Panosta oikeisiin avainsanoihin

Avainsanatutkimuksen hinta

Tiedä, millä avainsanoilla asiakkaasi etsivät palveluitasi, ja houkuttele sivustollesi enemmän oikeita asiakkaita, jotka ovat valmiita ostamaan.
Meio Oy - Digitoimisto

Avainsanatutkimus on keskeinen osa hakukoneoptimointia

Avain­sa­na­tut­ki­mus on pro­ses­si, jos­sa kar­toi­te­taan ja ana­ly­soi­daan nii­tä hakusa­no­ja ja ‑lausek­kei­ta, joi­ta ihmi­set käyt­tä­vät Google-haku­ja teh­des­sään. Tavoit­tee­na on tun­nis­taa ne ter­mit, joi­ta poten­ti­aa­li­set asiak­kaa­si käyt­tä­vät Googles­sa, kun he etsi­vät tar­joa­maa­si – ja joil­la he toden­nä­köi­sim­min löy­tä­vät juu­ri sinun yri­tyk­se­si verk­ko­si­vut.

Avainsanatutkimuksen avulla..

Google-näkyvyys haltuun

Avainsanatutkimuksen hintaan vaikuttaa tutkittavien aiheiden määrä

Kattava avainsanatutkimus + sisältösuunnitelma alk. 990 € + alv

Pie­nen tai pie­neh­kön sivus­ton perus­teel­li­nen avain­sa­na­tut­ki­mus sekä sisäl­tö­sun­ni­tel­ma – hin­taan vai­kut­taa tut­kit­ta­vien aihei­den ja avain­sa­no­jen mää­rä. Avain­sa­na­tut­ki­mus pal­jas­taa, mil­lä hakusa­noil­la ja ‑lausek­keil­la asiak­kaat todel­la etsi­vät tar­joa­maa­si, ja mit­kä avain­sa­nat kan­nat­taa prio­ri­soi­da sivus­tol­la­si saa­dak­se­si par­haan mah­dol­li­sen näky­vyy­den.

Avain­sa­na­tut­ki­muk­sen tulok­sien lisäk­si saat eril­li­sen sisäl­tö­suun­ni­tel­man. Sisäl­tö­suun­ni­tel­ma tar­jo­aa sel­keät suo­si­tuk­set avain­sa­no­jen tehok­kaa­seen käyt­töön, var­mis­taen samal­la, että väl­tät kan­ni­ba­li­saa­tion – eli tilan­teen, jos­sa sivus­to­si eri sivut kil­pai­le­vat kes­ke­nään näky­vyy­des­tä haku­tu­lok­sis­sa. Sisäl­tö­suun­ni­tel­ma ker­too, mit­kä avain­sa­nat kan­nat­taa vali­ta (pää­avain­sa­nat ja tois­si­jai­set avain­sa­nat) ja mihin sivui­hin ne kan­nat­taa koh­den­taa mak­si­maa­li­sen tulok­sen saa­vut­ta­mi­sek­si.

Avain­sa­na­tut­ki­muk­sen sisäl­tö:

- Val­mis lis­ta yri­tyk­sel­le­si poten­ti­aa­li­sim­mis­ta avain­sa­nois­ta
- Avain­sa­no­jen kuu­kausit­tai­set haku­mää­rät
- Arvio avain­sa­no­jen kil­pai­lu­ti­lan­tees­ta ja hakuin­ten­tios­ta

Sisäl­tö­suun­ni­tel­ma:

- Suo­si­tuk­set avain­sa­no­jen koh­den­ta­mi­seen, mitä avain­sa­no­ja kan­nat­taa käyt­tää mil­lä­kin sivul­la
- Tar­vit­taes­sa ehdo­tan uusia sisäl­tö­jä avain­sa­no­jen hyö­dyn­tä­mi­sek­si
- Suo­si­tuk­set URL-osoit­tei­siin sekä meta­tie­toi­hin
- Suo­si­tuk­set avain­sa­no­jen koh­den­ta­mi­seen otsi­kois­sa ja teks­ti­si­säl­lös­sä
- Ideoi­ta hyö­dyl­li­siin (näky­vyyt­tä kas­vat­ta­viin) blo­gi­teks­tei­hin

Nostetaan yrityksesi mukaan kilpailuun!

Maksimaalinen hyöty

Avainsanatutkimuksen tärkeimmät hyödyt

Oikeiden avainsanojen valinta on tärkeää, jos haluat saavuttaa tuloksia

Avain­sa­na­tut­ki­mus on kes­kei­nen osa haku­ko­neop­ti­moin­tia (SEO). Ilman avain­sa­na­tut­ki­mus­ta SEOn teke­mi­nen on kuin pilk­ko pimeäs­sä met­säs­sä suun­nis­ta­mis­ta – ilman kom­pas­sia ja kart­taa.

Googlen ykkös­si­jas­ta­kaan ei ole mitään hyö­tyä, jos kysei­sel­lä avain­sa­nal­la ei vain yksin­ker­tai­ses­ti teh­dä haku­ja. Tai jos avain­sa­nan hakuin­ten­tio ei lain­kaan vas­taan sivus­to­si sisäl­töön, täl­löin hyvää näky­vyyt­tä on lähes mah­do­ton­ta saa­vut­taa, vaik­ka sisäl­tö oli­si muu­ten hyvin opti­moi­tu juu­ri kysei­sel­le avain­sa­nal­le.

Yksi ylei­sim­mis­tä vir­heis­tä net­ti­si­vuil­la on käyt­tää lii­an moni­mut­kais­ta ammat­ti­sa­nas­toa, sil­lä aja­tuk­sel­la, että se koros­tai­si asian­tun­ti­juut­tam­me. Tosin tämä voi tapah­tua myös huo­maa­mat­ta vahin­gos­sa – usein olem­me niin syväl­lä omas­sa toi­mia­las­sam­me, että unoh­dam­me puhua asiak­kai­den kie­lel­lä.

On help­po unoh­taa, että asiak­kaat kai­paa­vat sel­keyt­tä ja ymmär­ret­tä­vää kiel­tä, joka reso­noi hei­dän tar­pei­den­sa ja arki­päi­vän kysy­mys­ten­sä kans­sa.

Nopein reitti hakutulosten kärkeen

Avainsanatutkimusta (tai hakusanatutkimusta) voit tehdä myös itse – mutta ammattilainen tuo lisäarvoa

Avain­sa­na­tut­ki­mus­ta voi ehdot­to­mas­ti teh­dä myös itse, se on hyvä tapa saa­da käsi­tys­tä sii­tä, mil­lä ter­meil­lä asiak­kaa­si etsi­vät tuot­tei­ta­si tai pal­ve­lui­ta­si. Olen koon­nut sel­keän oppaan avain­tut­ki­muk­sen toteu­tuk­seen: Avain­sa­na­tut­ki­mus [OPAS]

Kui­ten­kin, kun haluat var­mis­taa, että avain­sa­na­si todel­la tuot­ta­vat tulok­sia, ammat­ti­lai­sen apu voi olla kor­vaa­ma­ton. Asian­tun­ti­jan avul­la saat käyt­töö­si vuo­sien koke­muk­sen, syväl­li­sem­män ana­lyy­sin ja stra­te­gi­sen näke­myk­sen.

Koke­muk­sen ansios­ta asian­tun­ti­ja osaa arvioi­da kil­pai­lu­ti­lan­net­ta, haku­jen inten­tio­ta ja laa­tua tar­kem­min. Hän tie­tää, mil­loin on jär­ke­vää kil­pail­la ylei­sil­lä avain­sa­noil­la ja mil­loin kan­nat­taa kes­kit­tyä tar­kem­min koh­den­net­tui­hin long-tail ‑hakusa­noi­hin, joil­la voi olla vähem­män haku­ja, mut­ta suu­rem­pi kau­pal­li­nen poten­ti­aa­li.

Ammat­ti­lai­sen avul­la voit olla var­ma, että avain­sa­na­tut­ki­muk­se­si on perus­teel­li­nen ja että se tukee yri­tyk­se­si kas­vua pit­käl­lä täh­täi­mel­lä.