Kärkisijat haltuun

CASE | Pakilan Voimistelijat PNV

“Pro­jek­tin tavoit­tee­na oli nos­taa sivus­to Googlen 1. haku­tu­los­si­vul­le kes­kei­sil­lä pai­kal­li­sil­la haku­ter­meil­lä – ja täs­sä onnis­tuim­me.”

PNV - referenssi

Verkkosivu-uudistus ja SEO-projekti

Läh­tö­ti­lan­tees­sa sivus­to löy­tyi Googles­ta ainoas­taan brän­diin liit­ty­vil­lä hauil­la, mut­ta muu­ten se ei näky­nyt lain­kaan haku­tu­lok­sis­sa. Lisäk­si sivus­tol­le oli vuo­sien aika­na lisät­ty run­saas­ti uusia sivu­ja ja sisäl­töä ilman sel­ke­ää raken­net­ta, mikä teki tie­don etsi­mi­ses­tä vai­ke­aa ja koko­nai­suu­des­ta seka­van.

Sivus­to kai­pa­si kipeäs­ti sekä haku­ko­neop­ti­moin­tia että raken­teel­lis­ta sel­keyt­tä­mis­tä.

Altavastaajan roolista kärkisijoille

Verk­ko­si­vu-uudis­tuk­sen ja SEO-pro­jek­tin myö­tä onnis­tuim­me nos­ta­maan PNV:n sivus­ton Googlen ensim­mäi­sel­le haku­tu­los­si­vul­le lähes kai­kil­la kes­kei­sil­lä ja rele­van­teil­la pai­kal­li­sil­la haku­ter­meil­lä, mikä oli pro­jek­tin kes­kei­nen tavoi­te. Mer­kit­tä­vä näky­vyy­den paran­nus tukee sivus­ton kas­vua ja tavoit­taa tehok­kaam­min koh­de­ryh­mät.

Vain kol­mes­sa kuu­kau­des­sa:

  • Top3 sijo­jen mää­rä kas­voi +276,47 %
  • Top10 sijo­jen mää­rä kas­voi +197,30 %

Googlen haku­tu­lok­sien kaut­ta sivus­tol­le saa­pu­neen lii­ken­teen mää­rä (6kk SEO-pro­jek­tin jäl­keen):

  • Lii­ken­teen mää­rä on kas­va­nut +172,39 %
  • Näyt­tö­ker­rat haku­tu­lok­sis­sa ovat kas­va­neet +118,18 %

Pal­ve­lu­ha­ku­jen osal­ta tulok­set oli­vat vie­lä­kin mer­kit­tä­väm­piä, kun brän­di­haut jätet­tiin pois:

  • Lii­ken­teen mää­rä on kas­va­nut +454,55 %
  • Näyt­tö­ker­rat haku­tu­lok­sis­sa ovat kas­va­neet +495.01 %

Vain puo­les­sa vuo­des­sa näky­vyys on kas­va­nut läh­tö­ti­lan­tees­ta mer­kit­tä­väs­ti. Tilan­ne tulee var­mas­ti vie­lä enti­ses­tään­kin para­ne­maan, kun aikaa kuluu lisää ja Google ehtii rea­goi­maan muu­tok­siin.

Pro­jek­ti on pait­si vah­vis­ta­nut Paki­lan Voi­mis­te­li­joi­den haku­ko­ne­nä­ky­vyyt­tä, myös aset­ta­nut van­kan perus­tan tule­val­le kas­vul­le. Paki­lan Voi­mis­te­li­jat ovat nyt sel­keäs­ti esil­lä oikeis­sa hauis­sa ja tavoit­taa asiak­kai­ta tehok­kaas­ti, kii­tos haku­ko­neop­ti­moi­dun verk­ko­si­vus­ton ja käyt­tä­jäys­tä­väl­li­sen raken­teen.

– PNV Paki­lan Voi­mis­te­li­jat

Kiva kun oot täällä!

Voinko auttaa?

Yrit­tä­jän kii­rei­ses­sä arjes­sa mark­ki­noin­ti voi hel­pos­ti muut­tua hal­lit­se­mat­to­mak­si koko­nai­suu­dek­si. Lop­pu­tu­lok­se­na voi olla tun­ne, että mark­ki­noin­ti on enem­män stres­sin kuin tulok­sen läh­de.​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Mut­ta mitä jos mark­ki­noin­ti voi­si olla jotain muu­ta? Rau­hal­lis­ta, ennus­tet­ta­vaa ja kes­tä­vää – ilman jat­ku­vaa kam­pan­ja­stres­siä ja some­ka­len­te­rin täyt­tä­mis­tä.

10-vuo­ti­sen digi­mark­ki­noin­tiu­ra­ni aika­na olen saa­nut aut­taa lukui­sia asiak­kai­ta­ni otta­maan mer­kit­tä­viä aske­lei­ta eteen­päin verk­ko­nä­ky­vyy­den, myyn­nin ja mark­ki­noin­nin kehit­tä­mi­ses­sä.

Kun verk­ko­si­vus­to on tek­ni­ses­ti toi­mi­va ja sisäl­löil­tään hou­kut­te­le­va, tuot­taa myös mark­ki­noin­ti parem­pia tulok­sia.