Kotisivujen hinta

Kotisivut yritykselle – jotka löytyvät ja myyvät

Meion sivus­tot raken­netaan hakuko­neop­ti­moi­jan näkökul­mas­ta, jot­ta saat enem­män kuin pelkän verkko­sivun: saat kana­van, joka tuo asi­akkai­ta.

Miksi haluaisit verkkosivuston, jota kukaan ei löydä?

Rakennan yrityksellesi kokonaisvaltaisesti hakukoneoptimoidut verkkosivut – jotka oikeasti löytyvät ja vakuuttavat asiakkaasi

  • Hakuko­neop­ti­moitu sivus­to ei ole sama asia kuin ”hakukoneystävälli­nen sivus­to” tai sivus­to, johon on asen­net­tu Yoast-tyyp­pinen SEO-lisäosa.
  • Hakuko­neop­ti­moitu sivus­to tarkoit­taa sivus­toa, jon­ka on opti­moin­ut ammat­ti­lais­ta­soinen hakuko­neop­ti­moi­ja eli SEO-asiantun­ti­ja.

Meion toteut­ta­mat sivus­tot raken­netaan alus­ta asti vah­val­la SEO-strate­gial­la ja aina SEOn ytimessä™ ‑metodil­la – mallil­la, jos­sa SEO kul­kee mukana, koko verkko­sivupro­jek­tin ajan. Näin varmis­te­taan, että uusi sivus­tosi ei ole vain dig­i­taa­li­nen käyn­tiko­rt­ti, vaan pitkäjän­teis­es­ti kasvua tuot­ta­va myyn­tikana­va.

Kun verkko­sivut ovat yri­tyk­sesi tärkein markki­noin­ti- ja myyn­tikana­va, niiden täy­tyy tehdä paljon enem­män kuin vain näyt­tää hyvältä. Niiden täy­tyy löy­tyä Googlen haku­tu­lok­sista, vaku­ut­taa asi­akkaat ja tukea liike­toim­intasi kasvua.

Kun halu­at, että yri­tyk­sesi löy­tyy oikeal­la het­kel­lä, vaku­ut­taa asi­akkaasi ja tuo lisää myyn­tiä – olet juuri oike­as­sa paikas­sa. Google-näkyvyy­den rak­en­t­a­mi­nen on Meion ydi­nosaamista.

Tuloksia kokemuksella

Oikeanlainen sisältörakenne tuo näkyvyyttä heti – ja kasvattaa sitä ajan kanssa

Hyvä näkyvyys ei syn­ny sat­tumal­ta – se vaatii oikean­laisen perus­tan. Yksi keskeinen tek­i­jä on sivus­ton laa­ju­us, joka vaikut­taa myös osaltaan suo­raan siihen, kuin­ka hyvin ja kuin­ka nopeasti yri­tyk­sesi alkaa löy­tyä Googles­ta.

Meion toteut­tamis­sa pro­jek­teis­sa arvioimme koke­muk­sen poh­jal­ta jo alus­sa, mil­lainen sisältörakenne palvelee parhait­en tavoit­teitasi ja antaa vahvim­mat lähtöko­h­dat näkyvyy­delle.

Näin sivus­to alkaa tuot­taa liiken­net­tä ja luot­ta­mus­ta heti – ja ajan myötä näkyvyys vain kas­vaa yhä laa­jem­mil­la haku­sanoil­la. Ilman riit­tävää sisältöä on mah­do­ton­ta rak­en­taa vah­vaa näkyvyyt­tä Goog­lessa.

Meion koti­sivu­paketit hin­noitel­laan alka­en-hin­noil­la: jokainen kokon­aisu­us räätälöidään asi­akkaan lähtöti­lanteen, tavoit­tei­den, bud­jetin ja toivei­den poh­jal­ta. Lop­ulli­nen hin­ta määräy­tyy aina kokon­aisu­u­den mukaan – ei kom­pro­missien.

WordPress kotisivut hinta

Kotisivupaketit & hinnasto

Kasvun ensiaskeleet

- pohja, jolle tuleva kasvu rakentuu

Hinta alkaen 3 200 € + alv

Pieni (3–6 sisältö­sivua), selkeä ja hakuko­neop­ti­moitu sivus­to, joka rak­en­taa uskot­tavu­ut­ta ja tukee yri­tyk­sesi tavoit­tei­ta alus­ta asti. Tämä paket­ti sopii, kun halu­at pienem­mälle sivus­tolle laadukkaan ja vah­van perus­tan, jota on help­po kehit­tää ja laa­jen­taa ajan kanssa – ilman, että lähde­tään liik­keelle kom­pro­mis­seil­la.

Kun halu­at heti alus­ta asti näyt­tää hyvältä Googlen silmis­sä – ja vaku­ut­taa asi­akkaasi.

  • 3–6 sisältö­sivua – esimerkik­si etu­sivu, palve­lut, yri­ty­sesit­te­ly ja yhteystiedot.
  • Uni­ik­ki, brän­disi mukainen ulkoa­su, joka on selkeä, nykyaikainen ja vaku­ut­ta­va sekä toimii saumat­tomasti eri lait­teil­la.
  • Hakukone- ja käyt­täjäys­tävälli­nen sivus­torakenne ja sisältös­trate­gia: suun­nitel­laan loogi­nen ja hel­posti nav­igoita­va rakenne, joka tukee sekä käyt­täjäkoke­mus­ta että löy­det­tävyyt­tä.
  • Hakuko­neop­ti­moin­ti (SEO): tekniset SEO-peruse­le­men­tit kuten sivus­tokart­ta, kuvien opti­moin­ti, metatiedot ja latausnopeus huomioidaan jo toteu­tus­vai­heessa.
  • Avain­sanatutkimus, –kar­toi­tus ja strate­gia: selvitetään, mil­lä avain­sanoil­la näkyvyyt­tä on strate­gis­es­ti kan­nat­tavin­ta lähteä kas­vat­ta­maan.
  • Sisältö­jen hakuko­neop­ti­moin­ti: opti­moidaan sivus­ton kaik­ki tärkeim­mät sisäl­löt tutkimustyön ja strate­gian poh­jal­ta – selkeästi, tehokkaasti ja tavoit­teel­lis­es­ti.
  • Eväste­su­os­tu­musky­se­ly ‑toimin­nal­lisu­us
  • Google Analytics‑, Tag Man­ag­er- ja Google Search Con­sole ‑tilien luon­ti ja inte­groin­ti uuteen sivus­toon.

Verkkosivuista myyntikone

- SEOn ytimessä ‑metodilla

Hinta alkaen 5 200 € + alv

Raken­namme laadukkaan ja uskot­ta­van verkko­sivus­ton, joka ei vain näytä hyvältä – vaan löy­tyy, vaku­ut­taa ja myy.

Verkko­sivuista myyn­tikone ‑paket­ti yhdis­tää vah­van SEO-strate­gian, teknis­es­ti viimeis­tel­lyn rak­en­teen ja vaku­ut­ta­vat sisäl­löt – lop­putu­lok­se­na myyvä sivus­to, joka tukee liike­toim­intasi kasvua.

Kun halu­at hakuko­neop­ti­moidut verkko­sivut, jot­ka tekevät markki­noin­nista tehokkaam­paa ja asi­akashank­in­nas­ta helpom­paa. Sivus­ton laa­ju­us suun­nitel­laan aina tarpei­den ja tavoit­tei­den mukaan. Koke­muk­sen poh­jal­ta osaamme rak­en­taa sisältörak­en­teen, joka tukee sekä nopei­ta tulok­sia että pitkäaikaista kasvua hakukoneis­sa.

  • Sivus­ton laa­ju­us tarpei­den mukaan – sivus­ton laa­ju­us määritel­lään liike­toim­intasi kannal­ta oleel­lis­ten sisältö­jen poh­jal­ta – niin, että tärkeim­mät hakuter­mit ja asi­akashank­in­nan kannal­ta keskeiset sivut ote­taan hal­tu­un jo raken­nus­vai­heessa.
  • Uni­ik­ki, brän­disi mukainen ulkoa­su, joka on selkeä, nykyaikainen ja vaku­ut­ta­va sekä toimii saumat­tomasti eri lait­teil­la.
  • Hakukone- ja käyt­täjäys­tävälli­nen sivus­torakenne ja sisältös­trate­gia: suun­nitel­laan loogi­nen ja hel­posti nav­igoita­va rakenne, joka tukee sekä käyt­täjäkoke­mus­ta että löy­det­tävyyt­tä.
  • Hakuko­neop­ti­moin­ti (SEO): tekniset SEO-peruse­le­men­tit kuten sivus­tokart­ta, kuvien opti­moin­ti, metatiedot ja latausnopeus huomioidaan jo toteu­tus­vai­heessa.
  • Avain­sanatutkimus, –kar­toi­tus ja strate­gia: selvitetään, mil­lä avain­sanoil­la näkyvyyt­tä on strate­gis­es­ti kan­nat­tavin­ta lähteä kas­vat­ta­maan.
  • Sisältö­jen hakuko­neop­ti­moin­ti: opti­moidaan sivus­ton sisäl­löt tutkimustyön ja strate­gian poh­jal­ta – selkeästi, tehokkaasti ja tavoit­teel­lis­es­ti.
  • Eväste­su­os­tu­musky­se­ly ‑toimin­nal­lisu­us
  • Google Analytics‑, Tag Man­ag­er- ja Google Search Con­sole ‑tilien luon­ti ja inte­groin­ti uuteen sivus­toon.

Verkkosivuista myyntikone PREMIUM

- SEOn ytimessä ‑metodilla + 3 kk jatkuva SEO

Hinta alkaen 9 900 € + alv

Saat kaiken, mitä Verkko­sivuista myyn­tikone sisältää – laadukkaan, hakuko­neop­ti­moidun ja myyvän verkko­sivus­ton – ja lisäk­si kol­men kuukau­den akti­ivisen seu­ran­nan ja SEO-työn sivus­ton julka­isun jäl­keen.

Näin varmis­tamme, että sivus­tosi ei ain­oas­taan lähde liik­keelle vah­vasti, vaan jatkaa kasvuaan Goog­lessa, kerää enem­män liiken­net­tä ja tuo entistä enem­män asi­akkai­ta heti ensim­mäi­sistä kuukau­sista läh­tien.

PREMIUM ‑paket­ti tar­joaa kaiken saman kuin Verkko­sivuista myyn­tikone (yllä) – ja lisäk­si kasvua vauhdit­ta­vat extrat:

  • 3 kk tavoit­teel­lista SEO-työtä sivus­ton julka­isun jäl­keen – jatkamme verkko­sivus­ton opti­moin­tia ja sisäl­lön kehit­tämistä, mikä vauhdit­taa tulok­sia entis­es­tään.
  • Avain­sano­jen seu­ran­ta – seu­raamme tärkeimpi­en haku­sano­jen sijoituk­sia Goog­lessa eril­lisel­lä SEO-työkalul­la ja reagoimme tarvit­taes­sa muu­tok­si­in.
  • Jatku­va seu­ran­ta ja reflek­ti­ivi­nen SEO-työ – näin varmis­tamme, että saavu­tamme parhaat mah­dol­liset tulok­set liike­toim­intasi tavoit­tei­den kannal­ta.

Tavoitteena ei ole vain näkyä – vaan tulla löydetyksi ja valituksi!

Älä maksa tuplatyöstä – ja rakenna sivustoa kahteen kertaan

Sin­ullekin on ehkä main­os­tet­tu hakukoneystäväl­lisiä verkko­sivu­ja – mitä se oikein tarkoit­taa?

Käytän­nössä sivus­toa, joka on nopea, mobi­iliys­tävälli­nen ja teknis­es­ti kun­nos­sa – mut­ta se ei vielä ole hakuko­neop­ti­moitu. Jos alal­lasi on yhtään kil­pailua, pelkkä tekni­nen perus­ta ei riitä tuo­maan asi­akkai­ta Googlen kaut­ta.

Liian usein tulee vas­taan tilantei­ta, jos­sa yri­tys investoi uusi­in verkko­sivui­hin – mut­ta näkyvyys Goog­lessa jääkin heikok­si. Ja vas­ta siinä vai­heessa mukaan kut­su­taan SEO-asiantun­ti­ja, joka joutuu räjäyt­tämään suuren osan juuri tehdys­tä työstä ja rak­en­ta­maan kaiken uudelleen.

Kun sivus­to raken­netaan heti alus­ta asti vah­val­la SEO-strate­gial­la, väl­tyt turhal­ta tuplatyöltä – ja saat ker­ral­la verkko­sivut, jot­ka sekä löy­tyvät että myyvät.

[Konkreet­ti­nen esimerk­ki] Kat­so, miten suuri vaiku­tus on sil­lä tulok­si­in, onko sivus­to vain hakukoneystävälli­nen – vai myös oikeasti hakuko­neop­ti­moitu.

Rakennetaan yrityksellesi verkkosivut kerralla, kunnolla ja tuloshakuisesti.

Vakuuttavat, löytyvät ja myyvät kotisivut yritykselle

Verkkosivuista myyntikone – SEOn ytimessä™ ‑metodilla

Uuden sivus­ton rak­en­t­a­mi­nen ei ole vain tekni­nen pro­jek­ti – se on sijoi­tus, jon­ka tulee tuot­taa arvoa pitkälle tule­vaisu­u­teen. Sik­si Meion kanssa työsken­te­ly perus­tuu selkeään ja vai­heit­taiseen malli­in, jos­sa SEO kul­kee mukana alus­ta lop­pu­un.

Näin varmis­te­taan, että pro­jek­ti ei jää puoli­tiehen, vaan sivus­tosi rak­en­tuu kestävästi: se läh­tee tuot­ta­maan tulok­sia jo varhaises­sa vai­heessa vähem­män kil­pail­luil­la haku­sanoil­la ja laa­jen­taa näkyvyyt­tään ajan myötä yhä merkit­tävämpi­in hakuter­mei­hin.

Verkko­sivupro­jek­ti alkaa aina kirkas­ta­mal­la kokon­aisku­va. Selvitämme nykyisen hakuko­nenäkyvyytenne, liike­toim­intanne tavoit­teet ja asi­akkaiden haku­ta­vat. Näin saamme selkeän lähtöpis­teen: mis­sä olette nyt ja mihin halu­at­te päästä.

Tämä vai­he varmis­taa, että pro­jek­ti rak­en­tuu vah­valle perustalle ja jokainen seu­raa­va askel vie suo­raan kohti oikei­ta tavoit­tei­ta.

Kun tavoit­teet on kirkastet­tu, raken­namme selkeän SEO-strate­gian, joka tukee liike­toim­intanne kasvua. Määrit­telemme avain­sanat, joil­la asi­akkaanne oikeasti etsivät tar­joa­maanne, ja suun­nit­telemme konkreet­tiset askeleet, joil­la hei­dät tavoite­taan juuri oikeal­la het­kel­lä. Strate­gia toimii koko pro­jek­tin kart­tana – tiedämme aina, mitä teemme ja mik­si.

Samal­la raken­namme sivus­tolle selkeän rak­en­teen, määrit­telemme ulkoa­sun suun­tavi­ivat ja suun­nit­telemme sisäl­löt, jot­ka sekä löy­tyvät että vaku­ut­ta­vat.

Verkko­sivut raken­netaan suun­nitel­man poh­jal­ta. Hakukoneet ja asi­akkaat rakas­ta­vat selkeitä, toimivia ja nopei­ta sivus­to­ja. Hyvin raken­net­tu perus­ta tekee sivuis­tanne luotet­ta­vat, help­pokäyt­töiset ja valmi­it tuke­maan liike­toim­intaasi pitkälle tule­vaisu­u­teen.

Viimeis­telemme huolel­lis­es­ti kaik­ki yksi­tyisko­h­dat: sisäl­löt, visuaaliset ele­men­tit, metatiedot, sisäiset linki­tyk­set ja toim­intake­ho­tuk­set (CTA:t). Varmis­tamme myös, että sivus­tosi toimii moit­teet­tomasti eri lait­teil­la ja selaimil­la. Näin raken­namme perus­tan, joka kestää ja tuot­taa tulok­sia.

Kun kaik­ki yksi­tyisko­h­dat on hiot­tu, sivus­to tes­tat­tu ja valmis – se julka­istaan.

Tarvit­taes­sa huole­hdin myös teknis­es­tä ylläpi­dos­ta jatkos­sa – Word­Press-sivus­ton sään­nölli­nen päivit­tämi­nen on tärkeää, jot­ta sivus­to pysyy tur­val­lise­na ja toim­intavar­mana.

Hur­raa! Nyt yri­tyk­sel­läsi on laadukkaat verkko­sivut ja vah­va poh­ja verkkonäkyvyy­delle!

SEOn ytimessä™ ‑metodil­la raken­net­tu verkko­sivus­to tar­joaa jo itsessään vah­van poh­jan hakuko­nenäkyvyy­delle. Parhaim­mil­laan SEO ei kuitenkaan ole vain ker­talu­on­teinen pro­jek­ti, vaan pros­es­si, mitä on aina mah­dol­lista kehit­tää lisää.

Tämä antaa sin­ulle vapau­den vali­ta: oletko tyy­tyväi­nen jo saavutet­tuun tulok­seen, vai halu­atko skaala­ta näkyvyyt­tä vieläkin pidem­mälle.

Kun halu­at kas­vat­taa näkyvyyt­täsi entistä vahvem­min, voimme jatkaa tavoit­teel­lista SEO-työtä myös sivus­ton julka­isun jäl­keen – jol­loin uusi sivus­tosi saa jatku­vasti yhä enem­män voimaa tuo­da asi­akkai­ta Googlen kaut­ta.

Miksi Meio?

Tilaa verkkosivut yritykselle luotettavalta SEO-ammattilaiselta

Olen hakuko­neop­ti­moin­nin asiantun­ti­ja, joka ei ain­oas­taan suun­nit­tele verkko­sivu­ja – vaan rak­en­taa niistä pitkäjän­teis­es­ti kasvua tuot­tavia myyn­tikanavia.

Yli 10-vuo­tisen digi­markki­noin­tiu­rani aikana olen saanut aut­taa lukuisia asi­akkai­tani rak­en­ta­maan kestäväm­pää ja tehokkaam­paa markki­noin­tia.

Olen kokenut sen itse ja näh­nyt asi­akkaideni kanssa ker­ta toisen­sa jäl­keen, miten hakuko­neop­ti­moin­ti ja oikeil­la avain­sanoil­la saavutet­tu näkyvyys Goog­lessa voi muut­taa koko liike­toimin­nan suun­nan.

Kehit­tämäl­läni SEOn ytimessä™ ‑metodil­la raken­netut sivus­tot ovat tuoneet asi­akkail­leni huikei­ta ja konkreet­tisia tulok­sia: sato­ja Googlen kärk­isi­joituk­sia, sato­ja tuhan­sia kävi­jöitä, tuplaan­tunei­ta liike­vai­h­to­ja – kaik­ki tämä laadukkaiden verkko­sivu­jen ja SEOn avul­la.

Kun et etsi halvinta ratkaisua – vaan fiksuinta sijoitusta. Joko aloitetaan?

Ota yhteyttä, selvitetään voisinko auttaa!

Meion toteuttamia verkkosivuja yrityksille

WordPress-kotisivut yritykselle — monipuolinen ja turvallinen valinta

Me raken­namme yri­tyk­sesi koti­sivut Word­Press-julka­isu­jär­jestelmään – alla muu­tamia syitä vali­ta Word­Press.

Raken­nan koti­sivut yri­tyk­selle, joka halu­aa erot­tua kil­pailus­sa, taa­ta asi­akkailleen laadukkaan, tur­val­lisen ja nopean sivus­tokoke­muk­sen – ja ennen kaikkea kas­vat­taa Google-näkyvyyt­tä ja han­kkia lisää asi­akkai­ta.

Et saa pelkkiä sivuja – vaan digitaalisen vankan perustan.

Miksi valita WordPress-verkkosivut?

Googlen kaut­ta tule­va liikenne kasvoi puolen vuo­den aikana huikeat +454 % – ja asi­akas­määrä yli 40 % tavoitel­luil­la sek­tor­eil­la. Eri­tyisen arvokkaana pidimme sitä, että Meio kuun­teli aidosti tarpeita­mme ja vei pro­jek­tia eteen­päin selkeästi ja ammat­ti­taitois­es­ti. Yhteistyö oli suju­vaa alus­ta lop­pu­un – saimme osal­lis­tua sopi­vas­sa roolis­sa ja vaikut­taa lop­putu­lok­seen.

PNV | Pak­i­lan Voimis­teli­jat

Laadukkaat verkkosivut eivät yksin riitä – SEO tekee niistä tehokkaat

Siihen eivät yleen­sä riitä pelkät laadukkaat net­ti­sivut, vaan Google-näkyvyy­teen tarvi­taan hakuko­neop­ti­moin­tia. Siihen kuu­luu mm. avain­sanatutkimus ja käyt­täjän hakuin­ten­tion ymmärtämi­nen, sisältö­jen opti­moin­ti, tekni­nen opti­moin­ti sekä sivus­ton ulkop­uo­li­nen opti­moin­ti.

Laadukkaiden koti­sivu­jen sekä hyvän Google-näkyvyy­den avul­la kas­vatat yri­tyk­sesi liike­toim­intaa, kun aidosti poten­ti­aaliset asi­akkaat löytävät yri­tyk­sesi luokse. Paras­ta on se, että SEOn avul­la saavute­taan pitkäjän­teistä näkyvyyt­tä yri­tyk­sel­lenne.

Jos alal­lasi on kova kil­pailu hakuko­nenäkyvyy­destä, on järkevää sisäl­lyt­tää myös hakuko­neop­ti­moin­nin palvelui­ta osak­si koti­sivupro­jek­tia. Kokon­aisu­us räätälöidään tei­dän tarpeis­tanne läh­tien!

“Asiantun­te­vaa palvelua. Krista ymmär­si pul­mat, ja ratkoi ne nopeasti. Muu­tok­sil­la saati­in suuri vaiku­tus aikaan: puo­lessa vuodessa Googlen kaut­ta tullei­den kävi­jöi­den määrä nousi kk-tasol­la yli +3000 %! Tämä on näkynyt selvästi ja suo­raan myyn­nis­sä!”

Toim­i­tusjo­hta­ja, elämys­palvelu­alan yri­tys

Laadukkaat verkkosivut yritykselle Meion kanssa

WordPress + Kadence Pro

Siinä mis­sä aiem­min verkko­sivu­jen rak­en­t­a­mi­nen vaati koodarin sorminäp­päryyt­tä ja paljon aikaa, mah­dol­lis­ta­vat nykyaikaiset Word­Press-teemat tänä päivänä laadukkaiden, nopei­den ja täysin uni­ikkien verkko­sivu­jen toteu­tuk­sen kus­tan­nuste­hokkaasti.

Olen vuosien var­rel­la tes­tannut usei­ta tun­net­tu­ja teemo­ja (mm. Divi ja Ele­men­tor), mut­ta nykyään luotan Kadence Pro­hon. Mik­si? Kos­ka se yhdis­tää kaiken, mitä nykyaikaiselta sivus­tol­ta vaa­di­taan:

  • Kevyt ja nopea. Nopeasti latau­tu­va sivus­to on parem­pi käyt­täjälle ja hakukoneille – Google palk­it­see nopeud­es­ta.
  • Jous­ta­va ja muokat­ta­va. Raken­netaan sivus­to juuri sin­un brän­disi näköisek­si – ilman kom­pro­mis­se­ja tai valmis­po­h­ja­maisu­ut­ta.
  • Hakukoneystävälli­nen. Kadence tukee teknis­es­ti vah­vaa hakuko­neop­ti­moin­tia ja mobi­ilikäytet­tävyyt­tä alus­ta asti.
  • Kestävä val­in­ta. Sivus­toa on help­po kehit­tää ja laa­jen­taa yri­tyk­sesi mukana – ilman jatku­via uudelleen­raken­nuk­sia.

Tämä tekee Kadences­ta eri­no­maisen valin­nan eri­tyis­es­ti hakuko­neop­ti­moin­nin ja mobi­ilikäytet­tävyy­den kannal­ta.

Ota yhteyttä ja tehdään yrityksesi verkkosivuista sellaiset, jotka kestävät aikaa ja kasvavat liiketoimintasi mukana!

Rakennan laadukkaat kotisivut yritykselle, jotka tekevät ostamisen helpoksi

Meiol­la keski­tymme rak­en­ta­maan laadukkai­ta koti­sivu­ja, jot­ka aidosti aut­ta­vat yri­tyk­sesi asi­akkai­ta ja tasoit­ta­vat hei­dän ostopolul­taan kaik­ki ylimääräiset kivet. Ensi­vaikutel­ma tehdään vain ker­ran — hyvä verkko­sivus­to esit­telee asi­akkaalle yri­tyk­sesi parhaat puo­let ja perustelee mik­si juuri te olette oikea val­in­ta kil­pail­i­joidenne joukos­ta.

Kun verkko­sivus­to on teknis­es­ti toimi­va ja sisäl­löiltään houkut­tel­e­va, tuot­taa myös markki­noin­ti parem­pia tulok­sia — orgaa­ni­nen liikenne kon­ver­toituu parem­min kävi­jöistä asi­akkaik­si, ja myös mak­se­tun main­on­nan ohjaami­nen laadukkaalle koti­sivulle on huo­mat­tavasti kus­tan­nuste­hokkaam­paa ja kon­ver­sio­pros­ent­ti kas­vaa.

Yrityksen kotisivut käyttäjä- ja hakukoneystävällisyys edellä

Hyvin suun­nitel­tu rakenne ohjaa asi­akas­ta ostopolul­la eteen­päin ja on erit­täin tärkeää myös hakuko­nenäkyvyy­den kannal­ta. Hel­posti ymmär­ret­tävä, selkeä ja ytimekäs sisältö antaa sin­ulle kil­pailue­t­ua (ilman sitä sulaudut hel­posti kil­pail­i­joiden joukkoon).

Ja tosi­aan, verkko­sivun sisäl­löil­lä on myös suuri vaiku­tus sivus­ton löy­det­tävyy­teen. Niiden tulee olla alasi tärkeille avain­sanoille opti­moitu­ja, asi­akkaalle aidosti rel­e­vant­te­ja ja hei­dän ongel­mansa ratkai­se­via.

Teemme verkko­sivut, jot­ka löy­tyvät – ja joil­ta oste­taan.

Kysymyksiä ja vastauksia kotisivuihin liittyen

Koti­sivu­jen toteu­tu­sai­ka riip­puu sivus­ton laa­ju­ud­es­ta ja siitä, kuin­ka valmi­ina sisältö­ma­te­ri­aalit ovat. Keskimäärin pro­jek­ti kestää noin 4–8 viikkoa. Pienem­mät sivus­tot voivat valmis­tua nopeam­min.

Kyl­lä voit! Raken­nan sivus­tot Word­Press-alustalle teemal­la, jos­sa sisältö­jen päivit­tämi­nen on help­poa ilman koodau­sosaamista. Saat halutes­sasi myös yksinker­taisen ohje­v­ideon käyt­töösi.

Kyl­lä! Kaikki­in Meion koti­sivu­paket­tei­hin sisäl­tyy perus­ta­son hakuko­neop­ti­moin­ti – Meion sivus­tot raken­netaan aina myös teknis­es­ti mah­dol­lisim­man hakukoneystäväl­lisik­si.

SEOn ytimessä™ ‑metodil­la raken­net­tu verkko­sivus­to tar­joaa jo itsessään vah­van poh­jan hakuko­nenäkyvyy­delle. Parhaim­mil­laan SEO ei kuitenkaan ole vain ker­talu­on­teinen pro­jek­ti, vaan pros­es­si, mitä on aina mah­dol­lista kehit­tää lisää.

Kun halu­at kas­vat­taa näkyvyyt­täsi entistä vahvem­min, voimme jatkaa tavoit­teel­lista SEO-työtä myös sivus­ton julka­isun jäl­keen – jol­loin uusi sivus­tosi saa yhä enem­män voimaa tuo­da asi­akkai­ta Googlen kaut­ta.

Kyl­lä – Word­Press panos­taa jatku­vasti tieto­tur­vaan ja päivit­tää sään­nöl­lis­es­ti ohjelmis­toaan. Raken­namme sivus­tot teknis­es­ti tur­val­lisik­si ja huole­hdimme, että itse alus­ta ja lisäosat ovat ajan tasal­la. Tarvit­taes­sa huole­hdin puolestasi myös jatkos­sa sivus­ton ylläpi­dos­ta. Pitämäl­lä sivus­tosi ajan tasal­la voit vält­tyä mon­elta ongel­mati­lanteelta sekä pitää sivus­tosi tur­val­lise­na.

Ehdot­tomasti. Sivus­to raken­netaan Word­Pres­sil­lä ja tee­m­ana käytän Kaden­cen Pro ‑ver­sio­ta (johon saat Life­time ‑lisenssin). Kadence on täl­lä het­kel­lä SEO-kul­mas­ta ylivoimais­es­ti paras, kos­ka se on erit­täin kevyt, nopea ja myös esimerkik­si sisältöpäiv­i­tyk­siä on help­po tei­dän myös itse tehdä.

Jos sivus­tolle ei lisätä ana­lyti­ikkaa tai mitään muu­takaan kävi­jäseu­ran­taa, ei evästeil­moi­tus­ta tarvitse näyt­tää. Sen sijaan eväste­ban­neri vaa­di­taan, jos sivus­tol­la käytetään esimerkik­si Google Ana­lyt­ic­sia, Face­book-pik­seliä tai mui­ta markki­noin­ti­työkalu­ja, jot­ka tal­len­ta­vat evästeitä käyt­täjän selaimeen.

Jos sin­ul­la on tule­vaisu­udessa suun­nitelmis­sa kehit­tää Google-näkyvyyt­tä, tehdä mitä tahansa main­on­taa tai halu­at seu­ra­ta kävi­jäti­etoa, on ehdot­tomasti suositeltavaa ottaa käyt­töön työkalu­ja, kuten Google Ana­lyt­ics. Niiden avul­la voit ymmärtää, miten sivus­toa käytetään – ja kehit­tää sitä entistä tehokkaam­mak­si.

Kyl­lä! Kaik­ki tekemäni koti­sivut ovat täysin respon­si­ivisia eli ne toimi­vat saumat­tomasti eri kokoisil­la näytöil­lä – oli­pa kyseessä puhe­lin, tablet­ti tai tietokone. Hyvä käyt­tökoke­mus on tärkeä osa sekä asi­akkaille­si että hakukoneille.

Kotisivujen tekijä ja SEO-asiantuntija

Google-näkyvyyden rakentaminen on Meion ydinosaamista

Me Meiol­la voimme ottaa hal­tu­un verkko­sivus­tonne kokon­ais­val­taisen Google-näkyvyy­den kehit­tämisen, eli myös hakuko­neop­ti­moin­nin ja Google-main­on­nan.

Kun tilaat digi­markki­noin­nin palve­lut samal­ta toim­i­jal­ta, on se kus­tan­nuste­hokas­ta mon­es­ta syys­tä: voin räätälöidä teille hyvän paketin, tun­nen verkko­sivus­tonne kuin omat tasku­ni ja voin hallinnoi­da verkkonäkyvyyt­tänne hakukoneis­sa.

Jos tar­joa­maasi etsitään Googles­ta ja halu­at saa­da verkko­sivus­tosi tuot­ta­maan parem­min, ota yhteyt­tä!

Verkkosivut hinta — mistä se koostuu?

Koti­sivun tehtävä ja tavoite, eli mitä varten verkko­sivut raken­netaan, vaikut­ta­vat merkit­tävästi siihen, kuin­ka paljon sivus­toon kan­nat­taa investoi­da. Yleis­es­ti ottaen, mitä enem­män verkko­sivuil­la on omi­naisuuk­sia ja sisältöä, sitä suurem­pi on hin­ta — ja mitä enem­män aikaa sivus­toon käytetään, sitä suurem­pi on koti­sivu­jen hin­ta.

Mitä laadukkaam­min verkko­sivus­to on raken­net­tu ja mitä enem­män aikaa on käytet­ty sivus­ton rak­en­teen sekä sisältö­jen suun­nit­telu­un ja opti­moin­ti­in, sitä suurem­pi on hin­ta — mut­ta mitä parem­min koti­sivusi toimii sisäl­löl­lis­es­ti ja teknis­es­ti, sitä parem­min se tule­vaisu­udessa tuot­taa. Laadukas ja orgaanis­es­ti hakukoneista hyvin löy­tyvä verkko­sivus­to mak­saa usein itsen­sä moninker­tais­es­ti takaisin.

Koti­sivu­jen hin­taan vaikut­taa siis moni tek­i­jä, ja ymmärtämäl­lä nämä osa-alueet voit parem­min arvioi­da, mil­laiset verkko­sivut palvel­e­vat parhait­en juuri sin­un yri­tyk­sesi tarpei­ta. Alla karkea yleiskat­saus siitä, mitkä kaik­ki seikat vaikut­ta­vat net­ti­sivu­jen hin­taan.

Kotisivujen hinta on aina sijoitus

Älä kat­so pelkkää verkko­sivu­jen hin­taa, vaan sitä, mitä sil­lä hin­nal­la saat, jot­ta voit vali­ta juuri sin­un tarpeisi­isi sopi­van ratkaisun. Hyvä verkko­sivu tuot­taa ja säästää pidem­mäl­lä tähtäimel­lä paljon rahaa. Myös markki­noin­nin toteut­ta­mi­nen laadukkaalle sivus­tolle on huo­mat­tavasti kus­tan­nuste­hokkaam­paa.

Kun perus­tuk­set on tehty hyvin, on sivus­toa helpom­pi kas­vat­taa yri­tyk­sen mukana ja hakukone­si­joituk­sia on helpom­pi lähteä paran­ta­maan. Hakuko­neop­ti­moin­nin kannal­ta on tärkeää, että verkko­sivu on heti alun alka­en raken­net­tu mah­dol­lisim­man laadukkaasti sivus­ton käytet­tävyyt­tä sekä hakuko­nenäkyvyyt­tä silmäl­lä pitäen.

Eli muista, että pelkän koti­sivun hin­nan sijaan kan­nat­taa keskit­tyä ensisi­jais­es­ti siihen, että mil­lainen sivus­to palvelee juuri sin­un yri­tyk­sesi tilan­net­ta parhait­en, ja mitä tavoit­tei­ta verkko­sivun suh­teen sin­ul­la on jatkos­sa.

Täältä löy­dät konkreet­tisen esimerkin siitä, että mil­lainen ero tulok­sis­sa voi syn­tyä heti jo ensim­mäis­ten kuukausien aikana, kun ver­rataan hakukoneystäväl­listä sekä hakuko­neop­ti­moitua sivus­toa.

Kotisivujen ylläpidon hinta ja muut kulut

Kiin­teitä jatku­via kulu­ja koti­sivui­hin tulee yleen­sä domain­ista sekä palvelinku­luista. Web­hotelle­jakin on eri­laisia ja he tar­joa­vat eri­hin­taisia vai­h­toe­hto­ja. Tässäkin kan­nat­taa selvit­tää, mikä on toimivin ratkaisu juuri omi­in tarpeisi­in.

Oikeal­la valin­nal­la voit vaikut­taa sivus­tosi toimivu­u­teen sekä nopeu­teen, mikä on keskeistä hakuko­nenäkyvyy­den kannal­ta.

Hyvin suunnitellut ja hakukoneoptimoidut kotisivut auttavat yritystä menestymään kilpailussa ja kasvamaan!

Nettisivut hinta — mitä siis huomioida?

Edulli­nen tai ilmainen koti­sivu voi kuu­lostaa alku­un hyvältä, mut­ta se voi tul­la pitkässä juok­sus­sa nopeasti (todel­la paljon) kalli­im­mak­si, varsinkin jos koti­sivu ei tuo­ta mitään.

Jos verkko­sivu ei ole kokon­aisu­udessaan toimi­va, val­uu myös markki­noin­ti­in käyte­tyt rahat hukkaan, lisäk­si main­on­taan täy­tyy käyt­tää paljon enem­män rahaa, jot­ta poten­ti­aaliset asi­akkaat ylipäätään tavoite­taan.

Eli muista, että pelkän net­ti­sivun hin­nan sijaan kan­nat­taa keskit­tyä ensisi­jais­es­ti siihen, että mil­lainen sivus­to palvelee juuri sin­un yri­tyk­sesi tilan­net­ta parhait­en, ja mitä tavoit­tei­ta verkko­sivun suh­teen sin­ul­la on jatkos­sa.

Yhteen­ve­t­ona voidaan tode­ta, että laadukkaat koti­sivut ovat elin­tärkeä osa mod­er­nia yri­tys­toim­intaa. Ne luo­vat ensi­vaikutel­man yri­tyk­ses­täsi ja ovat tärkeä kana­va asi­akkaiden tavoit­tamisek­si, brändin rak­en­tamisek­si ja lii­di­en keräämisek­si.

Meio | SEO-toimisto

Google Partner -tunnus

Google Partner -tunnus on merkki siitä, että Meio on todistettavasti kasvattanut asiakkaidensa liiketoimintaa Google-mainonnan avulla.

WWF ystäväyritys 2025

Meio Oy

krista@meio.fi

Y‑tunnus 3337381–5

© Meio Oy | Kaikki oikeudet pidätetään.