Google-mainonta
– lisää myyntiä verkosta

Google-main­on­ta on parhaim­mil­laan yksi tehokkaim­mista markki­noin­nin muodoista — oli­pa tavoit­teena lisätä myyn­tiä, kas­vat­taa bränd­inäkyvyyt­tä tai houkutel­la uusia asi­akkai­ta verkko­sivus­tol­lenne.

Tutustu hintoihin ja löydä yrityksellesi sopivin ratkaisu!

Valitse Google-mainonta Meion kanssa

  • Saat tulok­sia nopeasti ja kus­tan­nuste­hokkaasti. Kam­pan­jat räätälöidään aina vas­taa­maan parhait­en asi­akkaan yksilöl­lisiä liike­toim­intatavoit­tei­ta.
  • Toimin läpinäkyvästi: tulet aina ole­maan per­il­lä, mis­tä mak­sat, ja miten Google-main­on­nan hin­ta muo­dos­tuu!
  • Huole­hdin kaikesta, aina avain­sano­jen valin­nas­ta main­os­ten kir­joit­tamiseen ja niiden opti­moin­nista jatku­vaan seu­ran­taan ja rapor­toin­ti­in.
  • Meio on Google Part­ner ‑kump­pani, eli Meio todis­te­tusti kas­vat­tanut asi­akkaiden­sa liike­toim­intaa – ja lisäk­si aina ajan her­mol­la alan parhaista ja uusista käytän­nöistä.
  • Saat eri­tyisen tehokas­ta Google Ads ‑main­on­taa, sil­lä Meiol­la on myös osaami­nen opti­moi­da verkko­sivus­tosi tuke­maan main­on­nan tavoit­tei­ta!

Google mainonta ‑hinta

Main­on­ta suun­nitel­laan tavoit­tei­den, datan ja kohderyh­män mukaan, selkeästi ja läpinäkyvästi. Et saa valmis­paket­tia, vaan juuri sin­un yri­tyk­selle­si räätälöi­dyn kokon­aisu­u­den, joka tuo näkyvyyt­tä, kas­vat­taa myyn­tiä ja tukee liike­toim­intasi kasvua.

SEO-asiantun­ti­jana tiedän, miten mak­set­tu ja orgaa­ni­nen näkyvyys tuke­vat toisi­aan, joten main­on­ta ei jää irral­lisek­si kokon­aisu­udek­si – se rak­en­taa kokon­aisu­ut­ta.

Tutus­tu Google-main­on­nan alka­en-hin­toi­hin ja ota yhteyt­tä – lop­ulli­nen hin­ta selviää, kun tiedän teistä ja tarpeis­tanne enem­män. Kar­toituk­sen jäl­keen olemme paljon viisaampia!

Google-mainonta | Löydy

Kevyt mutta tehokas aloitus Google-mainontaan.


Hinta alkaen 300 € + alv / kk
+ mainosbudjetti alle 500 €

Sopii aloit­tel­e­valle, pienem­mälle ja/tai paikalliselle yri­tyk­selle. Kun halu­at näkyä Goog­lessa tiety­il­lä tärkeil­lä haku­sanoil­la – kus­tan­nuste­hokkaasti ja kevyel­lä aloituk­sel­la.

Google‑mainonta | Kasva

Tavoitteellista mainontaa ja jatkuvaa optimointia.


Hinta alkaen 450 € + alv / kk
+ mainosbudjetti yli 500 €

Tämä paket­ti on hyvä val­in­ta, kun main­on­taa tehdään sään­nöl­lis­es­ti ja tavoit­teel­lis­es­ti. Halu­at kas­vat­taa näkyvyyt­tä, asi­akashank­in­taa ja kehit­tää main­on­taa datan perus­teel­la.

Google‑mainonta | VIP

Laajempi kokonaisuus tuloshakuiselle yritykselle.


Hinta alkaen 700 € + alv / kk
+ mainosbudjetti yli 1000 €

Sopii yri­tyk­selle, jol­la on halu kas­vaa ja skaala­ta toim­intaa. Halu­at laa­jem­pia kam­pan­joi­ta, näkyä use­am­mil­la hakuter­meil­lä ja saa­da enem­män irti Google Ads ‑panos­tuk­sis­tasi. VIP-paket­ti­in on mah­dol­lista yhdis­tää myös SEO-palvelui­ta, jol­loin raken­netaan kokon­ais­val­tainen ja pitkäjän­teinen dig­inäkyvyy­den strate­gia – sekä mak­se­tun että orgaanisen haun kaut­ta.

Nostetaan yrityksesi mukaan kilpailuun. Joko aloitetaan?

Hakusanamainonta – Google-mainonnan tehokas klassikko

Haku­sana­main­on­ta eli SEA (Search Engine Adver­tis­ing) on Googlen haku­tu­lok­sis­sa näkyvää mak­set­tua main­on­taa. Google Ads ‑main­ok­set näkyvät luon­nol­lis­ten haku­tu­losten ylä- tai alare­unas­sa, kun käyt­täjät etsivät hei­dän tar­joami­aan tuot­tei­ta tai palvelui­ta.

Haku­sana­main­on­ta Goog­lessa on tehokas­ta, kos­ka:

  • Sen voi kohden­taa tarkasti halu­tu­ille avain­sanoille, asi­akas­ryh­mille ja maanti­eteel­lisille sijain­neille.
  • Se on kus­tan­nuste­hokas­ta sik­si, että poim­imme inter­netin käyt­täjämer­estä vain ne sin­ulle poten­ti­aaliset asi­akkaat, joille kohdis­tamme main­ok­sesi.
  • Tulok­sia voi saa­da nopeasti hyvin raken­netul­la kam­pan­jal­la ja laadukkail­la main­ok­sil­la sekä verkko­sivus­tol­la.
  • Google haku­sana­main­on­nan tehokku­us perus­tuu tavoit­tei­den aset­tamiseen ja jatku­vaan datan analysoin­ti­in kam­pan­jan opti­moimisek­si.
  • Tavoitat asi­akkai­ta, jot­ka ovat jo todel­la lähel­lä ostopäätöstä– eli he tietävät, mitä he halu­a­vat. Näin lähel­lä ostopäätöstä tavoitet­tu asi­akas on erit­täin arvokas. Hän etsii jo sitä, mitä tar­joat – sin­un tehtäväsi on löy­tyä ja vas­ta­ta kysyn­tään!

Google-mainonnan hinta – miten se muodostuu?

Hakusanamainonnassa maksat vain klikkauksista

Haku­sana­main­on­nas­sa main­os­bud­jet­ti­asi verote­taan ain­oas­taan sil­loin, kun poten­ti­aa­li­nen asi­akas klikkaa main­ok­ses­ta verkko­sivulle­si. Toisin sanoen, pelkästä näkyvyy­destä haku­tu­lok­sis­sa ei koidu kus­tan­nuk­sia, mikä tekee haku­sana­main­on­nas­ta erit­täin kus­tan­nuste­hokkaan tavan tavoit­taa poten­ti­aal­isia asi­akkai­ta.

Klikkauk­sen hin­ta Google-main­on­nas­sa vai­htelee avain­sano­jen kil­pailun, main­ok­sen sijoituk­sen ja main­ok­sen laatupis­tei­den mukaan.

Mistä koostuu Google hakusanamainonta ‑palvelun hinta

Kun Google haku­sana­main­on­taa ostaa palvelu­na, koos­t­u­vat kus­tan­nuk­set kahdes­ta eri osas­ta: työn osu­ud­es­ta sekä Googlelle menevästä main­os­bud­jetista. Jälkim­mäisen määräy­tymiseen vaikut­taa moni asia, esimerkik­si:

  • main­on­nan tavoit­teet
  • main­os­tet­tavien palveluiden/tuotteiden määrä
  • tarvit­tavien main­os­ryh­mien määrä (tämän arvioin main­os­tet­ta­van tuotteen/palvelun eri­lais­ten haku­sano­jen perus­teel­la)
  • alasi kil­pailu Goog­lessa (mitä kovem­pi kil­pailu, sen kalli­im­paa main­os­taa)
  • sivus­tosi laatupis­teet (mitä laadukkaampi sivus­to, sitä enem­män hyö­tyä bud­je­toin­nis­sa)

Kam­pan­jat räätälöidään aina asi­akasko­htais­es­ti, ja kam­pan­jan laa­ju­us määrit­telee työn osu­u­den, joka siis muo­dostaa toisen puolen kuukausi­hin­nas­ta.

Google-mainontaa isolla tai pienellä budjetilla

Main­on­taa voidaan toteut­taa sekä isom­mal­la että pienem­mäl­lä bud­jetil­la. Se, mil­laisel­la bud­jetil­la juuri sin­un tavoit­teesi saavute­taan riip­puu niin yri­tyk­sen koos­ta, toimi­alas­ta ja sen kil­pailu­ti­lanteesta kuin val­i­tus­ta strate­gias­ta – muun muas­sa. Joil­lain kuukau­si­bud­jet­ti las­ke­taan sata­sis­sa, toisil­la tuhan­sis­sa eurois­sa.

Onnis­tunut Google-main­on­ta ei vält­tämät­tä tarkoi­ta hirvit­tävää hin­taa, vaan tehokku­us perus­tuu ennen kaikkea:

  • Kam­pan­jan laatu­un
  • Verkko­sivus­ton laatu­un
  • Kohden­net­tui­hin main­on­nan toimen­piteisi­in

Huo­m­a­sitkin var­masti, että Meion haku­sana­main­on­nan hin­nas­to sisältää Meion tekemän työn, eli haku­sanakam­pan­joiden suun­nit­telun ja opti­moin­nin – mut­ta ei vielä kam­pan­jan main­ontabud­jet­tia, joka määräy­tyy erik­seen. Jos halu­at ymmärtää parem­min Google-main­on­nan kuukausi­hin­taasi, ota yhteyt­tä ja jutel­laan lisää!

Nostetaan yrityksesi mukaan kilpailuun!

Usein kysyttyjä kysymyksiä Google-mainonnasta

Haku­sana­main­on­ta Goog­lessa on mak­set­tua main­on­taa Googlen haku­tu­lok­sis­sa. Peri­aat­teessa kohdi­s­tat viestisi samalle käyt­täjäkun­nalle – heille, jot­ka sil­lä het­kel­lä etsivät tiet­tyä palvelua/tuotetta Googles­ta. Haku­sana­main­on­nas­sa mak­sat siitä, että main­ok­sesi näkyy haku­tu­losten yläpäässä.

Hakuko­neop­ti­moin­nis­sa (SEO) itse verkko­sivus­toa opti­moidaan niin, että se löy­tyy luon­nol­li­sista (mak­sut­tomista) haku­tu­lok­sista yri­tyk­selle­si tärkeil­lä avain­sanoil­la mah­dol­lisim­man hyvin.

Kumpi sopii parem­min juuri sin­un yri­tyk­selle­si, riip­puu muun muas­sa yri­tyk­sen tavoit­teista ja resurs­seista. Mon­et yri­tyk­set kuitenkin hyö­dyn­tävät näitä kah­ta rin­nakkain, ja sitä itsekin suosit­te­len: Hakuko­neop­ti­moin­ti (SEO) ja Google Ads ovat oikein hyö­dyn­net­tynä lyömätön yhdis­telmä — sik­si Google-main­on­nan kump­paniksi kan­nat­taa vali­ta taho, joka pystyy aut­ta­maan yri­tys­täsi myös verkko­sivus­tosi hakuko­neop­ti­moin­nis­sa.

Kun halu­at rak­en­taa kestävää ja kus­tan­nuste­hokas­ta markki­noin­tia, kan­nat­taa aina panos­taa ensin sivus­ton hakuko­neop­ti­moin­ti­in ja sen jäl­keen hakea lisäte­hoa mak­se­tus­ta main­on­nas­ta.

Jos teil­lä on jo main­os­tili ole­mas­sa, voimme käyt­tää ole­mas­sa ole­vaa tiliä. Jos main­os­tili on luo­ta­va, tietenkin autan siinä, ja tilin luomi­nen tehdään juuri niin kuin se on teille hel­poin­ta. Kun tili on luo­tu, se on tei­dän yri­tyk­senne, ja sen data kuu­luu teille – me Meiol­la teemme siis työn tei­dän main­os­tilil­länne, luoti­in se mil­lä taval­la tahansa.

Main­os­bud­jet­ti riip­puu mon­es­ta seikas­ta, kuten yri­tyk­sen koos­ta, alan kil­pailu­ti­lanteesta, ja yri­tyk­sen verkko­sivus­ton laadus­ta. Yksi tärkeä tek­i­jä on myös ROI eli paljonko main­on­taan sijoitet­tu euro tuot­taa sin­ulle takaisin: mon­es­tako sivus­tokävi­jästä tulee asi­akas, ja minkä arvoinen on yksi asi­akas? Nämä seikat ovat hyvin yri­tysko­htaisia, ja sik­si main­os­bud­jetin määrit­te­ly on yksilölli­nen pros­es­si.

“Meio lait­toi verkkokaup­pamme perusasi­at kun­toon – sivus­to opti­moiti­in ja sisäl­löt kohdis­tet­ti­in oikeille avain­sanoille. Tulok­set puhu­vat puolestaan: näyt­tök­er­rat Goog­lessa kasvoivat muu­ta­mas­sa kuukaudessa yli +300 %, ja Top 3 ‑sijoi­tusten määrä nousi +271 %. Emme itse tiedä näistä digi­hom­mista kovin paljoa, niin eri­tyis­es­ti arvostamme henkilöko­htaista palvelua – voin täysin sydämin suositel­la Meioa.”

HElsin­gin Vil­la­sukkate­hdas Oy

Hakusanamainonta Googlessa etenee kanssani näin

Ota yhteyttä, selvitetään voinko auttaa!

Entäs muut Google-mainonnan muodot?

Hyvä kysymys! Goog­lessa voi main­os­taa muil­lakin tavoin, kuin Ads-haku­sana­main­on­taa tekemäl­lä. Meiol­ta onnis­tu­vat myös nämä muut main­on­nan muodot, mut­ta haku­sana­main­on­ta on ehdot­tomasti tehokkain ja kaiken selkäran­ka.

Alla kuitenkin lyhyesti muista main­os­tus­mah­dol­lisuuk­sista Googlen alus­toil­la.

Google Display-mainonta

Google Dis­play ‑main­on­ta on ban­ner­i­main­on­taa Googlen kump­pani­sivus­toil­la ja sovel­luk­sis­sa. Sil­lä ei siis tavoitel­la asi­akas­ta, joka etsii Googles­ta tietyl­lä hakuter­mil­lä, vaan laa­jem­pia joukko­ja, jot­ka saat­ta­vat huo­ma­ta main­ok­sesi selates­saan mui­ta sivus­to­ja.

Google Performance Max

Google Per­for­mance Max eli P‑Max hyö­dyn­tää koko Googlen verkos­toa, lisäk­si se yhdis­tää kaik­ki Googlen kam­pan­jatyyp­it eli hakusana‑, Display‑, Dis­cov­ery-main­on­nan sekä lisäk­si vielä myös esimerkik­si YouTube‑mainonnan.

Remarketingin eli uudelleenmarkkinointi

Uudelleen­markki­noin­nin avul­la main­ok­sia voidaan näyt­tää henkilöille, jot­ka ovat jo aiem­min vierailleet sivus­tol­lasi, eli pystymme muis­tut­ta­maan poten­ti­aal­isia asi­akkai­ta yri­tyk­sesi ole­mas­saolosta.

“Krista jak­soi selit­tää asi­at selkeästi myös ihmiselle, joka ei puhu markki­noin­tikieltä. Pie­nil­lä muu­tok­sil­la saati­in suuri vaiku­tus aikaan: puo­lessa vuodessa Googlen kaut­ta tullei­den kävi­jöi­den määrä nousi kk-tasol­la yli +3000 %! Arvostan eri­tyis­es­ti sitä, että Krista ei vain tehnyt asioi­ta puolestani, vaan opet­ti samal­la.”

Toim­i­tusjo­hta­ja, elämys­palvelu­alan yri­tys

Aloitetaan tuloksekas Google-mainonta!

Meio | SEO-toimisto

Google Partner -tunnus

Google Partner -tunnus on merkki siitä, että Meio on todistettavasti kasvattanut asiakkaidensa liiketoimintaa Google-mainonnan avulla.

WWF ystäväyritys 2025

Meio Oy

krista@meio.fi

Y‑tunnus 3337381–5

© Meio Oy | Kaikki oikeudet pidätetään.