Asiakascase

Järvenpään Voimistelijat

Verkko­sivu-uud­is­tus & SEO | Brän­di oli vah­va seu­ran sisäl­lä, mut­ta ulospäin viesti ei kan­tanut. Paikallisetkaan eivät tien­neet, mitä kaikkea 75-vuo­tias seu­ra tar­joaa.

Verkkosivut, jotka löytyvät – ja joilta ostetaan.

Järvenpään Voimistelijat

Tulokset pähkinänkuoressa

  • Seka­va sivus­torakenne → selkeytet­ti­in ja jäsen­nelti­in
  • Visuaa­li­nen ilme → selkeytet­ti­in brändi­in sopi­vak­si
  • Rak­en­simme pitkän tähtäi­men SEO-strate­gian, kos­ka näkyvyys on ollut kovas­sa laskus­sa jo vuo­den ajan.
  • Vain muu­ta­mas­sa kuukaudessa saavu­timme Googlen 1. sivun näkyvyy­den kaikil­la paikallisil­la hauil­la.

Käy tutus­tu­mas­sa Jär­ven­pään Voimis­telijoiden sivus­toon!

Yhteistyö Meion kanssa auttoi kirkastamaan pitkän historian omaavan seuran näkyvyyttä ja tunnettuutta

Jär­ven­pään Voimis­teli­jat on jo yli 75 vuot­ta toimin­ut seu­ra, jon­ka brän­di oli seu­ran sisäl­lä vah­va. Moni ajat­teli, että tot­ta kai kaik­ki alueel­la tietävät seu­ran ja sen laa­jan toimin­nan. Käytän­tö osoit­ti kuitenkin toisin: kaik­ki paikalliset eivät edes tien­neet, mil­laisia palvelu­ja ja har­ras­tus­mah­dol­lisuuk­sia seu­ra tar­joaa.

Turhaut­ti, että olemme toim­i­neet 75 vuot­ta alueel­la ja silti ihmiset eivät tiedä, kuin­ka laa­ja ja kat­ta­va tar­jon­tamme on.

Aiem­min seu­ran panos­tuk­set oli­vat kohdis­tuneet eri­tyis­es­ti sosi­aaliseen medi­aan. Vaik­ka somemain­on­nas­ta oli hyö­tyä, se ei yksin riit­tänyt tavoit­ta­maan koko kohderyh­mää.

Miksi Meio?

Seu­ra löysi Meion suosi­tuk­sen kaut­ta. Val­in­taan vaikut­ti vah­vasti se, että Meiol­la oli jo koke­mus­ta vas­taa­van­laisen urheiluseu­ran kanssa työsken­telystä. ”Luo­timme, että Krista tun­tee toimi­alan ja osaa aut­taa meitä juuri oikeal­la taval­la”, Tar­ja ker­too.

Krista on erit­täin avu­lias ja asiantun­te­va kump­pani. Häneltä saimme selkeitä vas­tauk­sia ja konkreet­tisia toim­inta­malle­ja. Hän teki puolestamme kaiken teknisen ja jopa valmi­it viestit, jot­ka pysty­imme vain kopi­oi­da eteen­päin. Näin mei­dän oli itse help­po keskit­tyä siihen, mitä verkko­sivuil­ta toivomme, kun Krista hoiti kaiken ylimääräisen ympäril­lä”, Tar­ja kuvailee.

Yhteistyön arvokku­ut­ta lisäsi juuri se, että emme edes osan­neet huomioi­da kaikkea sitä, mitä Kristal­ta kuitenkin saimme. Saimme paljon enem­män, kuin osasimme pyytää.

Googlen ykkössivulle – vain muutamassa kuukaudessa

He eivät pelkästään näy hyvin – he myös tavoit­ta­vat oikeat ihmiset oikeaan aikaan, mikä tekee kaikesta markki­noin­nista myös huo­mat­tavasti tehokkaam­paa, kus­tan­nuste­hokkaam­paa ja vai­vat­tomam­paa.

Vain muu­ta­mas­sa kuukaudessa saavu­timme Googlen 1. sivun näkyvyy­den kaikil­la paikallisil­la hauil­la, joka oli strate­gian ensim­mäisen vai­heen tavoite (tämän avul­la voimme samal­la lähteä konkreet­tis­es­ti kas­vat­ta­maan sivus­ton luot­ta­mus­ta hakukonei­den silmis­sä).

Samaan aikaan juuri täl­lainen näkyvyys on paikalliselle palvelun­tar­joa­jalle aidosti arvokas­ta.

Kokon­ais­tu­losten kokon­aisku­va hah­mot­tuu vas­ta ajan kanssa, kos­ka orgaanista näkyvyyt­tä ei raken­neta het­kessä, Lisäk­si yksi konkreet­ti­nen muu­tos on kuitenkin jo nyt selvä: seu­ran oma ymmär­rys markki­noin­nin ja näkyvyy­den merk­i­tyk­ses­tä on kas­vanut.

Vih­doin alan ymmärtämään sen konkret­ian, mik­si verkko­sivui­hin on tärkeää panos­taa ja mik­si markki­noin­tibud­jet­tia on syytä kas­vat­taa – vaik­ka se ei alal­lamme ole koskaan kovin suuri.

Ilokseni saan jakaa myös tyytyväisen asiakkaani palautetta projektistamme:

Voin suosit­tel­la Meion palvelu­ja eri­tyis­es­ti urheiluseu­roille, kos­ka Kris­tan kanssa yhteistyö on niin help­poa ja hän tun­tee toimi­alaa. Toki uskon, että ala kuin ala, niin Kris­tan kanssa hom­ma onnis­tuu.

Jär­ven­pään Voimis­teli­jat / Tar­ja

Tunnistatko oman tilanteesi tästä?

Moni yri­tys luulee ole­vansa näkyvis­sä verkos­sa – vaik­ka todel­lisu­udessa hei­dät löytävät vain ne, jot­ka jo tun­te­vat hei­dät. Paikallisille yri­tyk­sille paikalli­nen näkyvyys verkos­sa on erit­täin tärkeä, kus­tan­nuste­hokas ja yleen­sä pitkäaikainen tapa löytää uusia asi­akkai­ta ja tul­la näkyväm­mäk­si alueel­laan.

Ja hyvä uuti­nen on tämä: näkyvyys ei syn­ny vahin­gos­sa, mut­ta sen voi aina rak­en­taa – ja siinä autan teitä mielel­läni.

Yli 10-vuo­tisen digi­markki­noin­tiu­rani aikana olen saanut aut­taa lukuisia asi­akkai­tani otta­maan merkit­täviä askelei­ta eteen­päin verkkonäkyvyy­den, myyn­nin ja markki­noin­nin kehit­tämisessä. Kun verkko­sivus­to on teknis­es­ti toimi­va ja sisäl­löiltään houkut­tel­e­va, tuot­taa myös markki­noin­ti parem­pia tulok­sia.

Ota yhteyt­tä – keskustel­laan verkko­sivu­jenne tilanteesta ja tehdään suun­nitel­ma, miten saamme teillekin näkyvyy­den, jon­ka sivus­tonne ansait­see!

Verkkosivut, jotka löytyvät – ja joilta ostetaan. Joko aloitetaan?

Meio | SEO-toimisto

Google Partner -tunnus

Google Partner -tunnus on merkki siitä, että Meio on todistettavasti kasvattanut asiakkaidensa liiketoimintaa Google-mainonnan avulla.

WWF ystäväyritys 2025

Meio Oy

krista@meio.fi

Y‑tunnus 3337381–5

© Meio Oy | Kaikki oikeudet pidätetään.