavu­u­den vuok­si olisi tärkeää, että vähin­tään puo­let sivus­ton liiken­teestä saa­puisi orgaanisen liiken­teen kaut­ta sivus­tolle (eikä kaik­ki liikenne olisi vain mak­se­tun main­on­nan varas­sa).

Miksi valita juuri Meio SEO-kumppaniksi?

Min­un mis­sioni on aut­taa sin­ua tun­nista­maan ja pri­or­isoimaan tärkeim­mät alueet, joi­hin juuri sin­un yri­tyk­sesi on kan­nat­tavaa panos­taa – ja sit­ten tehdä se. Turhaa en suos­tu sin­ulle myymään. Sen sijaan saat taku­ul­la rehellisen ammat­ti­laisen näke­myk­sen ja aidosti toimivia ratkaisu­ja verkkonäkyvyyte­si edis­tämisek­si.

Toimi­van, akti­ivisen ja asi­akkai­ta halu­a­van yri­tyk­sen verkko­sivus­ton kehit­tämi­nen ja hakuko­neop­ti­moin­ti ei tule koskaan valmi­ik­si. Se on jatku­va, akti­ivi­nen pros­es­si, mis­sä ideoidaan, toteutetaan ja mitataan. Näin saadaan jatku­vasti tehostet­tua ja laa­jen­net­tua liike­toim­intaa.


Blogitekstit - Krista Hakala

Kirjoittaja

Krista Hakala

Senior SEO-asiantuntija

Hakukoneoptimoidut kotisivut ovat yritykselle kustannustehokkain vaihtoehto pitkässä juoksussa, sillä ne tuovat yritykselle asiakkaita tasaisena virtana.

Meio | SEO-toimisto

Google Partner -tunnus

Google Partner -tunnus on merkki siitä, että Meio on todistettavasti kasvattanut asiakkaidensa liiketoimintaa Google-mainonnan avulla.

WWF ystäväyritys 2025

Meio Oy

krista@meio.fi

Y‑tunnus 3337381–5

© Meio Oy | Kaikki oikeudet pidätetään.