Valitse SEO-osaaja digikumppaniksi

Olen Senior SEO-asiantun­ti­ja ja verkko­sivu­jen kokenut rak­en­ta­ja – yhdessä paketis­sa. Tämän yhdis­telmän ansios­ta sin­unkin yri­tyk­sesi voi kil­pail­la erit­täin tehokkaasti asi­akkaista verkos­sa.

Rakennetaan kestävää näkyvyyttä – yli 10-vuoden kokemuksella

SEO-osaajan kanssa parempia tuloksia ja aidosti toimivia ratkaisuja

Moi! Olen Krista, verkkosivu‑, Google-main­on­ta- ja SEO-osaa­ja, sekä yrit­täjä ja perus­ta­ja Meio Oy:n takana.

Ihan ensin halu­an sanoa tämän: Oikeal­la strate­gial­la digi­markki­noin­ti on erit­täin kus­tan­nuste­hokas­ta ja kan­nat­tavaa. Mut­ta jos ei tiedä mitä tekee, saa sen nimis­sä myös has­sat­tua raho­jaan mus­taan aukkoon mielin määrin.

Ja valitet­ta­van usein se mus­ta aukko löy­tyy oman yri­tyk­sen verkko­sivuil­ta..

Nimit­täin: verkko­sivut ovat kaiken digi­markki­noin­nin perus­ta. Ne ovat se paik­ka, jonne main­on­ta ohjaa. Se alus­ta, jon­ka Google arvioi, kun se päät­tää, löy­tyykö yri­tyk­sesi haku­tu­lok­sis­sa vai ei. Se myyjä, joka ottaa asi­akkaan vas­taan – tai jät­tää otta­mat­ta.

Jos sivus­tosi ei vaku­u­ta, ei toi­mi teknis­es­ti tai ei näy hakukoneis­sa, voi main­os­bud­jet­ti olla kuin­ka suuri tahansa – se ei tuo­ta. Siinä tilanteessa raha ei mene sijoituk­se­na näkyvyy­teen, vaan val­uu käytän­nössä viemäri­in.

Main­on­nal­la voi ostaa het­kel­listä huomio­ta, mut­ta vain löy­det­tävä ja kon­ver­toi­va verkko­sivus­to rak­en­taa kestävää kasvua.

Sik­si ihan viimeistään nyt kan­nat­taa pysähtyä miet­timään:
Toimi­iko verkko­sivus­to aidosti niin kuin sen pitäisi? Löy­tyykö se? Vaku­ut­taako se? Kon­ver­toiko se?

Jos et ole var­ma vas­tauk­ses­ta, autan mielel­läni selvit­tämään asian!

Meion arvot

Näiden varaan rakennetaan kaikki

Kaikki tärkeimmät verkkonäkyvyyden peruspilarit – yli 10-vuoden kokemuksella

Min­un mis­sioni on aut­taa sin­ua tun­nista­maan ja pri­or­isoimaan tärkeim­mät alueet, joi­hin yri­tyk­sesi on kan­nat­tavaa panos­taa – ja sit­ten tehdä se. Turhaa en suos­tu sin­ulle myymään. Sen sijaan saat taku­ul­la rehellisen ammat­ti­laisen näke­myk­sen ja aidosti toimivia ratkaisu­ja verkkonäkyvyyte­si edis­tämisek­si.

Dig­inäkyvyy­den poh­ja ovat toimi­vat ja vaku­ut­ta­vat verkko­sivut, joiden päälle raken­netaan markki­noin­ti­toimen­piteet hakuko­neop­ti­moin­nin sekä Google Ads ‑main­on­nan keinoin – ja juuri näis­sä kolmes­sa minä olen omi­ani sin­ua aut­ta­maan.

Krista Hakala
Senior SEO-asiantuntija & Meion perustaja ja toimari

Työurani pähkinänkuoressa

  • Nuore­na aloitin urani myyn­nin paris­sa, mis­tä siir­ryin sit­tem­min markki­noin­nin polulle, ja sille tielle jäin. Koko ajan muut­tu­va ja kehit­tyvä ala pitää mie­lenki­in­non yllä ja tar­joilee uut­ta opit­tavaa jatku­vasti.
  • Yrit­täjänä olen yhteen­sä toimin­ut jo yli 10 vuot­ta, tästä ensin digi­markki­noin­ti­toimis­ton perus­ta­jaosakkaana noin 8 vuot­ta, ja sen jäl­keen oman yri­tyk­seni Meio Oy:n päätäht­enä.
  • Olen työsken­nel­lyt koko yli 10-vuo­tisen yrit­täjän­taipaleeni laadukkaiden verkko­sivus­to­jen rak­en­tamisen, verkkolöy­det­tävyy­den ja Google-main­on­nan paris­sa.
  • Hakuko­neop­ti­moin­nin osaamis­tani syvensin entis­es­tään Meion perus­tamisen yhtey­dessä, vuo­den 2023 alus­sa SEO-akatemi­an Growth with SEO ‑koulu­tuk­ses­sa. Tämän myötä sain lisää työkalu­ja kokon­aisu­u­den hallintaan – ja vahvis­tuk­sen sille, että val­it­se­mani suun­ta on oikea. Siitä asti SEO on ollut Meion ytimessä.
  • Meion perus­tamisen myötä halusin tietois­es­ti keskit­tyä nimeno­maan hakuko­neop­ti­moin­ti­in ja siihen liit­tyvi­in verkko­sivupro­jek­tei­hin. Use­an vuo­den monipuolisen dig­i­toimis­touran jäl­keen oli selvää, mis­tä osaamis­es­tani on eniten hyö­tyä asi­akkaille – ja mikä myös itseäni eniten innos­taa.
  • Meio on myös viralli­nen Google Part­ner ‑kump­pani. Google Part­ner ‑tun­nus on merk­ki siitä, että Meio on todis­tet­tavasti kas­vat­tanut asi­akkaiden­sa liike­toim­intaa Google-main­on­nan avul­la. Ser­ti­fioitu­na Google Part­ner ‑kump­pan­i­na Meio on sitoutunut toim­i­maan Googlen suosi­tusten ja parhaiden käytän­tö­jen mukaises­ti.

Miksi sovin juuri sinun SEO‑, Google Ads- tai verkkosivukumppaniksesi?

Näkemystä eri aloilta

Olen työsken­nel­lyt usei­den eri alo­jen yri­tys­ten kanssa ja tutus­tunut niiden eri­ty­ispi­irteisi­in. Jokainen yri­tys on oman­laisen­sa kokon­aisu­us, mut­ta alal­la kuin alal­la on ulkop­uolisen näke­mys dig­i­taalisen löy­det­tävyy­den kehit­tämisessä usein tärkeäm­pää kuin kuvit­teletkaan.

Aito asiakashyöty edellä

En myy laput silmil­lä vain sitä, mitä asi­akas halu­aa ostaa, ellen aidosti koe että juuri siitä on asi­akkaalle hyö­tyä. Saatan esimerkik­si ker­toa, että ensin on tehtävä paran­nus­toimia itse verkko­sivus­tolle, jot­ta main­on­taan laitet­ta­va raha ei menisi hukkaan. Näin asi­aa ei tarvitse kan­tapään kaut­ta tes­ta­ta jos se on selvää heti alku­vai­heessa.

Data ratkaisee

Min­ua on haukut­tu myös datanör­tik­si – tosin otan sen kohteliaisuute­na. Asi­akkaani sanoi jotenkin näin: “Oot kyl­lä ihme datanört­ti! En käsitä miten kukaan voi innos­tua luvuista ja käp­pyröistä noin paljon, mut­ta lois­tavaa!” Luvuista ja käp­pyröistä innos­tu­mi­nen tarkoit­taa sitä, että ymmär­rän ana­lyti­ikkaa, innos­tun sen tar­joa­mas­ta tiedos­ta, ja teen päätök­siä datan, enkä mutun perus­teel­la.

Luottamusta ja tuloksia

Asi­akkaani ovat usein pysyvää laat­ua. Ja jos juuri sinä kaipaat vain lyhyt­tä ja nopeaa kam­pan­jaa, on sekin sal­lit­tua! Mut­ta mon­et asi­akkaani ovat kulke­neet mukana vuosia, ja vaik­ka yri­tys olisi vai­h­tunut, ovat he palan­neet yhteistyöhön uuden yri­tyk­sen kanssa juuri sen lisäar­von vuok­si, mitä pystyn heille tuot­ta­maan.

SEO-asiantuntijan arkea – ei pelkkää bisnestä…

Vaik­ka olenkin into­hi­moinen SEO-yrit­täjä, on se min­ullekin vain yksi puoli arkeani.. Inten­si­ivisen tietokoneen ruudun äärel­lä työsken­te­lyn vastapain­ona min­ulle toimi­vat juok­su­lenkit, jot­ka tuulet­ta­vat mieltä, liikut­ta­vat krop­paa ja tuo­vat yleen­sä myös uusia ideoita.

Suosit­te­len kokeile­maan, vaik­ka kesken päivän – tänäänkin toin lenkiltä mukanani uuden ihan lois­ta­van idean juuri tänne yri­tyk­sen esit­tely­sivulle!

Hakukoneoptimoijan innokkain palaverikumppani

Lisäk­si rakas­tan kaiken­sort­tisia eläim­iä, ja uut­ter­ana assis­tent­ti­nani koti­toimis­tol­la häärääkin 1‑vuotias chi­huahua, joka on erit­täin innokas ja kova osal­lis­tu­maan mm. palaverei­hin. Hän on Tah­vo.

Hänel­lä on var­ma mielipi­de sivus­ton kuin sivus­ton tilas­ta, ainakin jos palk­ka mak­se­taan namu­palois­sa.

Kasvatetaan yhdessä liiketoimintaasi!

1. Vale­taan yhdessä kun­nol­liset perus­tuk­set
Etenkin PK-yri­tyk­sil­lä bud­jetit eivät sal­li monia kokeilu­ja, joten on äärim­mäisen tärkeää rak­en­taa yri­tyk­sen dig­i­taaliset perus­tuk­set vankak­si. Ja puhun nyt tietysti verkko­sivuista. Hyvin suun­nitel­tu ja toimi­va verkko­sivus­to on poh­ja kaikelle digi­markki­noin­nil­lenne.

2. Raken­netaan kestävää näkyvyyt­tä
Kun pohjus­tuk­set on valet­tu ammat­ti­taitois­es­ti, on sen päälle help­po alkaa rak­en­taa kestävää näkyvyyt­tä, brändin ja palveluiden/tuotteiden tun­net­tuut­ta. Tätä teen ennen kaikkea hakuko­neop­ti­moin­nin ja Google-main­on­nan keinoin sekä tietenkin verkko­sivus­toa ja sen asi­akaskoke­mus­ta edelleen kehit­tämäl­lä.

3. Tehoste­taan ja laa­jen­netaan
Toimi­van, akti­ivisen ja asi­akkai­ta halu­a­van yri­tyk­sen verkko­sivus­ton kehit­tämi­nen ja hakuko­neop­ti­moin­ti ei tule koskaan valmi­ik­si. Se on jatku­va, akti­ivi­nen pros­es­si, mis­sä ideoidaan, toteutetaan ja mitataan. Näin saadaan jatku­vasti tehostet­tua ja laa­jen­net­tua liike­toim­intaa digi­markki­noin­nin keinoin.

Tehdään verkkosivut, jotka löytyvät – ja joilta ostetaan. Joko aloitetaan?

Miltä SEO-asiantuntijan oma sivusto näyttää – ja miksi sillä on väliä?

Sanon­ta “suu­tarin lapsel­la ei ole kenkiä” ei päde tässä talos­sa. Panos­tan itse Meion sivus­ton hakuko­neop­ti­moin­ti­in erit­täin tavoit­teel­lis­es­ti ja pitkäjän­teis­es­ti – kos­ka se toimii. Orgaa­ni­nen näkyvyys ei ole vain tehokas­ta, vaan ain­oa avain kestävään kasvu­un.

Rak­ensin Meion sivus­ton heti alus­ta asti teknis­es­ti vah­vak­si ja hakukoneystäväl­lisek­si. Mut­ta kos­ka toimi­alamme on yksi koko verkon kil­pailuim­mista, vas­tas­sa on iso­ja toimis­to­ja, joil­la on vuosien etu­mat­ka ja vank­ka auk­tori­teet­ti – nousu Googlen haku­tu­lok­sis­sa ei todel­lakaan ollut help­poa: se vaati erit­täin paljon työtä, aikaa ja kär­siväl­lisyyt­tä.

Tänä päivänä tilanne on täysin toinen. Meion sivus­to löy­tyy Googlen ensim­mäiseltä haku­tu­los­sivul­ta jopa kaikkein kovim­mil­la avain­sanoil­la (kyl­lä – myös avain­sanal­la hakuko­neop­ti­moin­ti). Lisäk­si Meion sivus­to löy­tyy Googlen kär­jestä useil­la kym­me­nil­lä rel­e­van­teil­la hakuter­meil­lä.

Tämä näkyvyys ei ole pelkkä ylpey­de­nai­he, vaan tämä näkyvyys tuo Meiolle konkreet­tista arvoa – täl­lä het­kel­lä läh­es 2000 € arvos­ta liiken­net­tä joka kuukausi.

Mitä SEOn avulla on saavutettu tähän mennessä?

Vaik­ka kyseessä on vielä tuore sivus­to (varsinkin hakukonei­den silmis­sä), on näkyvyys kas­vanut merkit­tävästi. Täl­lä het­kel­lä poten­ti­aaliset asi­akkaat löytävät Meion itse suo­raan Googles­ta. Ilman tätä näkyvyyt­tä Meio olisi käytän­nössä näkymätön – ja jou­tu­isin käyt­tämään huo­mat­tavia sum­mia mak­set­tuun main­on­taan sekä val­tavasti aikaa asi­akkaiden etsimiseen.

  • Tähän men­nessä saavute­tut tulok­set näkyvät suo­raan myös sivus­ton kävi­jämääris­sä sekä yhtey­de­no­tois­sa — kos­ka sivus­to on nyt tietoa hake­vien ja poten­ti­aal­is­ten asi­akkaiden löy­det­tävis­sä.
  • Täl­lä het­kel­lä Googlen kaut­ta saa­pu­van liiken­teen arvo vas­taa jo läh­es 2 000 euron kuukausit­taista main­os­bud­jet­tia, mikäli saman liiken­teen han­kkisi mak­se­tun main­on­nan kaut­ta (joka kuukausi).
  • Orgaa­ni­nen näkyvyys säästää rahaa, tuo oikeat asi­akkaat luok­seni ja tekee asi­akashank­in­nas­ta jatku­vaa ja ennustet­tavaa.

Ja kaikkein paras­ta­han on se, että näkyvyys kas­vaa tasais­es­ti edelleen kokoa­jan.

SEOn avulla on mahdollista rakentaa kestävää kasvua ja markkinointia

Oma tavoit­teeni on saa­da Meion sivus­to löy­tymään Googlen orgaani­sista haku­tu­lok­sista mah­dol­lisim­man hyvin, jot­ta sivus­tol­la on mah­dol­lisu­us tavoit­taa hakukonei­den kaut­ta poten­ti­aal­isia asi­akkai­ta.

Parhaim­mil­laan SEO on jatku­vaa tekemistä — ja ajan kanssa, kun sivus­to saa lisää ikää sekä sivus­ton auk­tori­teet­ti hakukonei­den silmis­sä kas­vaa, tule­vat tulok­set entis­es­tään kas­va­maan.

Jos halu­at kas­vat­taa liike­toim­intaasi ja halu­at tule­vaisu­udessa tavoit­taa poten­ti­aaliset asi­akkaasi kus­tan­nuste­hokkaam­min, niin ota yhteyt­tä! Selvitetään, kuin­ka kump­panu­us Meion kanssa voisi aut­taa sin­ua saavut­ta­maan tavoit­teesi!

Ota yhteyttä, selvitetään voisinko sopia sinun SEO-kumppaniksi!

Meio | SEO-toimisto

Google Partner -tunnus

Google Partner -tunnus on merkki siitä, että Meio on todistettavasti kasvattanut asiakkaidensa liiketoimintaa Google-mainonnan avulla.

WWF ystäväyritys 2025

Meio Oy

krista@meio.fi

Y‑tunnus 3337381–5

© Meio Oy | Kaikki oikeudet pidätetään.