Perus­tuk­set kun­toon!

Yrityksen näkyvyys netissä — kuinka tavoittaa asiakkaat verkossa?

Hakukonenäkyvyys haltuun

Miksi yrityksen näkyvyys netissä on tärkeää?

Yri­tyk­sen näky­vyys netis­sä on kriit­ti­sen tär­ke­ää, kos­ka suu­rin osa asiak­kais­ta käyt­tää inter­ne­tiä etsies­sään tie­toa, tuot­tei­ta ja pal­ve­lui­ta. Nyky­päi­vä­nä suu­rin osa osto­po­luis­ta alkaa haku­ko­neis­ta.

Hyvä näky­vyys ver­kos­sa mah­dol­lis­taa yri­tyk­sen löy­ty­mi­sen, kun poten­ti­aa­li­set asiak­kaat etsi­vät tie­toa ja ver­tai­le­vat eri vaih­toeh­to­jaan ver­kos­sa.

Verk­ko­nä­ky­vyys myös vah­vis­taa yri­tyk­sen uskot­ta­vuut­ta ja kil­pai­lu­ky­kyä, eri­tyi­ses­ti digi­taa­li­ses­sa maa­il­mas­sa, jos­sa kil­pai­lu on kovaa.

Lisäk­si se mah­dol­lis­taa tehok­kaam­man asia­kas­pal­ve­lun ja asiak­kai­den parem­man sitout­ta­mi­sen eri­lais­ten digi­taa­lis­ten kana­vien kaut­ta.

Näkyvyys netissä kasvattaa ja vahvistaa yrityksesi brändiä

Verk­ko­si­vus­tot, sosi­aa­li­nen media, haku­ko­neet — ne kaik­ki ovat kes­kei­siä teki­jöi­tä, kun pyri­tään tavoit­ta­maan poten­ti­aa­li­sia asiak­kai­ta ja raken­ta­maan vah­vaa brän­diä.

Yri­tyk­sen näky­vyy­del­lä ver­kos­sa on mer­kit­tä­vä vai­ku­tus sii­hen, mil­lai­sen ensi­vai­ku­tel­man se antaa poten­ti­aa­li­sil­le asiak­kail­le. Kun yri­tys panos­taa oikei­siin kana­viin ja stra­te­gioi­hin, se voi paran­taa näky­vyyt­tään ver­kos­sa, tavoit­taa uusia asiak­kai­ta ja vah­vis­taa brän­di­ään.

Kuinka parantaa yrityksen näkyvyyttä verkossa?

1. Laadukas verkkosivusto

Yri­tyk­sen verk­ko­si­vus­ton tulee olla infor­ma­tii­vi­nen, käyt­tä­jäys­tä­väl­li­nen ja res­pon­sii­vi­nen. Hyvä verk­ko­si­vus­to esit­te­lee asiak­kaal­le yri­tyk­se­si par­haat puo­let ja perus­te­lee mik­si juu­ri te olet­te oikea valin­ta kil­pai­li­joi­den­ne jou­kos­ta.

Laa­du­kas sekä tek­ni­ses­ti ja sisäl­löl­li­ses­ti toi­mi­va sivus­to löy­tyy myös haku­ko­neis­ta parem­min. 

2. Hakukoneoptimointi (SEO)

Haku­ko­neop­ti­moin­nin tavoit­tee­na on saa­da verk­ko­si­vus­to näky­mään mah­dol­li­sim­man kor­keal­la haku­tu­lok­sis­sa, mah­dol­li­sim­man rele­van­teil­la hakusa­noil­la.

Avain­sa­no­jen oikeaop­pi­nen käyt­tö, laa­du­kas sisäl­tö ja tek­ni­nen opti­moin­ti aut­ta­vat paran­ta­maan sivus­ton sijoi­tuk­sia haku­ko­neis­sa. Lue lisää, mitä kaik­kea haku­ko­neop­ti­moin­ti on?

3. Sisältömarkkinointi

Sisäl­tö­mark­ki­noin­nin avul­la voit paran­taa ja kas­vat­taa näky­vyyt­tä­si haku­ko­neis­sa sekä hou­ku­tel­la enem­män orgaa­nis­ta lii­ken­net­tä verk­ko­si­vuil­le­si.

Sisäl­tö­mark­ki­noin­ti on stra­te­gi­nen mark­ki­noin­nin kei­no, jos­sa kes­ki­ty­tään luo­maan rele­vant­tia ja hou­kut­te­le­vaa sisäl­töä koh­dey­lei­söl­le.

Tavoi­te on saa­da poten­ti­aa­li­nen asia­kas hakeu­tu­maan itse vuo­ro­vai­ku­tuk­seen yri­tyk­se­si brän­din kans­sa. Lue vin­kit sisäl­tö­mark­ki­noin­tiin!

4. Sosiaalinen media

Aktii­vi­nen läs­nä­olo sosi­aa­li­ses­sa medias­sa aut­taa kas­vat­ta­maan ja sitout­ta­maan asia­kas­kun­taa. Aktii­vi­nen läs­nä­olo somes­sa vai­kut­taa posi­tii­vi­ses­ti myös haku­ko­ne­nä­ky­vyy­teen.

Face­book ja Ins­ta­gram ovat edel­leen suo­si­tuim­pia sosi­aa­li­sen median kana­via. Tär­kein­tä on löy­tää tehok­kaim­mat kana­vat sekä tavat, jot­ka pure­vat par­hai­ten juu­ri sinun yri­tyk­se­si asia­kas­kun­taan. 

5. Maksullinen mainonta

Mak­sul­li­nen mai­non­ta, kuten Google-mai­non­ta (Google Ads) ja sosi­aa­li­sen median mai­nok­set, tar­joa­vat tehok­kai­ta kei­no­ja koh­de­ryh­mä­si tavoit­ta­mi­seen.

Google Ads-mai­non­ta perus­tuu haku­ko­nei­den käyt­tä­jien teke­miin haku­ja kos­ke­viin avain­sa­noi­hin. Se mah­dol­lis­taa mai­nos­ten näyt­tä­mi­sen käyt­tä­jil­le, jot­ka etsi­vät tiet­ty­jä pal­ve­lui­ta tai tuot­tei­ta, mikä tekee sii­tä erit­täin tehok­kaan kei­non tavoit­taa poten­ti­aa­li­set asiak­kaat osto­pro­ses­sin eri vai­heis­sa.

Sosi­aa­li­sen median mai­non­ta puo­les­taan antaa mah­dol­li­suu­den koh­den­taa mai­nok­sia tar­kas­ti vali­tuil­le demo­gra­fi­sil­le ryh­mil­le ja käyt­tä­jä­seg­men­teil­le. Tämä aut­taa mai­nos­ta­jia saa­vut­ta­maan tie­tyn koh­dey­lei­sön ja lisää­mään siten mai­nos­ten tehok­kuut­ta.

Mak­sul­li­nen mai­non­ta tar­jo­aa tar­kan koh­den­ta­mi­sen, seu­ran­nan ja mah­dol­li­suu­den hal­li­ta mai­nos­bud­jet­tia tehok­kaas­ti, mikä tekee sii­tä tär­keän osan monien yri­tys­ten digi­taa­lis­ta mark­ki­noin­ti­stra­te­gi­aa.

Lue lisää digi­mark­ki­noin­nis­ta ja sen mah­dol­li­suuk­sis­ta!

Krista - Meio - SEO

Kiva kun oot tääl­lä!

Kaipaatko apua yrityksesi näkyvyyden kasvattamiseen?

Ota yhteyt­tä – kar­toi­te­taan tilan­ne ja luo­daan yhdes­sä teil­le paras stra­te­gia näky­vyy­den kehit­tä­mi­seen ja kas­vat­ta­mi­seen.

Krista - Meio - SEO

Kiva kun oot tääl­lä!

Kaipaatko apua yrityksesi näkyvyyden kasvattamiseen?

Ota yhteyt­tä – kar­toi­te­taan tilan­ne ja luo­daan yhdes­sä teil­le paras stra­te­gia näky­vyy­den kehit­tä­mi­seen ja kas­vat­ta­mi­seen.